Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 19261 til 19280 af 84121
-
Eksamenssæt 2008
ForumindlægHejsa derude . Er der nogen der har lavet eksamenssættene: Matematik A, stx - den 12. december Matematik A, stx - den 13. august Som kan dele facitlisten med mig , eller endnu bedre , en der har lavet besvarelserne og som vil oploade dem her ? -
Mat.mundtlig hjælp !:)
ForumindlægHej jeg går i 9.klase og skal op i matematik mundtlig men ved ikke hvad man skal fokusere at øve mest på og hvilke matematik emner der vil blive opgivet og om man skal lave dispotition til hvert emne?:) -
BEVISER! HJÆÆÆLP!!
ForumindlægDeduktiv matematik/Beviser. Gør rede for forskellige bevistyper. Du skal blandt andet lave et eller flere deduktive beviser, et modstridsbevis og et inspektionsbevis Skal fremlægge i matematik i morgen og det er det her jeg skal.. og er sku lidt på bar bund nogen som kan hjælpe mig lidt her :) -
hvornår er man dumpet?
Forumindlægjeg fik i dag 0 i mundtlig matematik ( Jeg trak integralregning, det eneste jeg bare ikke kan.. typisk!) og er i tvivl om jeg så er dumpet matematik nu? Altså om dumpet i en af de to eksamener betyder dumpet i faget eller om jeg godt kan bestå hvis nu den skriftlige er gået godt? -
Heeeelp :(
ForumindlægHej matematikere :D jeg har lavet en opgave i matematik om rumfang med integralregning, som jeg har vedhæftet herinde. Er I ikke søde at se, om jeg har regnet rigtigt? Jeg har nemlig været i tvivl med at finde rumfanget af M ud fra kun en forskrift -
ligning
Forumindlæga b og c deler 1015 kr. a får dobbelt så meget så meget som b, der får 100 kr. mere end c hvor meget får de hver hver? er dette korrekt a får dobbelt så meget som b: Kan msn skrive det sådan 2b=a eller 2a=b b der får 100 kr. mere end c: Kan man skrive det sådan b+100 de skal dele a+b+c=1015 E... -
Forsikringsmatematik arbejdsbyrde mm.?
ForumindlægHej Studieportal. Jeg søgte ind på forsikringsmatematik, men jeg har lige nogle spørgsmål. For det første, så står der fx på KU's hjemmeside, at der er 20 timers undervisning om ugen og ca. 13 timers forberedelse pr. kursus. Da man har to kurser ad gangen, så giver det jo 20 timers undervisni... -
Lille opgave
Forumindlægved en prøve deltog bl.a. anne, betina og camilla. det vidste sig, at anne og betina i alt fik 66 points, betina og camilla fik tilsammen 77 points, og anne og camilla fik tilsammen 88 points. hvor mange fik de hver især? Hvad gør jeg? -
kondensationsreaktionen
ForumindlægHvordan laver jeg en kondensationsreaktion mellem Ethyl og butanoat? -
Reduktion:(
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har brug for lidt hjælp med dette udtryk: a² +2ac+c² /brøkstreg 2c+2a... Er der nogen der kan hjælpe mig med dette håbløse udtryk:( -
Hjælp til opgave
ForumindlægU(t) = 20(1-(1/t+2)) Bestem a,c og c så U(t) kan skrives som (at/t+b)+c Hælp tak ;) -
andengradsligning hjælp
Forumindlæghej ville gerne vide hvordan man finder de 3 konstante i en andengradsligning ? dvs. a, b, c : 2x^2+x(x-3)=3x er det så bare: A= 2 b=1 c=-3 -
graf
Forumindlæghej jeg har opgaven y=f(x)=-2x^3-2x^2+20x-16 bestem antallet af loesninger til f(x)=c for forskellige (samtlige) vaerdier af c jeg forstaar ikke spoersmaalet.. nogen der kan hjaelpe? -
Cosinus, sinus..
ForumindlægSide b: 8,1 Side a: 11,7 Vinkel C: 121grader Beregn side c, og vinklerne A og B. Hvilke relationer skal jeg bruge for at løse disse ? -
Energi
ForumindlægJeg har svært ved denne opgave, som lyder således: En el kedel indholder 1,7 kg vand der opvarmes fra 15 C til 95 C Hvor meget energi optager vandet? Tak på forhånd! -
hjælp til trigonometri
ForumindlægHay alle, sidder og skal til at regne med lidt trigonometri og er gået i stå. Opgaven lyder : Bestem Vinkel C og arealet af trekant ABC når <B = 34* b= 172 c = 258 Hvordan skal jeg regne det ud? Tak på forhånd -
andengradspolynomium
ForumindlægHej, jeg har en opgave, der lydder sådan: Et andengradspolynomium f er bestemt ved , hvor b og c er tal. Det oplyses, at f har rødderne 1 og 2. Bestem tallene b og c. Jeg forstår bare, ikke hvor jeg skal starte, når der ikke er blevet givet et punkt? -
Isoler med en TI-89
ForumindlægHej. Jeg skal isoler q i formlen b= c+ aq. Men jeg kan åbenbart ikke skrive det rigtig ind på lommeregner, er der en der vil hjælpe? Jeg har selv skrevet: c + aq = b,q i solve. -
Energi - opgave
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en opgave som lyder således: Beregn hvor meget energi, der skal tilføres til [1 comma 9 space kg] [aluminium] for at opvarme det fra [16] °C til [46] °C hvordan kan man beregner det hilsen Fayyad -
Uligheder - bevis den transitive lov
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at bevise den transitive lov, altså [a>b k>0] a>c. Jeg kan slet ikke finde frem til en løsning. Er der nogle der kan hjælpe?
