Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 18961 til 18980 af 109300
-
Hjælp til sandsynlighedsrum
Forumindlægjeg har fået stillet følgende opgave: Lad (X, A, µ) være et sandsynlighedsrum. (a) Lad A, B, C være mængder i A, som opfylder: µ(A ∩ B) = µ(A ∩ C) = µ(B ∩ C) = 2/5. Vis at: 1/10 ≤ µ(A ∩ B ∩ C) ≤ 2/5. Jeg føler umiddelbart det er ret lige... -
Bestemmelse af førstekoordinat
ForumindlægHvordan løser jeg opgave b? -
mat. opgaver...?
Forumindlæghej.. åh d ku være dejligt hvis der var nogle der hurtigt ku hjælpe mig med disse to.. jeg er ret lost lige nu.1) reducer 3/a-b - 6b/a^2-b^22) reducer brøken (x-y)^2-y^2 / 2x -
energimængde
Forumindlæg1) E = energimængde (målt i joule), et jordskælv frigiver , og m= richtertallet. log E= 2,4m-1,2 a) Bestem den energimængde et jordskælv med richtertallet 6,5 frigiver, og bestem richtertallet for et jordskælv , der frigiver en energimængde på 8,0*10^13 joule. b) m=richtertal , y= gennemsnit... -
Procentregning med F-faktor
ForumindlægJeg har matematik på c-niveau. Jeg har regnet et par opgaver hvor en størrelse vokser med x antal procent om året og fundet den procentvise stigning over n antal terminer, og det er gået fint. Nu sidder jeg bare fast i en opgave. Opgaven lyder: En størrelse aftager med 3,2 % om året. Beregn det p... -
Ny karakterskala!
ForumindlægUVM:\nhttp://www.uvm.dk/05/kkonf.htm?menuid=6410\n\nPolitiken:\nhttp://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=424501\n\n\nKom med jeres meninger.\nInternationalt set kan det være praktisk nok, men jeg savner nu undtagelseskarakteren (som for nogle lærere måske ikke er så undtagelseskarakter-agtig.)\... -
Tysk / Spansk !
ForumindlægHeeej folkens, i skal lige hjælpe mig ! .. Jeg har haft Tysk i folkeskolen, men ved ikke om jeg skal fortsætte med det på Gymnasiet, eller vælge Spansk.. :S ? Jeg synes tysk grammatik er ret svært, alt det med die das, osv... Men nogen som har valgt spansk, efter de har haft tyssk ? hvad er nemm... -
HASTER HJÆLP! MENON
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe. jeg har en kilde om menon som er skrevet af Platon. er det en andehåndskilde erller førstehåndskile? Håber du kan hjælpe På forhånd tak -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
Reducer
ForumindlægHej! Jeg har fuldstændig glemt hvordan man reducér, og jeg øver lidt op på det. Hvordan reduceres udtrykket: a2 +b2-a(a+b) Jeg ville sætte stor pris på en uddybende forklaring. -
hurtig trekants hjælp
Forumindlægen trekant har sidelængderne 6,45 5,32 og 7,33 Beregn trekantens vinkler må man så selv bestemme hvad der er a,b og c? eller er der en eller anden måde hvorpå man finder ud af det på -
Værdier af tallet t..
Forumindlægopgaven lyder sådan: Beregn de værdier af tallet t, for hvilke |a+tb|=14 og jeg ved at: |a|=6 |b|=2 og koordinaterne til vektor a og b er: a=(6;0) b=(1;1,73) _________________________________________________________ Mit bud: jeg starter med at sætte koordinaterne for a og b ind i ligningen... -
rettelse
Forumindlægcos A = c/b cos 54° = 218 / c <=> c = 218 · cos54 <=> c = 128,14 Er det rigtig det her...? -
hjælp (:
ForumindlægEn kvinde med blodtypen A havde med den samme mand et barn med blodtype 0 og et med blodtype B. 1) Hvad er faderens genotype og fænotype? nogen der kan hjælpe ? :) -
Reducering
ForumindlægJeg skal reducere en ligning som egentlig er ret enkel, men... jeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere så håber på lidt hjælp tak :) Denne skal reduceres: (a + b)^2 - a(a + 2b) -
vilkårlig trekanter
ForumindlægHej jeg skal finde en af siderne i en vilkårlig trekant hvor jeg kender længderne a og c samt vinklen C Hvilken formel kan jeg bruge til at finde længden af siden b?? -
Reducér udtrykket.
ForumindlægHej alle. Er der en venlig sjæl, der kan prøve at forklare mig hvordan jeg løser denne? Jeg forstår det desværre ikke. Jeg ved godt at (a+b)^2 er (a+b) * (a+b) .. Men jeg forstår ikke ellers hvordan det hænger sammen. (a+b)^2-a(a+2b) -
Bevis for regneregel for bestemt integral
ForumindlægJeg sidder lige og repeterer lidt matematik og faldt over et "simpelt" bevis, som jeg ikke kan få til at gå op.Hvis jeg skal vise at S (f(x)-g(x))dx = S f(x)dx - S (g(x)dxMed grænserne a og b.Beviset skulle være noget lignende dette:f og g er kontinuerte og har hver en stamfunktion F og... -
Virkelige britiske ord
ForumindlægHej jeg skal snaet til England og så vil jeg bare spøre om Du kunne nogle virkelig engelsk britiske ord. Det må også være nogle ufine ord:) -
matematik C - Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige fået opgivet spørgsmål til matematik C eksamen, og jeg ville høre om der var nogle der havde nogle guldkort, gode råd, noter eller andet godt. Jeg er specielt gået i stå ved nummer 7 & 6.. Nogle der kan hjælpe? På forhånd tusind tak Signe Eksamensspørgsmål ...
