Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 19281 til 19300 af 144217
-
ang. emner
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til at skrive min srp opgave, men jeg mangler ideer til emner. Jeg vil gerne skrive i fagene Spansk A og Samfundsfag B, men mangler ideer til gode emner indenfor disse fag. Hvis der er nogen der har gode emner må i meget gerne skrive Tak på forhånd -
koncentration af NaOH
Forumindlæg"Til indstilling af en NaOH-opløsning afvejes 344,1 mg KHP (Kaliumhydrogenphtalat), som opløses i vand. Opløsningen titreres med NaOH-opløsningen, og phenolphtalein anvendes som indikator. Ved titreringen bruges 16,5 mL NaOH-opløsning. A) Beregn koncentrationen af NaOH-opløsningen -
Korrektur på en spansk tekst.
ForumindlægHej! er der nogen der gider at gøre mig den tjeneste at læse denne spansk tekst igennem for fejl? Jeg er i tvivl om at 'Los Zetas' er flertal da der er tale om én specifik bande. Derudover lyder teksten således: Los Zetas es una banda en Méjico que una de más cárteles vio... -
Rettelse
ForumindlægHej hvis der er en som vil kigge denne oversættelse igennem, ville jeg blive meget glad.Takker på forhånd!Dansk tekst: Elisa og Fernando er gift, og de bor i Madrid. De er 39 og 42 år gamle. De har kun en dreng. Han hedder Fernando som sin far, og han er ni år.De bor i en ny lejlighed, der ligger... -
Geometri og lineære ligningssystemer
ForumindlægJeg har følgende opgave: For et tal a ∈ R er der i et sædvanligt retvinklet (x,y,z)-koordinatsystem i rummet givet fire planer α1, α2, α3, α4 ved ligningerne: α1: α2: α3: α4: Find den værdi af a for hvilken fællesmængden... -
oversættelse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at oversætte nogle engelske sætninger. Jeg har oversat dem så godt jeg kan men er ikke sikker. Nogen der kan hjælpe? 1. Hans tipoldefar var pirat som ung mand, men døde som kaptajn i den tyske hær. His great - grandfather were pirate as a young man, but die as captain in ... -
Omskrivning
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvordan man kommer fra 0,35 = a10 til a = 0,350,1? -
Ligning for parabel
ForumindlægNogle, der kan hjælpe med denne? Angiv en mulig ligning for en parabel, der har toppunkt i punktet (4,3). Jeg er startet med at opstille to ligninger: -b/(2*a)=4 -d/(4*a)=3 Så har jeg isoleret a i den første og fået: a=-b/8 Hvordan kan jeg komme videre herfra? :) -
hvordan gøres det på TI-nspire?
ForumindlægOm trekant ABC oplyses, at vinkel A = 80grader, a = 12 og b = 11. a) Bestem vinkel B og vinkel C b) Bestem længden af medianen m(a) er der nogen som kan vise os hvordan man laver den hurtigt på TI-nspire? -
matematik b uden hjælpmidler
Forumindlægjeg fik a=2ab^3 b= f=503700*3000^x -
andengradspolynomier
Forumindlæghvordan bestemmer man fortegnet for a og diskriminanten d vha. 3 grafer for andengradspolynomier? -
hjælp til faktorisering og reducering
ForumindlægNogle der kan hjælpe får a) til 3/2 men ved ikke om det er rigtigt -
Massespektrometer
ForumindlægHej, jeg forstår ikke hvordan jeg skal løse opg a og b i denne opgave. Er der en der kan hjælpe?:) -
er skalarproduktet og arbejdsligningen det samme?
ForumindlægHej sidder og forbereder til MAT A eksamen og kom i tvivl om, om skalarproduktet og arbejdsligningen er det samme? -
Vektorer
ForumindlægHej er lidt i tvivl om hvordan man kan beregne vinklen i opgave a. Nogen der kan hjælpe med hvordan man gør? -
Geometri
ForumindlægSidder heeeelt fast i den her opgave. er der ikke lige en der kan hjælpe med a,b og c?? -
Parameterfremstilling
ForumindlægGive A(-1,4) og B(5,0). Bestem parameterfremstillingen for linjen gennem de to punkter -
HJÆLP - reducer
ForumindlægHar lidt problemer med at reducere disse udtryk. a) 3b - 4a - (2b + a) b) (2x+3)^2+6(1-2x) På forhånd Tak! :) -
Rettelse af denne engelske historie?
ForumindlægJa, skulle lave en historie om denne proverb: Do not count the chicken before it is hatched. - Man skal ikke sætte alt på et bræt. I skal bare rette den, så vil jeg være rigtig taknemmelig, siden jeg tit oversær nogle grammatiske fejl, selvom jeg allerede har kigget igennem den og rettet. Desuden... -
Dumpet Matematik B - GSK?
ForumindlægHej Alle Jeg har dumpet matematik B da jeg gik i 2.g men jeg fik at vide af min studievejleder at jeg sagtens kunne supplerer det til Matematik A ved at tage et suppleringskursus efter 3.g. Så mit spørgsmål er om der er nogen som har dumpet Matematik B, men stadig kunne tage Matematik A ved...
