Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18981 til 19000 af 36005
-
AP - kasus
ForumindlægMan skulle have været en tysker. De har jo meget lettere ved kasusbøjning.\nJeg ved ikke, hvad der går galt, men jeg kan ikke helt gennemskue systemet.\nDerfor:\n\nJeg ser den elskende pige. Pigen ser den elskede far. Pigen, som er elsket (brug perf.part.) af Sucessus (a + ablativ) bor på kroen.\... -
Verbers placering når der er flere bitsætninger og verber
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er blevet en smule i tvivl angående verbernes placering. Når der er flere bisætninger og flere verber, hvordan skal de så placeres i sætningerne? Det drejer sig om disse sætninger, som jeg skal oversætte fra dansk til tysk: Tager du bodet, så tager jeg stolene og bærer ... -
Gode ideer? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal tysk prøve i "før nutid" her om et par dage. Vi har ikke fået andet ad vide end at det kommer til at omhandle en masse med før nutid, hvordan man skriver uregelmæssige ord i førnutid, sætninger i førnutid, osv, osv. Så jeg vil høre, er der nogen der har nogle gode... -
SNYD! -3 i alle eksaminer!!!:O
ForumindlægHej SP'ER Jeg var oppe til terminsprøverne, for ikke så lang tid siden. Resultatet er blevet således, da jeg har snydt til alle terminsprøverne: Tysk samlet:-3 Dansk samlet:-3 Engelsk samlet: -3 Matematik samlet:-3 Hvis jeg tager alle -3'erne med i mit gennemsnit ligger det på 10.0... -
HASTER.Grammatik!?:O
ForumindlægHej Skal aflevere en tysk stil i morgen og er i tvivl om følgende sætn. er rigtig: Damit wirken die Medien auf sie weiter zu ihren verschrobenen Illusionen über die Welt ein. dermed påvirker medierne hende yderligere til hendes forskruede illusioner om verden. Kan man godt bruge 'zu&... -
Hjælp søges!
ForumindlægHejsa! :-) Jeg mangler lidt hjælp til rettelse af mine tyske sætninger. Jeg mangler et praj om det er nogenlunde rigtigt eller helt hen i vejret. På forhånd tak! 1.Støvlerne er grå. Han pudser dem ikke. Die stiefel sind grau. Er putzt sie nie. 2. Skoene er blå. Hun har lige købt dem. ... -
Lidt sætninger
ForumindlægHej, er der nogen, som vil hjælpe mig med at rette de her sætninger? Hvis der er en, som er dygtig til tysk, og har lyst til at tjene lidt på at hjælpe med at rette et par gange om måneden, så kontakt mig endelig!1) Min nye chef har boet tre år i AmerikaIn drei Jahre hat meiner neue Chef in Ameri... -
hjælp til lidt rettelse.
ForumindlægHar skrevet en lille tysk tekst, og håber der er nogen, som vil kigge på den, og hjælpe med at rette lidt :) Nach einem Jahr hat die Ich-Erzählerin, ihr langweiliges Leben satt. Sie ist eine Sekretärin und ist sehr allein. Deshalb bereitet sie sich für eine Flucht, zu bekommen ein neues Leben. D... -
Rettelse af pers. pron.
ForumindlægNogen der gider kigge de her personlige stedord på tysk igennem, efter fejl ?? Plz ?Personlige pronomener;1. Ich habe Streichholz gekauft, aber ich kann Sie nicht finden.2. Der Patient ((beskrive)) das Problem. Man untersuchte sie gründlich.3. Die Eltern lieben das Kind, aber Sie verwöhnen es nic... -
Spørgsmål - grammatik
ForumindlægHej, Jeg er i gang med, at rette min tyske stil og i den anledning har jeg nogle spørgsmål: 1. Er ordet ”die Familie” i singularis eller pluralis? 2. Er verbet ”leben” en bevægelse eller stilstand (akk/dativ)? I mit tilfælde under denne sammenhæng: Damals (lebte) die Fami... -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ... -
Første blækregning på gym.
ForumindlægHej Alle!Jeg er nu gået i gang med min første blækregning efter at have startet på gymnasiet, og er i tvivl om, hvordan man skriver nogle ting op.Den første opgave lyder:"I en retvinklet trekant ABC er a=7 og b=12. Beregn de øvrige vinkler og sider. Jeg vil her bruge Pythagoras til at udregn... -
Schwa assimilation??
ForumindlægEr der nogen herinde som har nogenlunde styr på schwa assimilationer og schwa bortfald? Jeg er nemlig i tvivl om dette: Er disse ord schwa assimilationer: billede og julemanden? Og har disse ord schwa bortfald: droppe og snakke? Håber nogen kan hjælpe, da jeg er helt ny i det her. -
tricky sætning!
ForumindlægConsequently, their human mentality as well as emotions is/are? suppressed, and meaninglessness dominates. Hjælp! -
Hvorfor jeg lige den eneste?
ForumindlægHej Sp. Hvorfor er det lige mig som er den dummeste i familien. Min mor = Læge Far=ingeniør Storebror= 1 semester ved Revisor. Mig= Igang med folkeskolen, og har nok ikke de største evner til at kunne klare gymnasiet så godt. Men, jeg troede der var en sammenhæng, når ens ''forældre'... -
Hvor ligger trykket i "primær"?
ForumindlægHej Jeg tænkte, om der er nogen, som ved hvordan man udtaler primær korrekt. Altså om trykket ligger i pri- eller -mær ? Tak for hjælpen på forhånd :) VH Kira -
Dårlig opførsel fra Stygotius og rakijovic
ForumindlægMan skal ikke søge længe før man ser de såkaldte professorer lægge på lur i lektieforummet. Ser meget stærke tegn på Asperger Syndom fra dem begge. Enten det, eller de opfører sig bare i bund og grund uacceptabelt. Det er dybt deprimerende at se dem nedgøre folkeskole elever, som bare søger eft... -
Rette kort tekst??
ForumindlægOpgaven består af 2 dele: 1. del er en oversættelse og 2. del er en fritekst hvor man skal være Berlin og forklare to episoder 1. del (oversættelse): Den tyske skal rettes Utilfredsheden med forholdene i DDR voksede i løbet af 80´erne, fordi produktionsapparatet blev mere og mere nedslidt og øko... -
En sød sjæl?
ForumindlægEr der er en der vil kigge på mit tyske nedenfor, og komme med nogle rettelser? Og hvis i har et bud, på hvad jeg får i karakter, kunne det være fedt? (9.klasse) Thema Ich finde, das Thema des Texts wird von vielen Themen aus. Ich kann nicht finden, ein übergeordnetes Thema. Aber es g... -
Haster rettelse af stil meget kort
Forumindlægnogen der vil rette min stil helst til idag Dantes Allé 49 Hej Lise Nu er der gået 2 år siden sidst og du savner mig sikkert en hel del. Jeg savner dig også en hel del. Nu tænker du sikkert hvorfor jeg ikke er kommet tilbage når jeg ha...
