Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 19241 til 19260 af 22496
-
Spørgsmål
ForumindlægHej, jeg skal tage et interview med to andre om en kvinde, der ejer en nyåbnet frisørsalon. Vi har godt og vel næsten lidt over 10 spørgsmål at stille, og er tomme for idéer. Har I nogle gode spørgsmål, der kunne være interessant at stille kvinden? Og hvis der er nogle spørgsmål, som kunne formul... -
Tvivl om bevægelse vs. stilstand (Dat./Akk.)
ForumindlægEmnet er forholdsord (de dobbeltstyrende): Er i tvivl om følgende sætning, som skal oversættes: Nu arbejder han på knallerten --> Jetzt arbeitet er auf das/dem Auto. Som i kan se, er jeg i tvivl, om 'auf' i dette tilfælde styrer Dativ eller Akkusativ. Arbeiten kunne vel godt være en be... -
Hjælp!! Klumme Hvor går grænsen? Er gået i stå Offenlig steder
ForumindlægHej studieportalen. Skal lave en klumme til på mandag, er kommet i gang men er gået i stå. Her er det jeg har skrevet håber at i kan kik starte mig op. Vil i også please rette kommafejl og stavning. tak på forhånd. Bip, bip bip. Aarh nej ikke igen. Ikke den skide mobil igen. Det er sku da fjerd... -
That's why i hate...
ForumindlægJeg har fået en stil for om de ting jeg hader hvis i vil hjælpe mig skal i bare skrive hvad i hader og hvis i vil hvorfor. -
Tysk gennemgang
ForumindlægHej ! Jeg er midt i min tyske afl. og vil blot høre om nogle har lyst til at kigge den igennem engang når jeg er færdig? Da jeg ikke ved hvornår det bliver må i gerne smide en e-mail adresse hvortil jeg kan sende opgaven. Den skal afleveres i morgen inden midnat.Mvh. Mikael -
Oversætningsprogrammer!!!!!!!
ForumindlægHej jeg skal til årsprøve imorgen. vi må have oversætningsprogrammer på com med. Er der nogle der kender et sted man kan downloade et sådanne program gratis. Dansk-engelsk. som man ikke skal bruge internet adgang til :) tak. -
Demonstrative pronominer
ForumindlægSådan står det i min grammatikbog: "Når det demonstrative pronomen står alene og ikke er subjekt, hedder det dem i flertal. Fx. Kan du ikke lide de der møbler? Nej, dem kan jeg ikke lide." Men, hvis pronomenet står uden substantiv men der er ordet der/ her med, hvilken regel gælder i s... -
Engelsk stil
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der lige ville se på min engelske stil og rette den for grammatikfejl, stavefejl mm. Og så vil jeg også spørge om der er nogen der kan sige om jeg mindst kan få et tital for den både hvis man svarer ja eller nej så vil jeg gerne have et begrundet svar. ... -
Slagtet i skriftlig eksamen
ForumindlægTil STX 3.g eksamen i dansk, er der virkelig mange fra min klasse der er blevet slagtet. Det højeste der blev givet er 3 9-taller, og ellers er det 8-7-6-taller for resten. Jeg går i en sproglig klasse, hvor dansk karaktererne normalt ligger meget højere. Er det det samme for jer andre der har... -
Hvad fik I i dansk skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i chok over min skriftlig dansk, hvor jeg normalt får 10 og aldrig under, men i dag har fået 4!! 4!! Det viser sig så at mange i min klasse og på min årgang har fået 4, som også plejer at ligge på 10 og 12. Hvordan er det gået Jer? Hvis snittet er så lavt landsdækkende,... -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Fra dansk til spansk
ForumindlægI denne opgave skulle jeg oversætte fra dansk til spansk. Ser det korrekt nok ud? 1) Javier og Richardo er tykkere end Raúl. - Javier y Richardo es más gordo de Raúl. 2) De er også højere. - Usted es más alto también. 3) Fernando er ældre end Inés. - Fernando es vie... -
Omsagnsled til grundled?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvornår man skal bøje leddet som et genstandled og hvornår man skal bøje det som et omsagnsled til grundled. Jeg skal oversætte denne her sætning: Bulgarien var en kommunistisk stat Er "kommunistisk stat" så omsagnsled til grundled - og skal det så bøjes i ... -
Matematikkonkurrence - Forståelse af spørgsmål
ForumindlægHej allesammen Jeg deltog for nyligt i en matematikkonkurrence, hvor jeg fik 0 point for både opgave 2&3. Disse opgaver er vedhæftet. Jeg mener dog, at der er to måder at forstå opgave 3 på. Der står i opgaven og jeg citerer 'Vis at der findes præcis én måde at farve tallene på, som opfyl... -
analyse af til sommer. Rettelser koma osv
Forumindlægjeg har lavet følgende opgaver af bogen til sommer og er ikke så god til det med komma. er der nogle der har tid til at læse den igennem og se om der er nogle fejl ?? jeg kan ikke ligge min opgave ind som et dokument så bliver nød til bare at kopiere over.. Til sommer. definer genrenJeg v... -
Har bruge for jeres hjælpe.....
ForumindlægMine oplevelser… Det var en vinter dag. Klokken var omkring 14:30.Hvor jeg var sammen med min veninde Anne. Hvor vi skulle til Rikkes fødselsdag, og det var hendes bedstemors sommerhus , som vi skulle hen .Det låg i Give, og var meget lang fra Århus. Jeg havde ikke løste til at tage med, f... -
Langer Samstag6
ForumindlægHej jeg har bruge for hjælp jeg vil gerne oversætte en tysk tekst, så jeg kan få stå hvad den handler om, og jeg skal fortælle hvad den handler om på tysk og det kan jeg ikke hvis jeg ikke ved hvad den handler om, så jeg håber at jeg kan få hjælp, skal nemlige fremlægge det på onsdag. Håber jeg ... -
Translation
ForumindlægHej allesammen :) Nogle der gider at hjælpe mig med at rette min oversættelse? ” it was a late afternoon in November 2001. The Author and Film instructor Michael Moore lay in his bed and read an article by Jane Mayer in the American magazine The New Yorker. The article named ‘B... -
Haster meget..plz
Forumindlæg”My Son the Fanatic”By Hanif KureishiThe story deals with problems of different values and customs of modern society in many ways. Parvez a taxi driver from Lahore in Pakistan, is the main character. Parvez is opposite of his son Ali, because he is well integrated in the British society and live... -
Hjælp!!!!!!!! det haster
ForumindlægHej! :) Jeg har 3 stile for til i morgen og mangler stadig at skrive en. Men jeg er lige blevet færdig med min engelsk stil, og fordi jeg ikke er så god til engelsk, vil jeg spørge jer om i havde lyst/tid til at hjælpe med at rette min stil? Louise walked towards the station. She had celebrated h...
