Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18981 til 19000 af 135324
-
Hjælp, kan ikke finde funktionens forskrift.
ForumindlægHej :) Håber i kan hjælpe. Betragt følgende funktionssammenhæng mellem x og y: X -3 -3 -1 0 1 2 3 Y -3 -1 1 3 5 7 9 Hvad er funktionens forskrift. Jeg har søgt og søgt på nettet, føler mig meget dum. Så håber der er en der kan hjælpe, samt skærer det lidt ud i pap for mig ;) På forhånd tak -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Lineær funktion P(-1,9) & Q(2,3)
ForumindlægHeeej (: Jeg er helt lost, jeg sidder min matematik aflevering og kæmper lidt med denne her opgave, som lyder: En lineær funktion går gennem punkterne P(-1,9) og Q(2,3). a. Tegn grafen. b. Beregn en forskrift for funktionen. Det er det med at beregne en forskrift, jeg ... -
Optimering af et glasparti
ForumindlægHeej ;D Jeg sidder her med en matematik opgave, jeg slet ikke kan få til at passe. Tegningen viser et 8 meter bredt parcelhus med en taghældning på 50°. I stuen ovenpå ønsker man det størst mulige retangulære glasparti i husets gavl. Beregn glaspartiets højde og bredde - Nogen der kan hjælp... -
Svært ved en formel
ForumindlægHej hej! Jeg har i den vedhæftede fil udklippet af en opgave, som driller mig. (Ved ikke hvordan jeg skriver de forskellige tegn i opgaven her, så uploader den i fil istedet.) Problemet er, at jeg ikke kan se, hvad jeg skal gøre for at finde T2 (opvarmningstemperaturen) Matematik er ikke min... -
sort STUDENT hue?
Forumindlægja hvornår får man den? nogen siger, at det får man hvis man har 3 naturvidenskabelig (mat./kemi/fysik) fag på højniveau (A) på den almen gymnasieen anden siger, det får man hvis man har 11,5 eller over i snit er der nogen som kender svaret? -
algebra
Forumindlæg2 - -3(4 + -5) = (2 - -3) (4 + -5) = Nogle der kan regne dem ud og skrive en gennemgang af hvad i gør? -
oxford og cambridge
ForumindlægHej.. Hvor kan man så hvor mange karakter man skal have for at læse jura på oxford og cambridge i England? Jeg har været inde på deres hjemmeside, men kunne ikke se hvor adgangskravene var.. hilsen mikala -
Monotoniforhold
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opgave b i vedhæftede fil? :) -
Diskret model
ForumindlægJeg har brug for hjælp. Jeg får a) til 400, men det bliver n=8 og n=9 også, er det blot den øvre grænse? Kan i hjælpe mig med b) jeg skal bestemme en forskrift for f. -
Trigonometri
ForumindlægHej. Er der en som vil hjælpe med denne trigonometri opgave? den er vedhæftet. og det skal lige siges, at opgaven er uden hjælpemidler. -
Bestem spids vinkel
ForumindlægHej studieportalen nogle der kan hjælpe med denne opgave :) -
Regnestykke
ForumindlægHej.. Sidder lige og har nogle problemer med det her regnestykke, håber der er nogle der kan hjælpe.(x+1)ianden * 1brøkstregx+3 -x(1- 1brøkstregx+3 -
Tal og formler man SKAL kunne
ForumindlægHvilke tal og formler mener I man skal kunne udenad på fysik B?Af gode grunde ved I ikke noget om den nye reform, så bare udner den gamle reform på matematik B-niveau... -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej :)Skal op til mundtlig fysikeksamen her på onsdag, og har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det foregår. Er det lidt ligesom matematik hvor de kommer rundt? Og hvor vigtigt er det med forsøg mm? Skal man bare tale eller hvordan? Håber der er nogen der vil hjælpe mig..?På forhånd tak. -
Kan man komme igennem niveau b unden TI-89?
ForumindlægSom overskriften siger.. Kan man komme igennem matematik niveau B uden at bruge dette infernalske stykke elektronik? Jeg bliver ikke gode venner med den, og vil helst undvære den. -
Samfundsfagligt studie
ForumindlægHejsa alle. Jeg er personligt kommet meget i tvivl om mit studievalg, hvilket enten taler for at jeg tænker mig godt om inden jeg vælger noget, eller, at jeg bare generelt er noget forvirret. Som overskriften antyder, så vi over i det samfundsfaglige område, hvorfor mine tanker går på studier som... -
Latex - sidehoved
ForumindlægHejsaJeg er gået igang med at lege lidt med Latex, er så stødt på et problem.Kan man lave et sidehoved i Latex?? Altså noget lignende word, hvor jeg kan skrive Navn FAG dato AFleveringens navn-------------------------------------------Kan dette lade sig gøre???Hv... -
Spektroskopi eksamenssæt
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-3.pdf Det er sådan set bare spørgsmål a. Hvordan skriver man svaret i sin opgave? Man kan jo se det ud fra formlen hvorfor den har den molekylformel?Nogen der kan hjælpe? -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej Sidder med en opgave uden hjælpemidler´, der volder mig lidt problemer f(x)=b*a^x to punkter P(0.8) og Q(3,27) for at finde a: tredje rod af (27/8). mit problem er at jeg ikke kan forkorte "tredje rod af (27/8)" nogen som kan hjælpe ?
