Søgning på: filosofi c. Resultater: 19141 til 19160 af 60665
-
pH i opløsninger
Forumindlæg"Find den fremkommende pH i en opløsning mellem 20mL 0,2 M H2SO4 og 50 mL 0,1 M NaOH" Nogen der ved, hvordan man griber denne opgave an? -
repetitionsspørgsmål
Forumindlæghejsa vennerrrrr, jeg er i gang med at læse til geografi og har brug for lidt hjælp 1. hvad er et lavtryk (termisk) 2. hvorfor blæser det 3. hvorfor regner det ikke, når der er højtryk 4. hvilken vej afbøjer en vind på nordlig halvkugle 5. hvilke klimazone ligger Dk i 6. kan solen stå i zenit o... -
Areal osv af et hus hjælp med beregning
ForumindlægPlease tjek billedet og hjælp -
Beregning
ForumindlægI opgave 2 i opgavesættet på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080814_opgave_stx_082_kemiA.ashx skal man i del d) svare på, hvor stor en procentdel af asparaginindholdet i kartoflerne, som er omdannet til acrylamid under stegningen ved 180 grader i 7 min... -
skrf. mat. 10. kl.
ForumindlægHej Jeg leder efter en hjemmeside hvor der er skriftlige matematik opgaver til 10. klasse som jeg kan øve på... er der nogen som kender sådan en hjemmeside? -
Funktioner
Forumindlæggrafen for f(x) = x^2 -4 når -3< x <2 grafregner : A) Angiv værdimængden .? HJÆLP forstår den ikke helt :-) forklar ;-) den til mig -
Amfolytter
ForumindlægHej, hvordan kan man beregne ph af 0,10 M natriumdihydrogenphosphat. Jeg skal vel bruge den her formel. pH = 1/2*(pKs(amf)+pKs(syre)) natriumdihydrogenphosphat er det syre eller amfolyt?? Kan ikke finde pKs værdier. -
Matematik tutor?
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale en matematik tutor? Jeg går i 2.g og har brug for en som kan hjælpe mig. Hilsen Mette -
differential ligning
ForumindlægHejsa. Jeg skal bestemme den fuldstændige løsning til differentialligningen . dy/dx= yx2 - y√x, y>0 og x>0 Jeg har flyttet yx2 over på ventre side og sat at h(x) = - y√x og min g(x) = x2 og min G(x) = 1/3x3 det giver mig så y= e-1/3x^3 * ∫ e1/3x^3 * (-y√x) dx Men herfr... -
halveringskonstant??
Forumindlægdette er min sidste blækregning, og jeg prøver virkelig at gøre det perfekt.:) Men er lige gået i stå . Opgaven lyder: En eksponentiel aftagende funktion er givet ved´: f(t)=100*e^-0,2*t Så står der BEREGN HALVERINGSKONSTANTEN. Gør man det via logaritme ? Og er e forresten ikke altid 2,7 ? s... -
Geovidenskab og Bioteknologi...
ForumindlægJeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-) -
Tangentplan
ForumindlægHjælp søges til flg. opgave: I koord.syst. i rummet er givet: Kugle, K : x^2 - 2x + y^2 - 4y + z^2 + 6z = 22 Plan, a : 2x - 4y + 4z - 18 = 0 Undersøg om a er tangentplan til K, hvordan gøres det? Først omskriver man K, men hvordan ? og hvad så? -
forklaring til ligning!
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at løse den og give en forklaring på hvordan den løses? 2x^2 -6x + 4 = 0? -
Opstil en model
Forumindlæg(opgave er vedhæftet som billede) Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe denne opgave an, er der nogle som kan hjælpe? -
Temperaturstigning
ForumindlægHvor stor bliver temperaturstigningen, når man tilfører varmen 8,0kJ til 65mL glycerol ved stuetemperatur Resultat 40, men ved ikke hvordan man får det til 40 -
grundstoffer
Forumindlæghvliken grundstoffer består bioethanol -
Hjælp til fysik B søges!
ForumindlægNogle der ved hvad Messings varmekapacitet er? -
løs ligning
Forumindlæghvordan er det nu jeg løser sådan en ligning som denne? 100/C = -100 -
Kvantefysik - 24 timers eksamen i dag :)
ForumindlægMed udgangspunkt i atomers emission af lys skal du gøre rede for opfattelsen af lys som partikler (lysets partikelnatur) Du skal omtale interferensforsøg med lys og opfattelsen af lys som bølger Du skal gøre rede for den opfattelse af verden, der ligger i kvantefysikken. Specielt spørgsmål 1 giv... -
OT-tal
Forumindlægjeg har fundet ud af at udregne OT, men har bare et lille probem... kan kun finde ud af de hvis stofferne eller ionerne indeholder O eller H... hvad gør jeg hvis jeg foreksempel skal udregne SF6 el CN-???
