Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19161 til 19180 af 102572
-
Lineær regression
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering, har lyst dem alle bortset fra en af opgaverne som jeg ikke kan løse. Håber så derfor at der er en venlig sjæl som vil hjælpe. Er virkelig blank, så håber vedkommende vil løse den og fortælle hvordan det er gjort. Kunne være fedt hvis udreningerne også v... -
Differentialligninger...hjælp!
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til den nedenstående opgave. Jeg vil være meget taknemmelig hvis I vil hjælpe da jeg er presset i tid. Jeg kunne desværre kun finde ud af opg. a, og jeg har brug for hjælp til opg. b og c. Jeg håber I kan hjælpe mig. Knus mig Opgaven: Antallet af indivi... -
Hjælp....Lys i vand DET HASTER HJÆLP
Forumindlæga) Gitterets gitterkonstant: n•λ=d•sin?(θ_n) ? Ligningen løses for d vha. CAS-værktøjet WordMat. d=λ•n/sin?(θ_n ) Når en bølge med bølgelængden λ rammer vinkelret ind på et gitter, er der konstruktiv interferens i de retninger, som svarer tilafbøjn... -
Hjælp til fysik opgaver
ForumindlægJeg er gået helt i stå i nogle fysik opgaver til en aflevering, og jeg har virklig stor brug for hjælp. Håber I kan hjælpe. - Tak på forhånd! Opgaven lyder således: En cylinderformet beholder med en diameter på 5 cm indeholder et tætsluttende flybart stempel, som holder en iltmængde på 8 g. i... -
Parabel
ForumindlægHej igen, har endnu et spg. Hvordan løser jeg denne opg ? parablen med ligningen y=x^2-6x+c går gennem punktet p(1,-4) bestem c ? -
Bøger på Ingeniørhøjskolen i københavn
ForumindlægHejsa, Er der nogen af jer der ved hvilke matematik bøger man bruger på ingeniørhøjskolen i københavn på bygningslinjen eller har set et sted på nettet hvor det står ? Jeg kan ikke umiddelbart finde det på IHKs hjemmeside.... på forhånd tak -
Udledning af arealfunktionen
ForumindlægHej med jer. Jeg skal op til matematik på mandag, og er igang med at skrie talepapir. i emnet integralregning skal jeg vise udledning af arealfunktionen. Og jeg har gjort et forsøg, men vil godt lige have det accepteret inden - har lige vedhæftet hvad jeg har lavet :) Håber det er rigt... -
Opløs faktore
ForumindlægHej jeg har en matematik opgave for, som handler om at jeg skal opløse 145 i faktore. Jeg har fundet ud af at 29•5 er 145 og 29 er et primtal, men kan ikke komme videre nu. Tak for hjælpen. -
hjælp.. ionisation
Forumindlægheej (: Jeg sidder lige med en fysik opgave, og ved altså ikke hvordan man regner den ud ;s så håber der er nogen der vil hjælpe. opgaven lyder: Ved en ionisation måles elektronens kinetiske energi til 7,3 eV. b) Bestem elektronens fart. c) Bestem frekvens og bølgelængde af lyset, der ionisere&no... -
Help 5 linjers oversættelse
ForumindlægHej, det nedenstående er et oversættelse. Håber I vil kigge den igennem, og hjælpe mig med at rette det. På forhånd mange tak. Text: Min lillesøster spørger om alt, og det gør hun hele dagen. Hvorfor hun gør det, ved jeg ikke, men det er ret irriterende. Hvorfor spiser du cornflakes? Hvorfor dr... -
Finde højde af klippevæg |AH|
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en matematik aflevering, og jeg er fuldstændig lost! Opgaven lyder: "Figuren viser en klippevæg, hvis højde |AH| man ønsker at bestemme. På klippens højeste punkt A står en 20 m høj mast AB. Sigtelinjen fra C til A danner en vinkel på 39,2º med CH, og sigteli... -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
(Hjælp!)Løsning af ligninger vha. nulreglen
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med tre opgaver som jeg ikke kan finde løsningen til. Hvis der er nogle som er hardcore til matematik, vil det glæde mig hvis I kunne hjælpe mig med at komme frem til en løsning. Opgaven lyder således: Brug nulreglen ved løsning af hver af ligningerne: a) 3x*(x-5)^2=... -
grammatik
Forumindlægjeg har et problem med sætningen: Elizabeth's mother tell her not to tease Celia. og jeg kan slet ikke komme på, hvilken ordklasse Elizabeth's er?? -
Løsning af en ligning
ForumindlægHvordan kan følgende ligning løses bedst i hånden: -
HHX Eksamen: Skr. Tysk
ForumindlægEr der andre der skal op i Tysk skriftligt på 2.år af HHX uddannelsen?Hvordan foregår det egentligt? får alle handelsskoler det samme tyske eksamenshæfte?Tænkte det kunne være godt at vide, hvad emnet er til den prøven, så jeg ved hvad jeg skal forholde mig til.Jeg skal op den 2. Juni.Hvornår ska... -
KEMI 0-B
ForumindlægHej alle . Jeg skal meget snart begynde at supplere kemi fra 0 til B, bare på et halvt år:( Sååå, jeg undrer mig over om man overhovedet kommer op i både skriftlig og mundtlig eksamen? Eller hvordan foregår det? Hvis ikke, får man så "årskarakterer", som overføres til ens bevis eller hv... -
Hvad er forskellen på en diskussion og en argumentation?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig årsprøve i samfundsfag i morgen, hvor jeg ved jeg skal skrive i de to genrer undersøgende og diskuterende. Jeg er virkelig kommet i tvivl om hvad forskellen er på en diskussion og en argumentation, da man i en diskussion jo også skal argumentere...? Håber der er n... -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette? -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau?
