Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19401 til 19420 af 29738
-
KIMFALD OG ANTIBIOTIKARASISTENS
ForumindlægJeg, jeg er igang med en raport om kimfald, og jeg vil hører om der er nogle som kan hjælpe mi med at svare på dette spørgsmål. “Forklar, hvilken funktion kontrolskålen har i eksperimentet" Min lærer, fortalte mig at jeg skulle lægge mærke til hvad er det vi gerne vil undersøge og hv... -
Cand.polyt eller cand.scient.techn.
ForumindlægSkal have sendt min ansøgning i dag og er stadig lidt i tvivl. Vil helst til Århus og læse da jeg har kollegieværelse, kæreste og en masse kammerater der, men synes mest om uddannelsen til civilingeniør i matematik og teknologi der udbydes på DTU. Jeg har så set at man med en bachelor i matematik... -
valg - medicin
ForumindlægHejsa, Hvor mange af alle jer herinde, ønsker at starte på at læse medicin i efteråret 2010? - og hvor ønsker I at tage uddannelsen? - aarhus?-oddense?- eller KBH? Jeg er bare nysgerrig, men håber at der er en masse som gerne vil svare.. :) - vil gerne se hvor mange som ønsker at blive læge herin... -
Ideer til Religion
ForumindlægHej, Vi står over for en snarlig projektopgave. Det overordnede emne er: Konflikter. Så min makker og jeg har valgt at skrive om religiøse konflikter/uoverensstemmelser. De seneste dage har hjernerne knirket, men vi har ikke fået nogle banebrydende ideer endnu. Hverken til fremlæggelsen ell... -
Trist
ForumindlægHvor er det trist for alle dem, der ikke har søgt ind på deres drømmestudie i år, hvor adgangskvotienten er markant lavere. Hvordan tror I det bliver næste år? Stiger det markant eller vil det falde, på trods af den nye bonus-ordning? Folk vil vel stadig holde deres sabbatår? -
Han venter på hende - fransk
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om hvordan man oversætter en sætning med: Han venter på hende i lufthavnen Det jeg er i tvivl om er, om der er et udtryk for "venter på". Har kigget på de røde ordbøger, men der står et "q.", jeg ikke forstår.... Og så er jeg i tvivl om hvad man skal... -
Mindsteløn?
ForumindlægHey Hvad er mindstelønnen egentlig for en 13 år ig som går med aviser og som samtidig går i skole? -
Hvorfor brød Sovjetunionen og kommunismen sammen?
ForumindlægHej Hvorfor brød Sovjetunionen og kommunismen sammen? Hvad er årsagen, og har det noget med Stjernekrigsprojektet at gøre? Hvis der er en hjemmeside, hvor der står om alt det jeg har spurgt om, må i meget gerne skrive det. Jeg er i gang med en aflevering om Den Kolde Krig, så jeg håber i kan ... -
HJÆLP TIL DIFFERENTIALREGNING AKUT
ForumindlægHej alle! Jeg har følgende opgaver som jeg skal have hjælp til og jeg kan simpelthen ikke finde ud af dem. Hvem har lyst til at hjælpe??? Opgave 1: f(x) = 5x^3-6x^2+15 f’(x)= Opgave 2: f(x) = -4x^4+12x^3-x^2+13 f’(x)= Opgave 3: f(x) =-3x^2+4x^-5-x^-1+3x^-2-32 f’(x)=... -
Hvordan kom amfetamin ind i sportsverdenen?
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive AT10 omkring "Euforiserende stoffer i samfundet og sporten" og derved har jeg et spørgsmål, om hvorvidt amfetamin kom ind i sportsverdenen. Håber I kan hjælpe :) -
Sidder her og har brug for hjælp?
ForumindlægHvorledes er tyndtarmen tilpasset til at optage nedbrydningsprodukter fra fordøjelsen? -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Jeg har denne opgave, som skal løses (helst) vha. lommeregneren eller case. Lad x - b(20;0,4) a) bestem det mindste tal k, så P(X≤ k) ≥ 0,90 b) bestem det størrelse tal m, så P(X> m) > 0,25. kan det også løses på hånden?? -
Statisk elektricitet
ForumindlægHej! Hvor kan man finde statisk elketricitet i vores hverdag. Ligesom at man kan finde dynamisk elektricitet i stikkontakter, så tænker hvordan mna kan finde statisk elektricitet på samme måde. -
Mykorrhiza
Forumindlæg3. Giv forslag til et eksperiment, der kan påvise mykorrhiza’s betydning for hedelyngs vækst. -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægOpgaven er oploadet. Håber på jeres hjælp og forklaringer. På forhånd tak. -
Please hjælp!! jeg ved ikke hvordan jeg skal løse opgaven :(
Forumindlæghej jeg er igang med en række matematik opgaver. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal læse den vedhæftede opgave korrekt. jeg har prøvet at dele figuren op i trekanter, men tænkte at der måtte være en lettere måde. hvorefter jeg ud fra de opivede retningsvinkler prøvede at finde hældninger... -
simpel ligning
ForumindlægHjælp jeg fatter det ikke?? f(x) = x3-4x2-x + 4 -
Reeksamen i gymnasiet?
ForumindlægSagen er simpelthen den, at jeg i 2.g (sidste år) afsluttede en eksamen med et 4-tal. Et 4-tal som skyldtes en del forskellige ting, og som nu resulterer i, at jeg mindst en gang om dagen tænker på den eksamen .... Jeg går nu i 3.g, og selvom mit snit ikke er dårligt, har jeg desværre ingen 1,03... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave omkring spektroskopi. Vi har et metalstykke, som er opløst i vand, som vi yderligere fortynder med 1L demineraliseret vand, en portion udtages og måles til A= 0,192. Bestem nikkel i metalsykket udtrykt i masseprocent. Nogen der ved hvad man skal gøre her ? -
hjælp
ForumindlægHej! 1. spørgsmål: Hvordan kan jeg finde regneforskriften for en andengradspolynom med: P(2)= 6 og P har rødderne 1 og 5 med lommeregneren? 2. spgs: Jeg har en retvinklet trekant med kateterne a og a+3 som har arealet 15. Når jeg vil finde a, så siger jeg vel bare: 1/2 * a * (a+3) =14 <=> 1...
