Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18901 til 18920 af 92738
-
Hvad er konsekvenserne af at blive væk fra en eksamen?
ForumindlægTil min store overraskelse blev jeg instillet til 2"g" HTX eksamen. Det er selvom jeg mangler nogle matematik projeker.Jeg vil derfor høre hvad der sker hvis man bliver væk fra mundtlig matematik eksamen(b niveau på 2 år og derfor afsluttende, skal ikke have det på 3året)Sådan som jeg h... -
At blive væk fra en eksamen - hjælp?
ForumindlægTil min store overraskelse blev jeg instillet til 2"g" HTX eksamen. Det er selvom jeg mangler nogle matematik projeker.Jeg vil derfor høre hvad der sker hvis man bliver væk fra mundtlig matematik eksamen(b niveau på 2 år og derfor afsluttende, skal ikke have det på 3året)Sådan som jeg h... -
Bestem ved hjælp af 3-trinsreglen f'(x_0) når...
ForumindlægHej alle, Jeg har fået opgaver for i matematik, som omhandler differentialregning. Den første opgave lyder på at jeg skal bestemme f'(x0) ved hjælp af tretrinsreglen, først når f(x)=3x-1 og x0 = 7 Jeg er klar over at det er en lineær funktion, og at jeg skal finde funktionstilvæksten... -
Bestemt integrale af formel for buelængde!! HJÆLP!!
ForumindlægHej Jeg skal bestemme integralet for buelængden. f(x)=x^3, og øvre grænse er 3 og nedre 0. Funktionen lyder: √(1+(f´(x))2)dx Jeg skal opstille det bestemte integrale men har problemer med det. Er der nogen som kan hjælpe? -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
Er Wikipedia partisk?
ForumindlægEr Wikipedia partisk, eller er siden neutral? -
Ventetid på skr. Mat B
ForumindlægHvor lang tid går der før man får resultatet af dagens eksamen på Mat B, og er der nogen, som evt. har hørt noget om forløbet. Har hørt, at det hele kører gennem to censorere.Nogen der forresten ved, hvordan pointene ca. fordeles efter karakteren, i den høje ende af skalaen?! -
Karakterberegning
ForumindlægJeg har spurgt flere gange, men kan virkelig ikke forstå det. Altså det er sådan, at jeg er på særlig vilkår i 3.g, men det har jeg ikke være hverken i 1. eller 2.g. Hvad sker der, med mine årskarakter fra de to tidligere år. Her er mine karakterer fra de to sidste år. Årskarakter: 7(musik), 11... -
La Vie devant soi
ForumindlægHej. Jeg sidder med min eksamens tekst, og prøver at forstå den, så tænkte på om der var nogen der har læst "la vie devant soi" jeg har fået det stykke som handler om en hund, og noget med en dame han møder, men kan ikke helt forstå, hvad der er med hende damen om han sælger hunden ell... -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Ekstra karakterbonus til ordblinde?
ForumindlægHej. Er det rigtigt at der findes en ekstra bonus, som kan ganges med karaktergennemsnittet (ud over de 1,08) til dem, som er ordblinde og i så fald, hvor meget er bonussen på? :) -
EKSAMENS-ANGST!
ForumindlægHey geeks! ;) For manges vedkomne er vi jo allerede godt i gang med eksamensperioden. F.eks. skal jeg selv op i fysik i morgen, hvilket jeg er super nervøs for! Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har et par gode råd til, hvordan man får nerverne under kontrol? :) anyone? -
Egnet eller ikke
ForumindlægHej mit gennemsnit ligger på 4.7 kan jeg blive egnet til gymnasiet? -
Optagelsesprøven :(
ForumindlægNogen der har været til optageselsprøven og som kan fortal at hvordan det er ?? Jeg er virkelig meget bekymret og nervøs, er virkelig bang for hvis det er svært og jeg ikke kan klarer det -
Bevis for hældningskoefficienten a
ForumindlægEr der nogen der kan henvise til en sted, hvor jeg kan se beviset for hældningskoefficient a, ud fra tretrinsreglen? -
parallelle
ForumindlægBetragt funktionerne f og g med forskrifter: f(x) = 4x2+2x+5 og g(x) = -x2+12x+7 Der findes en værdi af X0 så tangenterne i (X0(,f(X0)) og (X0,g(X0)) til graferne for de to funktioner er parallelle. Bestem denne værdi af X0. Bestem ved håndkraft ligninger for de to tangenter. f ' (x) = 8x+... -
Nulreglen
ForumindlægHvordan laver jeg mellemregninger til stykker som disse? x×4 = 0 2) (x – 2)×4 = 0 3) (x – 2)(x + 4)(x-3)(x+2) = 0 -
Areal under graf
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvad arealet under v(t) grafen er? -
Funktion
ForumindlægHey alle friske matematik hoveder, jeg sidder med en opgave, hvor jeg ikke forstår hvordan man kan finde frem til sin a og b værdi. Opgaven lyder: se vedhæftet fil -
(xy+x^2)/xy
ForumindlægDer var på et tidspunkt en artikel i politiken om en matematiklærer, der brokkede sig over, at folk ikke kunne matematik. Han kom med eksemplet, at folk ikke engang kunne reducere ovenstående... Jeg er sgu selv i tvivl...:( Hvorledes??
