Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19361 til 19380 af 117955
-
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
matematik opgave
ForumindlægHej alleseammen er der en der kan hælpe med opgave B som er vedhæftet, har lavet opgave A -
Vinkelhalveringslinje
ForumindlægJeg har en trekant ABC, og en vinkelhalveringslinje fra vinkel A, som deler a i a1 og a2. Jeg skal så bevise, at a1=(a*c)/(b+c) og a2=(a*b)/(b+c) Er der nogen der kan hjælpe? Jeg ved godt at a1/a2 = c/b -
Reducering
ForumindlægJeg har følgende udtryk: \frac{(a^{-1})^{2}(b^{2}-1)}{(b+1)a} Det er lykkedes mig at reducere det til: \frac{b^{2}-1}{a^{3}(b+1)} Jeg har vha. min lommeregner fundet ud af, at det kan reduceres til: \frac{b-1}{a^{3}} Men hvordan kommer jeg dertil? -
Koordinatsættet i planen
ForumindlægHej :) Sidder og skal til eksamen imorgen og jeg er ikke helt med på hvordan følgende opgave skal løses. Håber i kanhjælpe. En pyramideformet bygning skal bygges på en skråning. Modellens hjørnepunkter beretgens A, B, C, D og T, hvor T er toppen af bygningen. I modellen svarer kvadratet EFCD til... -
Vil du hjælpe mig med at reducere denne?
ForumindlægJeg har brug lidt for hjælp. Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan jeg skal reducere denne: (a-b)^2+(a-b)(a+b)-a^2 Skal jeg ikke først gange parenteserne, i midten, sammen? -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHvilke problematikker er der inden for "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget", hvis både fagene biologi, geografi og fysik/kemi skal indgå i problemstillingen? Tak -
Matematik....HJÆLP!
ForumindlægHej..jeg sidder lige med nogle matematik opgaver, som jeg meget meget gerne vil have hjælp.. da jeg nu snart skal op i skriftlig eksamen:(Opgaverne lyder:1. Grafen for f har to tangenter, der begge har hældningskoefficienten 3.Bestem koordinatsættet til røringspunktet for hver af disse tangenter.... -
Immunforsvaret
ForumindlægTænkte på om der var nogen ku forklare hvordan immunforsvaret reagerer på HIV-virus?Og hvis man har fået en VOLDSOM bakterie infektion som det uspecifikke imunforsvar ikke kan klare så er det vel det specifikke immunforsvar som tager over. Det er vel ganske logisk, men men kan en makrofag danne ... -
"Elevtid"
ForumindlægInde på Lectio kan man se en oversigt over de opgaver, man har lavet i de forskellige fag. Derudover er der er kategori, der hedder Elevtid. Herunder står der som regel 1, men også 0,5 og 1,5 for mit vedkommende.\nHvad betyder det? -
større skrftlig ider?
Forumindlæghej allesammen vil lige høre, skal snart beslutte mig en emne til, større skriftlig opgave. derfor vil jeg høre hvad i synes der er en god ide at, skrive om som kan give god karekter. tak på forhånd -
Spørgsmål om gym og karakterer
ForumindlægHej alle skal snart til at starte på gym. Jeg har lige et bare spørgsmål, som jeg håber, at jeg måske kan få besvaret her. Er det lettere at få en højere karakterer på fag, som man har på C niveua, i forhold til fag man har på f.eks a niveua. Tæller alle fag som det samme. f.eks tæller et nive... -
Numerisk integration..
ForumindlægNogen som kunne med hjælpe at forstå beviset her.. Jeg har forstået at n går mod uendelig vil begge arealer blive til 0.. men forstår ikke hvorfor det er arealet f(b)*1/n - f(a)*1/n.. Det vil jo ikke angive hele det areal under grafen men kun den sølje.. -
Mat A
ForumindlægHey folkens...Jeg ligger (i 1.g, ny reform)på 8 i skr. og 9 i mdt. i mat B, jeg vil gerne opgradere det til A.Mit spørgsmål lyder derfor, kan jeg gennemføre det på a-niveau? Ja, jeg ved at der er mange faktorer der spiller ind, men håber på at I med erfaringer kan hjælpe mig...Mange tak -
Hvad er sværest? Kemi eller fysik?
ForumindlægHvad er efter jeres mening sværest, kemi eller fysik? -
reducér
Forumindlægreducer (2a+2b)/(a^2b+ab^2) kan det passe at det bliver (a^2+b^2)/(a^2b+ab^2)=b+a? -
Polynomiumer
ForumindlægHej, jeg sidder og læser til eksamen og har nogle problemer med dette spørgsmål (vedhæftet). er der nogen som kan hjælpe :)? -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
Perioden 1998-2007 kan antallet af lobbyister i USA
ForumindlægEn venlig sjæl, som har tid til at hjælpe?? a; har jeg lavet!! Men jeg er lidt i tvivl om min a og b værdi er rigtig i opg. 4 b. og opg. 4 c ved jeg ikke hvordan jeg skal indskrive tallene ind i formlen, da den giver noget mega mærkeligt. Opgaven er vedhæftet ... Tak på forhånd -
QUICK!:O
ForumindlægHej jeg har fået nogle reductionsopgaver for og jeg er helt lost. Hvis bare i vil hjælpe mig igang vil jeg blive glad:D her er de: 1: 2ab b a --- - --- - --- a2-b2 a+b b-a 2: 2+7a 3 5 ---- - --- - --- a2-4 a+2 a-2 (sat op som brøker) Håber en venlig...
