Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19061 til 19080 af 90635
-
gode råd til afgangsprøven?
Forumindlæghej. Jeg går i øjeblikket i 9.klasse hvilket jo så betyder at jeg skal til "eksamen" her i juni. Derfor søger jeg nogle gode råd til hvordan man bedst muligt forbereder sig både til det mundlige og det skriftlige... Nogle der har nogle gode teknikker og andre gode råd? Vile også gerne ... -
Trigonometri
ForumindlægHej er der en/nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Beregn de ubekendte stykker i det spidsvinklede trekant. samt arealet. C=80 a= 8,10 og c= 8,44 jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre, ved jeg skal bruge sin og cos, og alt det med kan ikke helt finde ud af det:) -
Har brug for, ikke hjælp, men "vejledning"... (differentialkvotient)
ForumindlægParablen med ligningen y = ax2 (i anden) + bx + c tangere linien y = x i (0,0). Desuden er y = 2x - 3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a, b og c. Hvad gør jeg så!? -
Diffus opgaveformulering
ForumindlægHej Jeg skal løse en opgave, som er formuleret på følgende måde: Bestem vinklen imellem tankskibets sejlretning i punkt C og Marie Miljø's sejlretning i det øjeblik, miljøskibet ankommer til olieforureningen. Jeg er forvirret over denne opgaveformulering. Det vil da ikke give nogen ... -
Georg Mohr Konkurrencen
ForumindlægHej, har nogle spørgsmål som jeg skal vælge det rigtige svar til samt give en begrundelse. Svarene har jeg allerede, men er i tvivl en begrundelsen ved nogle af dem. (Tror muligvis at jeg har forstået svaret til den første)1. Til et selskab sættes n pæne 8-mandsborde af den viste type i forlængel... -
¨vil ikke virke!!!
ForumindlægJeg har den her opgave som jeg er ret sikker på skal løses som to ligninger med to ubekendte: For en kirke med ringe volumen på 1000 m^3 er efterklangstiden 2,75 sek og for en kirke med ringe volumen på 8000 m^3 er efterklangstiden 3,25. Det gælder at i en kirke hvor ringevolumem er mellem 1000 o... -
Udregning af energi for opvarmning af damp
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål som jeg leder efter et let svar på... Jeg har viden til at løse problemet, men det er lang tid siden, og da jeg ikke er særlig god til at tage noter så har jeg lidt svært ved at huske hvordan man gør :) Spørgsmålet lyder således: "Hvor meget energi kræver det,... -
7 taller ?? hjælp
ForumindlægHej jeg har et KÆMPE problem. jeg har 5 mundtlige eksamener, og har tag alle de skriftlige. De 2 af de skriftlige har jeg fået svar på og det var 12 og 12 tal. Jeg er normalt vant til 12 og 10, og så en gang i mellem sjældent får jeg 7. Men jeg ved ikke hvad der er galt til de mundtlige eksamner... -
Jura?
ForumindlægHej. Jeg er lidt i vildrede, jeg går kun i 9. klasse, men jeg ved allerede nu at jeg elsker samfundsfag og historie. Jeg kan godt lide og læse og fordybe mig i viden omkring politik, magtfordeling og læser bøger om psykologi og retorik. jeg synes at Jura studiet lyder helt enormt spendene og ha... -
bevis af indskudsreglen
ForumindlægHej! jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan denne inskudsregel for bestemte integraler skal bevises: ∫(b for oven og a for neden) f(x)dx + ∫(c for oven og b for neden) f(x)dx = ∫(c for oven og a for neden) f(x)dx. mange tak! -
Statisitk / test
ForumindlægJeg hjælp på et tidspunkt en bekendt i Holland med nogle eksamensspørgsmål. Et af dem gav mig lidt grå hår i hovedet, men jeg mener da, at jeg fik det løst.Her er hele den omhandlede opgave. A er meget simpel, og B ikke specielt svær (på gymnasieniveau). C kan giver lidt grå hår i hovedet. Jeg ha... -
Økonomi på KU
ForumindlægHej alle .. Ville lige høre om der er nogen der er i gang med at læse økonomi på KU, eller på et andet universitet her i landet. Vil meget gerne høre lidt om studierne. Har læst mig frem til en del på nettet mht. fag osv... men vil gerne høre det fra en der er igang med studiet. Hvor meget fylder... -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
funktioner
ForumindlægHej alle jeg har lige et lille problem med noget matematik. opgaven lyder: funktionerne f og g er givet ved f(x)=-x^2+6x+1 og g(x)=x^2-2x+7 a: bestem toppunktet til grafen for f, og tegn denne graf b: bestm koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem grafen for f og grafen... -
Trigonometri
ForumindlægJeg ville ELSKE det, hvis nogen kunne hjælpe mig med at udregne den grønne side i den vedhæftede fil. Jeg er fuldstændig lost lige nu, fordi jeg har siddet og lavet matematik aflevering hele dagen, og nu kan jeg bare ikke mere. Den her opgave er det sidste jeg mangler! Så, please, hjælp med at f... -
Bestem tallet a, så andengradsligningen "a*x^2-40*x+10=0" har netop en løsning
ForumindlægDavs gutter. Kan sgu ikke finde ud af denne opgave i min matematik opgave og er seriøst løbet tør for ideer så håber i ka hjælpe Bestem tallet a, så andengradsligningen "a*x^2-40*x+10=0" har netop en løsning -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej! Jeg skal til optagelsesprøve, jeg har fået et brev, hvor der står at jeg skal til engelsk, dansk, matematik og fysik kemi og at prøven afvikles som en elektronisk prøve, spørgsmål og multiple choise. Vil det så sige at jeg skal lave det på computeren og ikke til en mundtlig prøve. Er der... -
Bestem sider og vinkler i trekant
ForumindlægHey alle.. Jeg har fået en matematik aflevering og der er et spørgsmål jeg har lidt problemer med, håber nogle vil hjælpe, spørgsmålet lyder følgende; Linien med ligningne y= 3/4x + 3 danner sammen med første og andenaksen en trekant i anden kvarant. Bestem sider og vinkler i denne trekant. -
eksamens opg. 4.048
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 4.048 jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt..En funktion f er bestemt vedf(x)=(x-3)/(x^2-6x+8)bestem definitionsmængde, nulpunkter og fortegn for fHåber der nogen der vil hjælpe mi... -
eksamen, monotoniforhold.. TEORI?
ForumindlægHejhej... skal til mundt. matematik eksamen i dag 13.00, og ville lige ha styr på nogle sidste ting.. Hvis man nu trækker "monotoniforhold", hvilke spørgsmål kunne der så være? Og er der overhovedet en teori bag monotoniforhold, ligesom der er bag sinus og cosinus, eller skal man b...
