Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19161 til 19180 af 119569
-
Terminsprøver..
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk B og dansk A terminsprøve... Jeg har slet ikke styr på hvad man gør I hvilke opgaver selvom jeg har skrevet en masse stile som har givet 00 og 02 -3 :S Kan I hjælpe mig?? Hvad gøre I henholdsvis ved engelsk stil og dansk stil.. Hvordan starter I ? Hvad går det he... -
Procent...
ForumindlægHejsa :) Er gået lidt i stå i denne opgave: Da kaninen Mini var otte uger gammel vejede den 340 gram og var 12 cm lang. Da den var 22 uger, vejede den 870 gram og var 17 cm lang. A) Hvor mange gram tog den på? (530) B) Hvor mange cm voksede den? (5) C) Med hvor mange procent ... -
DET GYLDNE SNIT - hjælp!!
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen på fredag!! Og jeg har svært ved at forstå noget vdr. det gyldne snit... Efter at ahr udført besviset, så har skal jeg forklarer, hvordan man kan finde ud af, hvor langt inde i billedet, det gyldne snit er. Derfor står der således: a+b %a = a%b = (1+√5)/2... -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om en uge i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning) er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning Håber I vil hjælpe.. -
Kvadratsætninger
ForumindlægHej SP, Vi er lige begyndt på et nyt emne og jeg har ikke helt forstået det. Vi har nogle regnestykker for til i morgen, men jeg sidder lidt fast. Kan jeg starte med at få hjælp til denne, og evt. en enkelt forklaring? (2a + b)2 = ? -
Regneforskrifter - Lineær vækst.
ForumindlægHej! Jeg er igang med en matematik rapport, der omhandler lineær vækst. Derstår jeg skar forklare teorien bag regneforksrifter og bestemmelse af a og b ud fra to givne punkter, er det ikke det samme? - eller er jeg helt gal på den. -
Hvordan finder jeg forskriften for en sinus kurve
ForumindlægJEg har lidt problemer med b'eren, jeg har fundet amplituden og skæringspunktet på y-aksen ved at aflæse grafen, men jeg har svært ved at finde ω. Jeg har prøvet at opstille en ligning, hvor jeg har taget 2 punkter og isoleret ω, men jeg har ikke fået det korrekte svar. Facit s... -
reducér
ForumindlægA) a^2*b^4*a^2*2a*b^-4 = B) x^5*y^8*x^1*x^-6*y^-10 = Forsår simpelthen ikke hvordan man reducer og kan ikke finde ud af at udrenge disse to stykker. Har brug for noget hjælp ! På forhånd tak. -
1.G om igen?
ForumindlægHej med jer :-) Jeg sidder og er meget frustreret over, hvad jeg skal med min uddannelse. Jeg går på STX, og startede i sommers i 1.G Jeg tog 10 klasse efter folkeskolen, for lige at blive det år ældre inden gym. Jeg har altid været mest sprogligt anlagt, men har også haft stor interesse... -
Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge &... -
heeeeelp...
ForumindlægSidder med matematik.. kan ikke lige finde ud af de her tre opgave: (2x-3)(8+x) (12-4y)(x+3) (6a+2)(18-3a) Håber der er nogen der kan hjælpe, tak på forhånd. (; -
gymnasium
ForumindlægHeiij. Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig ret... -
Gymnasium
ForumindlægHeiij Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig retning ... -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
trekant
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har vedhæftet en fil med min opgave. (opgave 9) Jeg har problemer med opgave b, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. (den store trekant) Jeg har fundet frem til at b=4,90 og vinkel A =45,57 -
reducer
ForumindlægHvordan er det lige man reducer? undskyld for mit spam idag er lige begyndt på matematik b efter nogle år væk fra skole. 2+3(s+1) - 4(2 - s) Det er vist noget med at jeg skal samle alle s erne ikke. så er det: 2+ 3s +1 - 8 - 4s men hvordan kommer jeg så videre? Hvis det overh... -
Potens- eller potensielle funktioner
ForumindlægJeg er igang med at forberede nogle dispositioner til matematik mundltig og noget i bogen forvirrede mig. Eksamensspørgsmålet jeg arbejder med er "Potensfunktioners egenskaber + hvordan differentiere en potensfunktion" Skal jeg da tage utganspunkt i y= b * x^a (potensvækst) eller y=... -
MacBook air vs MacBook Pro ?
ForumindlægHej alle, Jeg starter i 1.g efter sommerferien og skal derfor finde en ny bærbar. Jeg står overfor valget mellem MacBook air eller MacBook Pro. Bærbaren skal bruges til lektier og afleveringer, streame film/ serier og til billede og video redigering da jeg skal på en medie linje. Jeg har hørt a... -
Hjælp med linjensligning...
ForumindlægHej Studienet. Har en matematik aflevering nu her til kl 23:59 og manger en opgave jeg er meget forvirret over. Opgaven lyder: B) Linjen n går gennem punkterne (-2;1) og (q;-3) og er parallel med linjen som har ligningen 2*y=3*x-2. Du skal først bestemme q og dernæst en ligningen for linjen n....
