Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 18961 til 18980 af 135334
  • Rapporter = mundtlig...?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og kommer i tvivl... Min kemilærer siger, at rapporter tæller som mundtlig - altså i karaktergivning. Men kan det passe...? For det er da et stykke SKRIFTLIGT arbejde! /martinrv
  • Tysk A som valgfag - fra B-niveau til A-niveau....

    Forumindlæg
    Jeg ville høre, om der er nogen, der kan fortælle mig, hvor stor niveauforskellen på tysk B og tysk A er?? Jeg overvejer meget at vælge tysk som et femte A-fag, men jeg er usikker på hvor svært det er, og om jeg kan klare det.... :-) Håber, der er nogle, der kan hjælpe! TAK PÅ FORHÅND!
  • Bestem en regneforskrift af formen f(x) = ax + b

    Forumindlæg
    Har lidt problemer, håber nogle kan hjælpe mig :-) Spørgsmålet lyder: Antallet af flyvninger vokser lineært i perioden 2000-2020. a) Bestem en regneforskrift af formen f(x) = ax + b, hvor f(x) betegner antallet af flyvninger x år efter 2000.
  • Hvorfor må a og b ikke være nul i linjens ligning?

    Forumindlæg
    Hej Hvad sker der hvis a og b giver 0 i linjens ligning ax+by+c=0? Så er c=0? Betyder det så, at vi ikke har en linje, eller hvad? Tak på forhånd.
  • Bestem tallene a og b? Potens regression eller?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er gået fast i min matematik aflevering ved en opgave der lyder sådan: Tabellen viser sammenhængen mellem tætheden af fiskebiomasseM (målt i kg pr. ha) og fosforkoncentration x (målt i μg fosfor pr. liter) i en bestemt sø. Tabel: Fosforkoncentration (μg fosfor pr. liter) 40 48 61 7...
  • Engelsk disposition - HJÆLP - Guns and violence in USA

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Håber der er nogle derude som kan hjælpe. Skal have lavet en disposition til engelsk FSA. Nogle forslag til emner og spørgsmål inden for: Guns and Violence in USA ? På forhånd tak.
  • Bevis for en parabels toppunkt - b/c niveau

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal bruge et bevis for parablens toppunkt, men jeg kan simpelthen ikke finde et der ikke indeholder differentialregning, eller andet jeg ikke har lært endnu. Har matematik på B-niveau og går i 1.g På forhånd tak :)
  • hvad kalder man differentialligningen y'+ay=b(x)?

    Forumindlæg
    Hej jeg ved at y'+a(x)y=b(x) kaldes en inhomogen lineær førsteordens differentialligning men hvad kaler man y'+ay=b(x)?
  • Finde x-værdi for: f(x) = b*e^kx

    Forumindlæg
    Hejsa.... Jeg skal finde x-værdien for: f(x) = b*e^kx 10 = 5+15.1 * e^-0,046*x Jeg har forsøgt med: 10 = 5 + 15,1 *e^-0,046/10 Men det gav ikke det rigtige resultat....nogle forslag til hvordan den ellers skal regens??
  • hjælp til grammatiske fejl i min engelsk opgave

    Forumindlæg
    der er mange grammatiske fejl i min stil, men jeg er dårlig til engelsk derfor kan jeg ikke se at der er grammatiske fejl, jeg vil ikke have hjælp fordi dens skal blive rettes, men for at se på rettelsen og vide hvor jeg har fejl og hvad min fejl er. opgaven hedder Explain the importance of famil...
  • TERMINSPRØVE

    Forumindlæg
    Hej derude. I morgen tidlig skal jeg til terminsprøve og dertil kunne jeg godt bruge nogle noter eller gode råd, da matematik ikke er min stærke side :) Jeg har det på 2. år og på B-niveu. kan nogen hjælpe? VH Niels :)
  • fortegnene for koefficienterne a, b, c og d

    Forumindlæg
    er der nogle som kan skære dette ud i pap. Jeg er med på, at når a > 0, så er parablen ''glad'', og a < 0 så er den ''sur'' Jeg har også styr på d = d < 0 ingen rod, d = 0 én rod og a > 0 to rødder Jeg har svært ved lige at forstå b og c, sådan med t...
  • Droppe ud og tage eksame på en anden skole?

    Forumindlæg
    Hvis man nu vil droppe ud her en uge op til eksamen begrund af nogle problemer på efterskolen, kan det så lade sig gøre at tage den i 10 klasse?
  • Hvad meget skal man have forberedt hjemme fra til en fysik og kemi eksamen?

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke helt hvor meget jeg skal forberede mig hjemme fra til fysik/ kemi eksamen. Da jeg ikke er så godt til det. Hvor meget skal man skrive? Hvor meget må man have med ind. Må man have sin iPad med inde?
  • Novelle 2000-2010 til mundtlig dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg mangler hjælp til at finde en god novelle som jeg skal op i til mundtlig dansk eksamen. Novellen skal bare være skrevet i år 2000-2010. Tak på forhånd.
  • Kemi A - mundtlig eksamen HTX

    Forumindlæg
    Hey.. Er der nogen der ved hvordan spørgsmålene ser ud til Kemi A - mundtlig eksamen på HTX ? På forhånd tak..
  • freud? eksamen imorgen.

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har læst en drama fra henrik ibens og brugt personlighedsmodellen på de kvinder som er med i stykket. Men en af dem er overjeg'et, som til sidst vælger at begå selvmord? hvad kan det skyldes, at hun har et stort overjeg eller? Og en fra id'et vælger også at slå sig selv ihjel, ...
  • Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne a og b

    Forumindlæg
    Hej jeg har denne opgave, som skal kunne løses uden hjælpemidler. er der nogen der vil hjælpe med det :-) opgaven er vedlagt
  • Hjælp til at gøre rede for a og b i en model.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg kunne godt lige bruge noget hjælp til en opgave: b) I en model for befolkningen i et bestemt område i perioden 1900-1920 angiver B(t) = 3459 1.034t befolkningsstørrelsen til tiden t, hvor t er antal år efter år 1900. Gør ...
  • Arg(z) ved negative a/b værdier

    Forumindlæg
    Hej, Hvordan findes argumentet når a eller b er negative? Kan man så blot regne det ud positivt og sætte minus på resultatet? Vi bruger formlerne cos=a/abs(z) og sin=b/abs(z) Og hvordan finder man to værdier? Vi skal regne det i hovedet, så det er ofte pi/2, pi/3, pi/4 eller andet i den...