Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19181 til 19200 af 23489
-
Oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har oversat en lille tekst. Håber nogen kan hjælpe, da jeg er lidt i tvivl om den er rigtig: "Nu er det nok! Da jeg var ung, gik jeg ikke ud hele tiden." Hans mor derimod er meget mere afslappet: "Tag det roligt. Vi lover ham en dejlig rejse til Portugal i august, hvis ... -
Går op til eksamen med teksten ''lønningsdag''. Vil gerne havde jeres input.
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse og skal derfor snart op til eksamen i mundtlig dansk. Jeg trak perioden det moderne gennembrud, og skulle vælge en tekst fra denne periode. Her har jeg valgt teksten lønningsdag, der kort sagt omhandler arbejdernes tilværelse, kontra den rige værksejers i en lille ha... -
Hjælp
ForumindlægHvordan løses denne opgave? Opgave 4 Når man har at gøre med en lille radioaktiv kilde, der kan opfattes som punktformig, så gælder der den såkaldte afstandskvadratlov, som siger, at strålingsintensiteten aftager med kvadratet på afstanden. Hermed menes, at hvis x er afstanden til kilden og y... -
Potensfunktioner
ForumindlægJeg sider og kæmper med disse opgaver. Er færdig med de andre, så det vil være en kæmpe hjælp, hvis der var nogen, der kunne hjælpe med hvad jeg skal gøre :) ----------------------------------------------- Sammenhængen mellem diamanters diameter og vægt kan med god tilnærmelse beskrives ved fun... -
Kuldioxid ligevægt i vand - hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skriver en lille og ikke særlig grundig rapport om fotosyntese og respiration. Vi har lavet et forsøg med vandpest, i lys og mørke, og så skulle vi se om der blev afgivet eller optaget CO2, og hvordan det kunne ses på pH-værdien som vi indikerede med BTB. I forhold til kuldioxid ligevæ... -
Perspektivering - Kærlighed
ForumindlægHej, Jeg skal om en lille måneds tid til afgangseksamen, og skal jo derfor som bekendt skrive en synopsis og lave en perspektivering, begge dele er totalt ukendte for mig - mit fordybelses område er kærlighed, og jeg har lige nu to mulige tekster - jeg overvejer meget at vælge "den første g... -
Fjeder kræfter og harmoniske svingninger.
ForumindlægHey. Jeg er igang med at skrive en opgave om harmoniske svingninger i Mat A/Fys B til min SRO. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg først målte position som funktion af tiden for en fjeder, hvor der var tilhængt et lod (vægten vides ikke, men der er målinger med både tungt og let låd). Dette gav se... -
Stikprøve, population og nulhypotese
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med opgave 12 a i eksamenssættet: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-MAT-A-22052014.ashx I opgaven gives en tabel over fordelingen det samlede antal familier med bil på de fem regioner i Danmark et bestemt år. S... -
Skifte gymnasium - kan jeg?
ForumindlægHej, Det er sådan, at jeg har søgt ind på et gymnasium af den grund, jeg allerede går på den tilhørende grundskole. Men desværre skal jeg kun følges med 7-8, jeg allerede kender. Derudover er gymnasiet meget småt og virker alligevel ikke særligt tiltalende. Og derudover skal næsten alle mine bed... -
reaktionshastighed
ForumindlægHej jeg sidder med et lille spørgsmål... Jeg har fået udleveret en funktion y=3.806*ln8(x)-4.715 y=ml methan gas og x= tiden Mit spørgsmål er hvordan kan man ved hjælp af viden omkring reaktionshastighed argumentere at denne graf følger de kemsike formler? Jeg ved at reaktionshastighed har f... -
Fysik: AU, KU eller SDU?
ForumindlægHej. Jeg overvejer at læse fysik (fra 2015, så jeg har god tid til at beslutte mig), men jeg er i tvivl om hvor. AAU og RUC blev hurtigt sorteret fra, men jeg undrer mig nu om, hvorvidt der er store forskelle på studiet på de andre tre universiteter. Aarhus er det oplagte valg, da jeg er fra Vib... -
Mundtlig Engelsk Kursus!
ForumindlægHej! Jeg er ved at læse til engelsk lærer og ønsker derfor brændende at forbedre mit mundtlige engelsk, da det er der jeg halter mest! Jeg har styr på stort set alt, det er bare ligesom om når jeg skal udtrykke mig mundtligt så går det i noget værre rodet sludder.. Derfor vil jeg gerne ud af min ... -
hjælp til oversættelse af fransk tekst
ForumindlægHar lige haft fransk for første gang, og vi skal oversætte en dansk tekst til fransk. det har jeg så gjordt, men ville blive glad hvis i gad kigge den igennem og sige mig om jeg har lavet nogle fejl :) tak teksten vi skulle oversætte: Bernard har en skoletaske. I skoletasken er der en bog. Det ... -
Opstilling og løsning af en ligning - idealgas
ForumindlægHejsa! Jeg sidder sådan set med en kemi opgave, men det er matematikken der er problemet.. Følgende opgave: Densiteten af luft ved 0,987 bar og 27oC er 1,146 kg m-3, bestem molbrøken og trykket af nitrogen, oxygen og 1 mol % Argon. Jeg har villet opstille en ligning der hedder noget i stil me... -
hvilken reaktion?
ForumindlægHej alle jeg er igang med en kemi rapport, hvor jeg får følgende oplyst: "Jern(II)ioner kan oxideres til jern(III)ioner ved tilstedeværelsen af dioxygen. Dette kendes fra dannelse af rust. For at forhindre denne fejlkilde i undersøgelsen af jern(II)-saltet tilsættes acorbinsyre, også kendt... -
Sandsynlighed ved lodtrækning
ForumindlægHej venner Jeg har en lille diskussion med en kammerat i forbindelse med at vi skal trække lod. Håber i kan hjælpe med at finde ud af hvem der har ret. Situationen er den at vi er 3 venner der skal trække lod om 3 sedler, hvor det gælder om at undgå sedlen med nummeret 3 på. Vi trækker en af ga... -
Hvordan forklare man formlen for kortslutningsbeskyttelse?
ForumindlægHejsa Jeg sidder og laver lidt forberedelse til min el-instalatør eksamen, som er om nogle uger. Har dog et lille problem for jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare om formlen for kortslutningsbeskyttelse. Formel: S2*K2 >I2*t S er ledningens tværsnit i mm2 K er en konstant som tager højd... -
Hjælp til analyse af En hund lukkes ind Pia Tafdrup
ForumindlægHar en lille smule svært ved at analysere dette digt og finde ud af hvem eller hvad hunden er. er der nogen der kan hjælpe med dette? Min far slår døren op på vid gab, blæsten invaderer hans liv, blæsten hvirvler op i hans tanker, afslører hvide pletter på hukommelsens landkort. Han står på d... -
Hjælp til oversættelse.
ForumindlægEr der nogle der vil rette fejl i det jeg har oversat? Det er en behagelig stol. Hun ser på et smukt billede. Der er et stort træ i den lille have. Marseille er en fransk by. I den røde kuffert er der en grøn kjole. Jeg lytter til en interessant CD. I fransktimerne har vi vanskelige øvelser. D... -
Nulpunktsenergi for 3 vibrationer i NO2
ForumindlægHej! Jeg har faget Mikroskopisk fysisk kemi og skal svare på følgende spørgsmål: Ved analysen af et infrarødt spektrum af NO2 er der fundet 3 vibrationer: v1 =1318 cm-1, v2=750 cm-1 og v3=1618 cm-1 svarende til symmetrisk strækning, bøjning og asymmetrisk strækning af molekyler. Vi antager, a...
