Søgning på: matematik b eksamen 2017. Resultater: 19281 til 19300 af 129394
-
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægPlease hjæælp mig og forklar mig.. Og hvordan tegner man den?? Help me!! -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægHej dette er et af spørgsmålene som har fået til årsprøven.. Er virkelig på bar bund og håber på jeres hjælp og informationer... Please hjælp mig på forhånd tak... spørgsmålet er oploade -
1. Spørgsmål vedr. Matematik
ForumindlægMessingskalaens tykkelse t 3,3cm. Massefylden af messing sættes til 8,5 g/cm. Rumfanget V af messingskalaen kan beregnes ved hjælp af formlen: (1/4 * 3,14 (R2+r2) Forklar hvad:(1/4 * 3,14 (R2+r2) Hvordan kan jeg forklare det?? -
Matematik spørgsmål om grader?
ForumindlægSnoren til en drage står i en vinkel 57 grader i forhold til vandret. Hvor højt er dragen oppe, når snoren er 450 m lang?</o:p> -
Matematik - utilfreds med karakteren
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i den situation, hvor jeg har fået et eksamenssæt tilbage. Jeg fik det tilbage, med enkelte forkerte svar/ facit/ udregninger. Karakteren lød på et 4-tal på 7-trinsskalaen. Dette er jeg bestemt ikke glad for, og jeg mener helt sikkert at denne skulle være højre, idet et min... -
Eksamen Samfundsfag.. C
ForumindlægHey.. jeg skal til samf eksamen næste uge, og jeg har kigget over alt (inkl. i bogen) om ideologier og velfærdsstater/samfund. Ideologier forstår jeg ikke, der må jo være noget bestemt de går ind forSocialismeKonservertismeLiberalismekan i hurtigt forklare hvad de enkelte går ind for?? og hvilken... -
Beregn konstanterne a, b og c i andengradspolynomie
ForumindlægHej, jeg har fået stillet følgende opgave: Parablen med ligningen y=ax^2+bx+c tangerer linien y=x i (0,0). Desuden er y=2x-3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a,b og c. Indtil videre har jeg fundet b ved at indsætte differentialkvotienten 1 for punktet (0,0): f'(x)=2ax+b f&... -
Vedrørende fremgangsmåde til AT-eksamen
ForumindlægEr lidt i tvivl vedrørende fremgangsmåden til AT-eksamen: Når jeg kommer ind forklarer jeg min problemformulering samt problemstillinger, hvorefter jeg siger min hovedkonklussion til problemformuleringen. Hvad så derefter? Skal jeg så fortælle om det, jeg har skrevet i min s... -
Historie Eksamen Den Kolde Krig HJÆLP
ForumindlægHej jeg har trukket emnet Den kolde krig i min historie eksamen, jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal opstillige en problem formulering til emnet. mit udvalgte materiale er: "Verden i konflikt" v. Karl-Johann Hemmersam (s.28-29) "Den kolde krig" v. J.Hagel gyldendal 1977 (... -
Hvad giver summen af tallene fra sprøgsmål a,b,c
ForumindlægJeg har fået A) til 8/100 B) 4/100 og C) til 88/100 Hvad giver summen af tallene fra sprøgsmål a,b,c -
STX Historie eksamen
ForumindlægHej alle Jeg står i den situation, at jeg snart skal op til historie eksamen, og da det er et af de fag med dobbeltvægt, ønsker man selvfølgelig en karakter i den gode ende af skalaen. Jeg ville lige høre om der evt. var nogen, som havde lyst til at dele erfaringer fra sådan en eksamen. Hvo... -
b*a^x Opgave uden hjælpemidler.
ForumindlægHej, jeg har en opgave der lyder: Opgave uden hjælpemidler En funktion med forskriften f(x) = b*ax går gennem punkterne (2,20) og (4,80). Bestem tallene a g b. Hvilke formler skal jeg bruge for at beregne både a og b? Det skal helst være formler man kan beregne uden hjælpemidler. Også vil jeg og... -
Spansk eksamen 2012 - vurdering?
ForumindlægHej studieportalen! Er der en der vil vurdere min eksamensstil til Spansk A? Den er vedhæftet. Tak!! Kirstine -
Matematik - Suppleringsspørgsmål vedr. institut. (Vigtigt!)
ForumindlægHej. Har et stort dilemma. Har valget mellem at supplere b.la. matematik på to forskellige instituter. Enten Niels Brock eller KVUC. Er der nogen som har suppleret mat-A eller lign. på et af de to insitituter og kan fortælle om niveauet, hvor overkommeligt det er. Tak på forhånd! -
Find de polære koordinater til ~g = ~a −~b.
ForumindlægFind de polære koordinater til g=a-b Vektor a: (5,9) vektor b: (-2,1) Jeg har prøvet alt jeg kan og har læst så meget på nettet endda på engelsk, men kan ikke formå at forstå opgaven. Hvordan finder jeg de polære koordinater og skal jeg minuse først? please hjælp gerne <3 -
Toppunkt (-1,-8). Find b og c
ForumindlægHej folkens! Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg er fuldstændig lost. Opgaven lyder; "Grafen for f(x) = -2x2+bx+c har toppunkt i (-1,-8). Find b og c og tegn grafen for f." Hvordan finder jeg b og c? :S -
HJÆLP! Engelsk mundtlig eksamens emne
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i mundtlig engelsk og jeg ved stadig ikke hvad min emne skal være. Jeg skal vælge et underemne til en af disse overemner: - South Africa - New York - Youth/Growing up - Australia Jeg har ingen ide om hvilket overemne og underemne jeg skal vælge. Det jeg hælder aller... -
Identitet - Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for lidt hjælp her. Jeg har trukket det brede emne "identitet" og jeg skal så finde en tekst til det som jeg vil arbejde med men jeg kan simpelthen ikke finde en.. Jeg vil gerne at det er en tekst der omhandler dansk identitet som fx. en tidligere landsholdssa... -
Eligisk lyrik, hjælp til eksamen
ForumindlægHej, jeg er gang med at forberede mig til min afsluttende prøve i mundtlig dansk, jeg har trukket emnet eligisk lyrik, er der nogen der kan hjælpe mig med genre trækkende for hvad eligisk lyrik? :) På forhånd tak. -
Eksamen i musik mellemniveau
ForumindlægHvis man kommer op i musik mellemniveau så skal man så vidt jeg ved fremføre 2 musikstykker og en mundtlig eksamen.Men hvordan mht til solo vs gruppe når man spiller musik. Ved i hvertfald at på højniveau skal det være en af hver, men hvad med når det kun er mellem? Kunne man forestille sig at ma...
