Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 18981 til 19000 af 63756
  • Differentialregning.

    Forumindlæg
    Jeg har brugt for lidt hjælp til at komme igang :-( 1. Du vil indramme et rektangulært område med 100 m. hegn. Hvis én af siderne er x hvor store er så de andre sider? 2. Hvor stor er det indhegnede areal? 3. Hvad er det største areal du kan indhegne denne måde? 4. Hvor stort...
  • Mængdeberegning

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan beregner man massen, når man kender c og V?
  • afstandskvadratlov

    Forumindlæg
    hej, jeg er bare meget i tvivl. Vi har lavet et forsøg over afstandskvadratloven:A(tæller)=(A*η*a)/(4πr^2)A= aktivitetena= arealet af overfladen GM-røretr= afstanden mellem kilden og GM-røretη står der er tællerens effektivitet.mit spørgsmål er så, hvilken enhed måles tælleren e...
  • rod af en 3gradsligning

    Forumindlæg
    Hvad skal man gøre når man skal finde roden af en 3 gradsligning? Skal man så også udregne diskriminanten??
  • Vektor problem

    Forumindlæg
    Vinklen mellem vektorerne a= 4(-1) og b (2,3)Jeg bruger cos(v)=a*b/|a|*|b|= 4,-1)*(2,3)/kvadratrod17*kvadratrod 13...Hvorfor skal man divider med kvadratrod 17 og 13?? det forstår jeg ikke?.. Nogen der kan hjælpe?
  • Fourierrække

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har en opgave, som jeg har svært med. Opgaven lyder: Find Fourierrækken for den funktion f ∈ K2*π, der i intervallet ]-π ; π] er givet ved: og angiv rækkens sum for, t=0. Jeg håber, at nogen derude vil hjælpe eller vejlede med at løse denne opgave
  • Kvinderne i 60-70'erne - hvad skal jeg sige??

    Forumindlæg
    HejVi har opgivet nogle kilder om kvinder i 60-70'erne.Den ene fortæller hvor hyggelig der er både at passe arbejde og hjem - lidt biedermeier idyl, men den anden fortæller hvor hårdt det er både at skulle passe børn og hjem, samtidigt med arbejde.Jeg kan godt se at det er 2 modsætninger - me...
  • Bliver jeg student - sygeeksamen?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg står i den situation at jeg er blevet syg hvilket forhindrer mig i at kunne komme til en eksamen. Jeg ville høre om jeg bliver student til sommer (samtidig med mine klassekammerater) hvis jeg først tager sygeeksamen i august? Tusind tak forhånd.
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Hej..Har en opgave hvor der stårBestem følgende integraler:S=integraltegnetS(x^2dx-Sx(x-2)dxog Slnx(lnx-2)dx-Sln^2xdxPliz hjælp det er til en aflevering til imorgen og jeg sidder fast ved de to opgaver... kender resultaterne men skal have mellemregningerne med...
  • Areal af en bold, i vand

    Forumindlæg
    Her er scenariet: En bold ligger i vandet, i candoverfladen er boldens diameter 8 centimeter. Fra vandoverflade til boldens top er der 2 centimeter. Hvilken formel kan man bruge til at finde hele boldens diameter/radius? forhånd tak
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Har lidt problemer med denne:f(x) = ln(2/x)Håber hjælp/forklaring.Tak!
  • hjælp igen, ny opg

    Forumindlæg
    Denne opg skal substitueres, men kan ikke starte.S (((x^3)+6x)^9)*((x^2)+2) dxSkal jeg sætte t=(x^3)+6x.Eller skal jeg gange ind i parentesen((x^3)+6x)^9 = (x^12)+(6x^9)?? og herefter gange de to parenteser sammen?((x^12)+(6x^9))*((x^2)+2)= ?Hjææælp!!
  • vektor opg.

    Forumindlæg
    hejsa.. har lige lidt probs med opg 646 i mat3H. den lyder som følger:vinklen mellem vektorerne A og B kaldes v, og det oplyses at længden af A altså !A! = 2B = (4,3) og v=60*nogen skarpe hjerne som kan hjælpe mig?? forhånd tak
  • Oxidation

    Forumindlæg
    Hey.. Har et lille kemi spørgsmål jeg ikke helt hvad hvad jeg skal svare til.. Nolge der kan hjælpe??Hvorfor er det vigtigt, at man ved oxidation af alkoholen ethan, men en bechmans balnding, K2Cr2O7, destillerer oxidationsproduktet fra reaktionsblandingen hurtigt efter at det er dannet?
  • opløselihed af AgCl i vand

    Forumindlæg
    jeg skal udregne opløselihede af AgCl(s) i vand.jeg har denne (delta)G^0=(delta)H^0-T(delta)S^0opgivet er (delta)H^0 for AgCl(s) =-127 og (delta)S^0 for AgCl(s)=96hvor er mit vand? og hvordan skal det stå i min formel?
  • Hvad Skal Jeg :S

    Forumindlæg
    er der nogen der kan sætte mig igang med denne opgave, ved nemlig ikke hvad jeg skal:Sfunkt. f har lokalt maksimum i (2,3) og er en løsning til diff.ligningen y´´= -xangiv en regneforskrift for f
  • redoxreaktioner

    Forumindlæg
    hej håber at nogen kan hjælpe. afstem følgende reduxreaktioner og redegør for hvilket grundstof, der er blevet oxideret og hvilket der er blevet reduceret: a) Ca(s) + o2(g) → CaO(s) b)Zn(s) + Cl2(s) → ZnCl2(s) ville være så dejligt hvis nogen kunne hjælpe jeg forstår det ikke helt.
  • Differential opg. HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast i en opg. og håber meget i kan hjælpe mig. Opgaven lyder således.Bestem konstanterne a og b, så tangenterne til graferne for f(x) = ax^2+b og g(x) = 1/x i (1,1) er ortogonale.Tak
  • Afstand linje til linje..

    Forumindlæg
    Hey..Har lige et kort spørgsmål om noget jeg er i tvivl om.. Hvis man har to givet linjer:l: y = -½x + 2m: y = -½x + 49,5Hvis jeg så skal finde afstanden mellem de 2 linjer, hvad gør jeg så?? Bruger jeg afstandsformlen for en linje til et punkt, da jeg har fået opgivet et punkt m.. Eller kan j...
  • bølgeberegning

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der ved hvordan jeg skal regne bølgelængden ud. Hvis en infrarød lampe udsender lys med frekvensen 2,6E+14. Og dette lys trænger iggennem glas med brydningsindeks 1,34? forHÅND tAK