Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 19281 til 19300 af 84121
-
Svingninger
ForumindlægJeg har tilføjet en eksamenssæt, hvori jeg er i gang med at løse den første opgave. Jeg har dog et par spørgsmål jeg undrer mig over, inden jeg vil gå videre; a) Jeg ved at jeg skal bruge: rCM = (mA*rA+mB*rB) / (mA+mB), hvor radiusserne er vektorer! Jeg skrev oprindeligt mine vektorer som rA = (... -
Studievalgs-dilemma
ForumindlægJeg er en pige på 19 som lige er gået ud af gymnasiet her i '11. Jeg påbegyndte mit studie uden sabbat år, noget jeg bestemt ikke fortryder. Jeg læser lige nu international virksomhedskommunikation. Sagen er blot at studiet ikke lever helt op til mine forventninger når det gælder et drømmes... -
Logaritme opgave
ForumindlægHej - mangler hjælp til denne opgave. Som må for lydstyrke benyttes enheden dB (decibel) Lydstyrken defineres som ti gange titalslogaritmen til forholdet mellem den aktuelle lydintensitet I og intensiteten I0 af den svageste lyd det menneskelige øre kan opfange. Lydstyrken L er derfor: L = 10 * l... -
Hjælp!!
ForumindlægHej, jeg sidder her med 2 opgaver i matematik som jeg slet ikke forstår, er der nogen der kan hjælpe mig? hvis der er nogen der kan hjælpe, om det så bare er en af opgaverne ville det være en kæmpe hjælp. Opgave 1 : Tabellen giver en sammhæng melle x og y X : -5, -3, -2, 2, ... -
Reducering, grundmængde og ligninger?
ForumindlægHej folkens. Jeg har matematik aflevering for, men da jeg har lagt syg de sidste par dage har jeg ikke fået hjælp til det jeg ikke selv har helt styr på. Har selvfølgelig kigget på det selv, men syntes ikke det vil hænge sammen for mig. Har brug for en forklaring på hvordan jeg gør i de fø... -
Eksamensopgaver, opg 3.004
ForumindlægHar en lille let opgave til aflevering imorgen, den irritere mig dog lidt.Here goes:vinkel A= 32,8 a=3,51 og c =5,72Der er to muligheder for trekanten, beregn begge sider for b.Det der irritere mig er at jeg ikke kan huske hvordan man sætter det ind som en andengradsligning.For ellers kender jeg... -
Faktorisering af polynomier
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå, hvordan man faktoriserer et polynomium. Er der noget, man kan sige generelt om det? Nogen, der sådan overordnet kan forklare hvad det vil sige? :S På forhånd tak. :) -
Linje og punkt, bestemt linjen m
ForumindlægKan nogen hjælpe med b) og c)? -
koordinatsystem
ForumindlægHej kan ikke finde ud af denne opgave kan nogle hjælpe med forklaring og facit? ( facit og mellemregninger) -
SSO - formalia
ForumindlægSå er SSO-ugen gået i gang :)Jeg har et par spørgsmål:1) Er det bedst at bruge "jeg", "vi" eller passiv? (evt. et andet alternativ?)2) Er det ikke korrekt, at i matematik må opgaven fylde 25 sider, fordi der ikke står så meget på hver side?Mvh. Sabrina -
Jeg forstår ikke trigonometri, ligemeget hvor meget jeg prøver
ForumindlægHej. Vi har om trigonometri i skolen nu, og det er stort set det eneste inden for matematik, som jeg ikke forstår. Jeg forstår det virkelig ikke. Da jeg forklarede det til min lærer, begyndte han bare at svine mig til i klassen, uden at hjælpe mig. Jeg har prøvet at forstå det i timerne, men den ... -
Andengrads funktion hjælp
ForumindlægHjææææælp :-) Bestemt tallet c, så andegradsligningen har netop én løsning -
2. gradsligninger
ForumindlægDer er givet en andengradsligning 3x2-6x+c=0 Bestem tallet c, så ligningen har netop én løsning nogen der kan hjælpe? :) -
Hjælp til ensvinklede trekanter
ForumindlægEr, der nogle, der kan hjælpe mig med opgaven på vedhæftet billede? På forhåndt tak. -
polynomiets koefficienter
ForumindlægOpgave 5 Et andengradspolynomium har rødderne -2 og 4. Toppunktets y-værdi er -2. Bestem polynomiets koefficienter (a, b og c) f(x)=ax^2+bx+c bruger A(x-r(1)) A(x-r(2)) sætter rødderne ind: A(x+2)(x-4) Så kan jeg ikke komme længere. -
Hvad kan sluttes af flg. oplysninger (uligheder)
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave og svaret til den, men jeg forstår ikke, hvordan man når frem til svaret. Så det kunne være rart, hvis én af jer havde tid til at forklare Det giver mening, at hvis jeg lægger de to uligheder sammen, så får jeg: a+b<b+a+c+c --> a+b<b+a+2c Men hvordan f... -
Konklusionens længde!??
ForumindlægHmm.. her er så et andet lille spørgsmål..Hvor lang må en konklusion være?Er der begrænsninger eller kan den godt være på 2-3sider?Ska lige sige jeg skriver i spansk om en spansk roman...(Og kender i forresten handlingerne i grove træk i Den gamle mand og havet og Moby Dick? Bliver der lagt vægt ... -
Hvem skal starte på Lyngby Vuc?
Forumindlæg- Hey hvem skal starte på Lyngby VUC? Har nogle spørgsmål angående stedet. - Hvordan er det derover? - Er lærerne bedre end dem fra folkeskolen? - Hvordan er undervisningstimerne? -
1. standpunkt i 2g
ForumindlægHEJ Vi får snart 1. standpunkt i 2g og vil bare høre noget fra jer. Jeg har allerede en fornemmelse at det ikke bliver fantastisk godt altså karakterne, men det jeg har gjort indtil videre var at fokusere på min B-fag meget mere end A-fag, da det er det jeg afslutter i år, og jeg vil jo altid ku... -
Noter
Forumindlægnogle der mangler noter, i kan få alle mine noter på torsdag, skriv til mig
