Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19401 til 19420 af 95434
-
Korrekt engelsk?
ForumindlægDet ville være en STORE glæde hvis der var en der ville rette disse sætninger:-)(Korrekte sætninger, og de steder der står med STORT, på dansk, betyder at jeg ikke kunne oversætte det) 1) Mr. Elliot(Jackie, father) - striker:Billy and his father don't have a good relationship at all.And speci... -
Stamfunktion
ForumindlægJeg har denne funktion f(x) = 1/x +2x , og punktet (1,7). Jeg er kommet frem til at jeg skal bruge denne "formel" F(x) = ln(x) + c... Er c = 2 og x = 1 ? Jeg er meget forvirret! -
Given konstant
ForumindlægHvad betyder en given konstant? Betyder det bestemt? I sammenhængen: løsningen til differential ligningen: f'(x)=k*f(x) , hvor k er en given konstant, er givet ved: f(x)=c*ekx . Her er c en vilkårlig konstant -
Koefficienter i polynomium
ForumindlægHej! Hvis man nu har en eksamensopgave uden hjælpemidler der lyder: Vi har et andengradpolynomium, f(x) = ax^2+bx+d og man har en tegning til.. Hvordan bestemmer man så b og c ? D er diskriminanten, den er nem at regne ud, og a er om parablen vender op eller ned.. men b og c? På forhånd tak! -
spørgsmål??
ForumindlægHej,.. Jeg sidder her og fumler over cosinus og sinus for vilkårlige trekanter (ikke retvinklede). Jeg tænkte over om c i en trekant altid skal være hypetenusen eller om det er ligegyldigt?? Hvis man har en opgave hvor det ikke er sådan skal man så "bytte" om på bogstaverne så man får... -
vinkel af trekant i rummet
ForumindlægHej, hvis man skal udregne vinklerne i en trekant i rummet, når de tre vinkelspidser er kendte, er det så ikke nok med at beregne vinklen mellem vektor A og B vektor A og C vektor B og C på forhånd tak, -
polær og upolær bindinger
ForumindlægHej, hvorfor er N-Cl eller Br-Br en upolære binding og C-Cl og C-H er en positiv binding... kan ikke sætte mig ind i det.. er der nogen herinde der kan komme med en rigtig god forklaring.. er virkelig håbløs... -
Formel - fahrenheit, celius osv..
ForumindlægHej. Jeg står med denne her formel, som lyder følgende: F = 1,8 * C * + 32 Hvordan kan man beregne værdien for C, hvis F er 85 grader Fahrenheit? Og hvordan kan man skrive en anden formel, hvor man i stedet bruger bogstaverne x og y. Tusinde tak:) -
Haster
ForumindlægRetvinklet Trekant Jeg ved at C= 90 grader, b= 5,28, c= 9,96 Bestem de ukendte sider og vinkler i trekanten. Jeg kender kun 1 vinkel.. Hjælp pls.. -
Parameterfremstilling
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til opgave B og C... Jeg er fuldstændig lost... -
Empirisk Formel
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med lidt Kemi?Opgaven lyder således:1,250 g af et umættet organisk stof indeholder 310 mg C og 26 mg H. Resten er Cl.a) Bestem stoffets empiriske formel.Jeg har fået n af C til 0,5662 mol og H til 0,2309 mol. men Hvordan finder man så den empiriske formel ud fra det, hvis... -
"engelsk professer, el en der er god til engelsk"
ForumindlægThe poet invokes a muse to aid him in telling the story of the rage of Achilles, the greatest Greek hero to fight in the Trojan War. The narrative begins nine years after the start of the war, as the Achaeans sack a Trojan-allied town and capture two beautiful maidens, Chryseis and Briseis. Agame... -
Geometriopgave (1.g)
Forumindlæg"514. En kinesisk opgave fra ca. 2400 f. Kr. lyder sådan: Et 10 m højt bambusrør er knækket, dog uden at de to dele er revet fra hinanden. Spidsen af den øverste del rammer jorden i en afstand af 3 m fra roden. Bestem brudstedets højde."Hvis jeg tegner situationen i form af en trekant A... -
Matematik i gymnasiet
ForumindlægHej. Efter sommerferien skal jeg starte i Almen gymnasium. Hvilke emner og hvad vil man typisk støde ind på i 1.g som er anderledes end i folkeskolen? Det er bare af ren nysgerrighed jeg spørg, da jeg har hørt at matematik på A eller B niveau er rigtig svært -
Matematik teknologi
Forumindlæg- Kan jeg melde tysk fra, i folkeskolen, eller er det umuligt. Hvis jeg gerne ville på bacheloruddannelsen matematik og teknologi. Altså jeg skal på htx. (Jeg er ikke den bedste til matematik, fysik kemi, men hvis jeg øver mig kan jeg så godt komme på htx. Mit gennemsnit er på 7,34) Kan jeg... -
To-proton henfald
ForumindlægHej, jeg har svært ved nedenstående opgave. Nogle der har tid til at hjælpe mig lidt i gang? I 2005 lykkedes det, for første gang, at fremstille nuklidet 54Zn. Nuklidet blev fremstillet ved at beskyde en prøve af nikkel med nikkelioner fra en accelerator. Prøvens masse var 20 mg. Beregn antallet ... -
HJÆLP! eksamen imorn pleas
ForumindlægHey jeg har brug for hjælp vedr. min bevis: T^2=r*r1*r2*r3. Jeg mangler eksampler på udførte opgaver med dette bevis. Hjælp jeg er desperat pleas så har du gjordt dagens gerning. På forhånd tak ! -
associative love
ForumindlægHvem kan lige hjælpe Hvad er de assiciative love og distributive love ? Skal forberede mig på mundtlig matematik -
Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis
ForumindlægHej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag -
Differentiering af integrale
ForumindlægEr der nogle der kan forklare følgende udregning: <equation> \frac{\partial }{\partial C_i} \int \limits_{i=0}^1 C(i)^{\frac{\eta -1}{\eta}} di = \int \limits_{j=0}^1 C(j)^{\frac{\eta -1}{\eta}} dj \frac{\eta-1}{\eta} C(i)^{-1/\eta}</equation> Jeg kan godt se hvad det er ...
