Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19201 til 19220 af 117955
-
Gennemsnit for jura
ForumindlægHej derude, Er det muligt for mig at blive optaget på jurastudiet, når mit snit ligger på de 8,5. Et andet spørgsmål - hvilket snit bliver det endelige resultat for min videregående uddannelse efter STX? Hvis jeg nu dumper i et fag, som jeg har på A-niveau, til eksamen, kan jeg så ikke blive op... -
Dumpet matematik
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har netop fået min skriftlige karakter for eksamen i matematik og jeg er dumpet. Jeg har selvfølgelig gemt pdf'en og håber derfor på, måske at kunne få lidt at vide om hvor tæt jeg var på et 02. Hvis der er en venlig sjæl herinde som har tid/lyst til at kigge den ige... -
Lineære funktioner egenskaber
ForumindlægHej, skal til eksamen i mundtlige mat c. Jeg skal redegør for egenskaberne ved lineære funktioner, men ved ikke helt hvad de er... -
Vinkel mellem to vektorer
ForumindlægJeg skal finde vinkler mellem to vektorer og jeg har flg. oplysninger:A = 2,5B = 1,2D = 6,3Herefter bestemte jeg vektor AB og vektor AD, til disse værdierAB = -1,-3AD = 4,-2og længderne mellem dem:AB_længde = 7.615773106AD_længde = 11.31370850Nu skal jeg finde vinklerne mellem vektor AB og Vektor... -
bestemmelse af forskrift
ForumindlægVi har 3 punkter: (2,1), (-2,13) og (1,1)Hvordan bestemmner man en forskrift for denne? -
faktorisering. Hjælp!!!
ForumindlægHej opgaven er vedhæftet kan ikke finde ud af den, har læst men ved ikke hvordan den skal løses -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej med Jer, Jeg skal til min mundtlige eksamen forberede nogle eksempler på polynomier, som jeg skal løse vha. tretrinsreglen. Jeg ved, at jeg skal bruge formlen Men kan i komme med et par eksempler, andre end f(x)=x, f(x)=x^2 og f(x)=x^3? :) Jeg er nemlig lidt i tvivl om hvilke funktion... -
AT-emne
ForumindlægEr der nogen der ved om man må skrive i Biologi og Idræt ved dette års AT.. Desuden er det er meget tight emne! -
V = r² * p * h
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og der skal jeg snakke om formlen for rumfang. Nu er det store spørgsmål: Hvorfor er det r². Jeg har søgt på internettet og i forskellige bøger, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor, r skal være i ². Jeg håber der er nogle som kan hj... -
trekant - vinkler
ForumindlægFiguren viser en trekant ABC, hvor BH er højden fra B. Det oplyses, at vinkel C = 21grader, |AB| = 16,2 og |BH| = 9,5. a) Bestem Vinkel A b) Bestem |AC| tak på forhånd :) -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHey folkens Jeg har valgt at snakke om Darwins evolutionsteori. Hvor jeg vil se på, i hvilken grad evolutionsteorien har ændret samfundet, og hvordan det bl.a. er blevet afspejlet i litteraturen. Jeg har som fag valgt: Biologi (C) og Engelsk (A). Hvor jeg i engelsk vil ind og analysere bogen &q... -
Gode råd mod eksamensangst
ForumindlægSocialrådgiver og psykoterapeut Marie Gjerum giver her en liste over gode råd mod eksamensangst, som hun bruger i sin praksis. Før eksamen: - Tegn dit fag for at få overblik over faget og få det allervigtigste frem. Du vil typisk kunne huske din egen tegning og hvis du går i sort, vil du kunne f... -
Regneregler?
ForumindlægHvad er a*(b-c)? -
HJÆLP
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien på andet år på HF. Jeg havde tidligere på året valgt at hæve biologi fra C niveau til B niveau, så jeg kommer til at fortsætte med faget i 2.g (HF). Lidt senere på året gik det op for mig, at jeg overhovedet ikke interesserede mig for faget, og har fortrudt mit ... -
Mat årsprøve hjælp
ForumindlægSkal til årsprøve i matematik 2.g, og der er nogle få ting jeg skal have repeteret på. Har skrevet det op på denne måde, da hvis man bare er god til et af emnerne kan man hjælpe. Det ville nok være bedst at tage en opgave af gangen dog.Bestem løsningsmængde: Er det et interval, hvor en andengrads... -
Design af cykler - Færdige opgaver
ForumindlægHej, I denne tråd vil jeg smide de forskellige opgaver op, der hører til eksamens sættet "Design af Cykler". Da jeg stadig er igang med at løse dem, vil de komme op løbendene. a) Bestem vinklerne i de to trekanter samt?AB? Trekant 1, BCD Først finder vi vinklerne BCD. Vi har fåe... -
Fotosyntesens trin 2: calvin cyklus
ForumindlægHej, kan I hjælpe med at vælge det korrekte svar til det vedhæftede spørgsmål? -
Inspiration?
ForumindlægJeg sidder med den udleverede CD og tænker "Nøj hvor er der meget kedeligt at skrive om". Jeg er blevet en smule forvirret over hvor man får det sproglige fag ind i vores geniale problemformuleringer? Og hvad er de samfundsvidenskabelige fag? Hvis nogle har nogle geniale ideer jeg må... -
Regnskabs analyse
ForumindlægHey....Ville hører om der nogen som kan hjælpe mig...Jeg skal op til eksammen på mandag og kan stadig ikke helt forstå regnskabs analyse delen, plus nøgletal.Hvis der nogen som måsker har nogle fed noter, ville det være rigtig lækkert:-) Hilsen Rosa... -
HASTERR
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til mundtlig matematik eksame snart, og skal kunne bevise, at en vinkel og dens topvinkel er lige store .. Derudover skal jeg også bevise, at vinkelsummen i en trekant er 180 grader. Men jeg aner ikke hvordan, hjælpp :(
