Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19281 til 19300 af 59860
-
Definitions spørgsmål (Impulsbevarelse)
ForumindlægHej SP.dk Jeg har lige nu i denne uge mit StudieretningsProjekt, og jeg har fået en opgave der omhandler Central bevægelse, altså planeters bane i rummet. Mit spørgmål er hvad forskellen er på Impulsbevarelse og impulsmomentbevarelse. Jeg anser det lige nu som at impulsen er den "energi"... -
Idræt: klage over karakter? skade = 02?
ForumindlægHej, jeg har ligesom så mange lige fået mine årskarakterer.. Dog har jeg fået et meget overraskende 4 tal i idræt, hvilket jeg ser som dybt uretfærdigt. Jeg er en dygtig løber og har vundet adskillige konkurrencer, derudover spiller jeg også håndbold på højt plan. Jeg hentyder ikke at bare fordi ... -
Eksamen - det er egentlig latterligt!
ForumindlægHej alle sammen I dag har jeg været til mundtlig engelsk. Jeg havde forberedt mig sådan nogenlunde, selvom jeg havde lidt svært ved at tage mig sammen til at lave noget, jeg læste faktisk slet ikke op på tekstopgivelserne... Jeg var skide nervøs, hvilket jeg ikke havde regnet med, for jeg ... -
Eksponentielle funktioner Opgave...
ForumindlægJeg kan ikke få noget som helst til at gå op. Enten må der være en fejl i facitliste eller også gøre jeg noget grueligt galt(hellere mest til det andet hehe). Jeg håber en kan hjælpe mig med at løse A'en, og give mig tips og tricks til resten... 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 ... -
Eventyr. Rgitigt?
ForumindlægEr der nogen der kan vurdere om dette ikke er korrekt beskrevet? Kom endeligt med noget mere hvis I kan :) Folkeeventyr I dag læses og høres folkeeventyret hovedsagligt af børn. Men folkeeventyret er ikke skabt for børn. Det blev skabt af voksne mennesker hvor historien gik fra mund til mund, f... -
Hjælp til rettelse af tysk opgave
ForumindlægJeg håber at, der er nogle herinde som seriøs vil hjælpe mig. Jeg plejer at få 5 i tyske stile og håber at der er nogle som ønsker denne karakter højere for mig. Det er den dansk tekst nedenfor, som jeg skal oversætte og tysk oversættelsen er nede i bunden. Håber at netop du vil hjælpe mig? Jeg s... -
lineær regression
ForumindlægJeg ska lave en lineær regressionsanalyse, hvor den afhængige variabel er kontinuert (en omkostningsprocent af et investeringsprodukt, dvs. denne er >0%). Mine uafhængige/forklarende variable er af forskellig type. Jeg har både at gøre med forskellige kontinuerte variable samt i hvert fald... -
Klage eller hvad???
ForumindlægHey alle sammen.Jeg har et problem med min dansklærer, som virkelig går mig på.I 2 g fik jeg 10 og 11 taler og til terminsprøven fik jeg 13. Men her i 3 g ved jeg ikke hvad der er sket.Ind til videre har jeg aflevere 3 side og hun har i dem alle givet mig 6. Det er jeg dybt utilfreds med og når j... -
hjælp til spanskoversættelse
ForumindlægHej jeg har fået en spanskopgave som jeg skal aflevere i aften .. er der nogen der kan hjælpe mig med at rette det ? 1. Padre McEnroe må få forsvare sig (defenderse; forsvare sig). Padre McEnroe puede tener que defenderse a sí mismo. 2. Diskussionen får Patricio til at føle sig dårlig (sen... -
hjælp til digt.
ForumindlægLet me not to the marriage of true minds Admit impediments. Love is not love Which alters when it alteration finds, Or bends with the remover to remove. O no! it is an ever-fixed mark That looks on tempests and is never shaken; It is the star to every wand'ring bark, Whose worth's unknow... -
Matematik skriftlig karakter - årsprøve/ måske eksamen - undren over krav til karakter
ForumindlægHej Jeg er virkelig ved at nå en hrænse, hvor jeg ikke forstår hvorfor jeg får så lave karakter i matemarik når jeg beregner og kommer fremt il de korrekte svar i næsten alle opgaver. Kan det virkelig passe, at en lærer kan hive en ned i karakter når der er tale om en skriftlig eksamen/årsprøve/ ... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg er gået i stå med en tekst jeg skal fremlægge til min mundt. eksamen imorgen og ville se om nogen af jer kunne hjælpe mig. Det er disse 5 stykker i teksten, der volder mig problemer. 1. me desarrollo como tal, así, haciendo temporada de verano, las temporadas de Argentine y las de Espa... -
Energi
ForumindlægEt blylod opvarmes fra 25°C til 65°C. Loddet tilføres energien 1,56 kJ. Varmefylden for bly er 0,13 kJ kg*°C Bestem Lodde... -
Genitiv - Højtstående dyr?
Forumindlæg’s-ejefald bruges ved: Personer og ’højtstående’ dyr og kæledyr: Jeg troede man skulle burge of når det handlede om dyr, men hvad pokker er højtstående dyr og hvordan vurdere man lige det? -
Lineær funktion i to uafhængige variable
ForumindlægHej Er der en af jer, der kan hjælpe med en opgave, der lyder ¨Angiv og forklar definationen på en lineær funktion i to uafhængige variable¨? :) Hilsen Camilla -
Ligning
ForumindlægHejsa... Er der en der har mulighed for at hjælpe mig med nedenstående opgaver - jeg sidder godt og grundigt fast..! 1) Den del af den første opgave, jeg sidder fast i, lyder som følger: For 0******************************** ***Jeg ønsker at finde f'(x)**** ******************************** Fo... -
Reaktionskinetik
ForumindlægHåber, jeg kan få hjælp. Ved høje temperaturer reagerer nitrogenmonooxid med dihydrogen efter reaktionsskemaet: 2NO(g) + 2H2(g) --> N2(g) + 2H2O(g) Reaktionen er af første orden mht. H2 og af anden orden mht. NO. Opskriv hastighedsudtrykket for reaktionen, og angiv den samlede orden ... -
Differentialligninger
ForumindlægJeg skal i mit SRP gøre kort rede for differentialligninger og deres løsninger. SKAL jeg nævne seperation af variable?? Vi har kun arbejdet med diff ligninger hvor y' er givet ved y alene. Argh, ved bare ikke hvor meget jeg skal have med. Skal jeg nævne gøre prøve? Er der forskellige løsninge... -
flashforward kort spørgsmål
ForumindlægGælder det her som flashforward: "Siden hen bliver jeg ved med at forbinde de to ting; lugten af uld og det, han siger" ? tak -
Ligning - 0x???
ForumindlægHej :) Jeg har en ligning, som jeg ikke rigtig kan få til at gå op. Den lyder sådan her: 3(x-1) = -3(2-x) Har regnet den ud således: 3x-3 = -6+3x 3x-3x-3 = -6 0x = -6+3 0x = -3 Da jeg havde løst den, tænkte jeg: kan man have 0x i en ligning? Og hvis ja, hvad betyder det ...
