Søgning på: filosofi c. Resultater: 19141 til 19160 af 60665
  • pH i opløsninger

    Forumindlæg
    "Find den fremkommende pH i en opløsning mellem 20mL 0,2 M H2SO4 og 50 mL 0,1 M NaOH" Nogen der ved, hvordan man griber denne opgave an?
  • repetitionsspørgsmål

    Forumindlæg
    hejsa vennerrrrr, jeg er i gang med at læse til geografi og har brug for lidt hjælp 1. hvad er et lavtryk (termisk) 2. hvorfor blæser det 3. hvorfor regner det ikke, når der er højtryk 4. hvilken vej afbøjer en vind på nordlig halvkugle 5. hvilke klimazone ligger Dk i 6. kan solen stå i zenit o...
  • Areal osv af et hus hjælp med beregning

    Forumindlæg
    Please tjek billedet og hjælp
  • Beregning

    Forumindlæg
    I opgave 2 i opgavesættet på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080814_opgave_stx_082_kemiA.ashx skal man i del d) svare på, hvor stor en procentdel af asparaginindholdet i kartoflerne, som er omdannet til acrylamid under stegningen ved 180 grader i 7 min...
  • skrf. mat. 10. kl.

    Forumindlæg
    Hej Jeg leder efter en hjemmeside hvor der er skriftlige matematik opgaver til 10. klasse som jeg kan øve på... er der nogen som kender sådan en hjemmeside?
  • Funktioner

    Forumindlæg
    grafen for f(x) = x^2 -4 når -3< x <2 grafregner : A) Angiv værdimængden .? HJÆLP forstår den ikke helt :-) forklar ;-) den til mig
  • Amfolytter

    Forumindlæg
    Hej, hvordan kan man beregne ph af 0,10 M natriumdihydrogenphosphat. Jeg skal vel bruge den her formel. pH = 1/2*(pKs(amf)+pKs(syre)) natriumdihydrogenphosphat er det syre eller amfolyt?? Kan ikke finde pKs værdier.
  • Matematik tutor?

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan anbefale en matematik tutor? Jeg går i 2.g og har brug for en som kan hjælpe mig. Hilsen Mette
  • differential ligning

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal bestemme den fuldstændige løsning til differentialligningen . dy/dx= yx2 - y&radic;x, y>0 og x>0 Jeg har flyttet yx2 over på ventre side og sat at h(x) = - y&radic;x og min g(x) = x2 og min G(x) = 1/3x3 det giver mig så y= e-1/3x^3 * ∫ e1/3x^3 * (-y&radic;x) dx Men herfr...
  • halveringskonstant??

    Forumindlæg
    dette er min sidste blækregning, og jeg prøver virkelig at gøre det perfekt.:) Men er lige gået i stå . Opgaven lyder: En eksponentiel aftagende funktion er givet ved´: f(t)=100*e^-0,2*t Så står der BEREGN HALVERINGSKONSTANTEN. Gør man det via logaritme ? Og er e forresten ikke altid 2,7 ? s...
  • Geovidenskab og Bioteknologi...

    Forumindlæg
    Jeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-)
  • Tangentplan

    Forumindlæg
    Hjælp søges til flg. opgave: I koord.syst. i rummet er givet: Kugle, K : x^2 - 2x + y^2 - 4y + z^2 + 6z = 22 Plan, a : 2x - 4y + 4z - 18 = 0 Undersøg om a er tangentplan til K, hvordan gøres det? Først omskriver man K, men hvordan ? og hvad så?
  • forklaring til ligning!

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med at løse den og give en forklaring på hvordan den løses? 2x^2 -6x + 4 = 0?
  • Opstil en model

    Forumindlæg
    (opgave er vedhæftet som billede) Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe denne opgave an, er der nogle som kan hjælpe?
  • Temperaturstigning

    Forumindlæg
    Hvor stor bliver temperaturstigningen, når man tilfører varmen 8,0kJ til 65mL glycerol ved stuetemperatur Resultat 40, men ved ikke hvordan man får det til 40
  • grundstoffer

    Forumindlæg
    hvliken grundstoffer består bioethanol
  • Hjælp til fysik B søges!

    Forumindlæg
    Nogle der ved hvad Messings varmekapacitet er?
  • løs ligning

    Forumindlæg
    hvordan er det nu jeg løser sådan en ligning som denne? 100/C = -100
  • Kvantefysik - 24 timers eksamen i dag :)

    Forumindlæg
    Med udgangspunkt i atomers emission af lys skal du gøre rede for opfattelsen af lys som partikler (lysets partikelnatur) Du skal omtale interferensforsøg med lys og opfattelsen af lys som bølger Du skal gøre rede for den opfattelse af verden, der ligger i kvantefysikken. Specielt spørgsmål 1 giv...
  • OT-tal

    Forumindlæg
    jeg har fundet ud af at udregne OT, men har bare et lille probem... kan kun finde ud af de hvis stofferne eller ionerne indeholder O eller H... hvad gør jeg hvis jeg foreksempel skal udregne SF6 el CN-???

Søgninger relateret til filosofi c