Søgning på: religion noter etik. Resultater: 18901 til 18920 af 19479
-
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Rigtig grammatisk set
ForumindlægHej Er disse sætninger rigtige grammatisk set??? Last year we rented a house in Wales. We had seen an advertisement in a Danish newspaper, and after we had discuses the family planes, we wrote a letter to the address. The owner answered that the house was available in July, and then we had s... -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
Talmængders størrelse
ForumindlægHvor stor er mængden af rationelle tal i forhold til mængden af irrationelle talt? jeg har googlet løs men kan ikke finde noget om det. mængden af hele tal må være dobbelt så stor som mængden af naturlige tal, hvad er forholdet mellem de andre talmængder? -
Forslag til forbedring af SP
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at indføre forskellige felter, hvor man skal angive, hvilket niveau man er på? Det kan være "folkeskole, 8. klasse", "stx 2.g", "htx 1g" eller "universitet, bachelor-delen." På den måde bliver det lettere for dem, der hjælper,... -
Ligninger
ForumindlægHej alle. Er i gang med ligniger på Mat C. Jeg synes virkelig det er svært og jeg vil utrolig gerne forstå det rigtigt. Hvad er fremgangsmåden ved denne?: (Har prøvet mange gange!) ½x - 5 = 2x + 6 Så har jeg fået resultatet x=2 ved denne: 5x – 2(x + 1) = 4 - 3x ... -
Acer eller Toshiba bærbar..?!?!
ForumindlægHeej!.. - Jeg skal snart til at vælge en Acer eller Toshiba computer.. Nogle som har gode erfaringer med disse 2 typer: TOSHIBA SAT A210-138 (J) PRIS: 5.999,- * AMD TURION 64 2X TL52 * 2GB DDR2 / 120 GB DISK * 15,4" TRUBRITE WIDESCREEN WXGA * ATI X1200 319MB UMA * DVD ... -
Hvordan udregner jeg vinkelaccelerationen af en vægtstang?
ForumindlægJeg sidder lige og arbejder lidt med vægtstangsprincippet, og er kommet lidt i tvivl om hvordan vinkelaccelerationen (og egentlig også vinkelhastigheden) skal udregnes. Vinkelhastigheden og vinkelaccelerationen bør også være den samme, korrekt? Den idé er taget ud fra at når vinklen er f.eks. 0,... -
Fransk fejl??
ForumindlægHej, er der nogen som er gode til fransk som kan strege fejlene ud i den følgende tekst? La publicité a changé tout au long de l'histoire. Elle refléter la modernité culturelle et sociale dans la époque actuelle. La publicité joue sur des aspects qui reflètent le développement... -
Erik morsing
ForumindlægJa! - Nu er der så mange som der har oprettet indlæg om Erik Morsing, og havde lige lyst at gøre det samme :) - Velkommen, atter, atter, atter igen :p -
Hjælp med noget plangeometri
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har allerede svaret på opgave a). -
Hvornår er man Dansker?
ForumindlægHej, med udgangspunkt i en samtale jeg havde med min studievejleder på HHX lige inden jeg blev færdig har jeg valgt at oprette denne tråd. Vi sidder til en samtale og snakker om videreuddanelse, hvorefter hun spørger:"Hvordan er det at være indvandrer på en dansk skole"? Hvorefter jeg... -
Ellipser (andengradsligning)
ForumindlægHej alle Jeg har følgende andengradsligning x^2+16y^2-8x+32y-32=0, hvor jeg skal finde ellipsens centrum og halvakser. Jeg ved at jeg skal benytte formlen for ellipsen med centrum i punktet (p,q): (x-p)^2/a^2+((y-q)^2/a^2=1, men kan ikke løse opgaven. Er der en der kan hjælpe mig med at løse... -
Hvad laver I??
ForumindlægGanske enkelt, hvad laver I i fritiden ud over at studere hårdt? Nogle former for sport eller andre spændende interesser eller hobbies? :). Forklar gerne hvorfor I går/laver det I nu gør. -
Hvilke lyde er svære at udtale?
ForumindlægHej alle, Hvilke lyde er svære for nogle mennesker at udtale? Jeg har hørt at nogle mennesker har problemer med R, L og F, men hvilke andre er der? Jeg skal bruge det til min projektuge, hvor jeg skal udvikle et sprog, der ville være utroligt nemt at lære for alle mennesker. -
Mat A eksamen
ForumindlægHej .. Har været til eksamen i MatA i dag den 1. juni 2010.. Ville høre om nogen har en besvarelse på com de vil lægge ind eller sammenligne resultater? -
Snit og vidergående
ForumindlægHvis nu snittet til medicin er 9,6 og standby er 9,3 og man eksempelvis har et snit på 9,2 er man så dømt til ikke at blive optaget? :-S End ikke engang et standby plads? -
Oversættelse af ord til latin
ForumindlægJeg er jornalist og forfatter og har brug for at kunne skrive ordet strandmenneske på latin. Altså homo et-eller-andet, lige som homo sapiens. Er der nogen her, som kan hjælpe? Så ville jeg blive glad. Mange tak. Svar på [email protected] -
Jeg er sq stolt! :)
ForumindlægJeg fortjener et klap på skulderen. Nu skal i bare høre... Jeg mødte en fra min gamle folkeskoleklasse nede i byen i dag og jeg kunne næsten ikke kende hende. Hun så nogenlunde ud.. Men i folkeskolen var hun bare jordens største hval. Jeg siger dig hun var stor! og det fik mig til at tænke.. hv... -
Marathon?
ForumindlægHej Sp. Jeg er en 16 årig knægt, 1,85 m høj og slank.jeg har løftet mig et nyt mål, nemlig kunne løbe halv marathon! (22 km) Men er jeg i utrolig dårlig form, så jeg håber I kan svare på disse spørgsmål: 1 - Hvor langtid tager det, at opnå til at kunne løbe sådan et marathon? Er 6 Måneder, en re...
