Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 19421 til 19440 af 113755
-
AT, AP og NV
ForumindlægHej, jeg håber virkelig, der er nogle, der ved noget om det her eller kan henvise til et oplysende link.Vi har AT1 i denne uge (alkohol - kemi, idræt og his), og vores lærer har sagt noget om, at vi afsluttende skal skrive en rapport på 2 sider. Vi skal aflevere den på fredag. Er der nogle, der v... -
hjælp til integrale
Forumindlægbestem integralet: a) b) -
Udregning af tangent på graf
ForumindlægHej! Jeg er blevet stillet til opgave at finde tangenten for grafen: f(x):=sin(x)+ln(x) igennem et punkt P=(1,f(1)) Ligningen for tangenten er y=ax+b hvor er er hældningen, men jeg kan slet få det til at passe sammen. Hvordan er det man gør? På forhånd,tak for hjælpen! -
Forberedelse?
ForumindlægHejsa. Jeg er en pige, som til sommer skal have psykologi på B niveau. Jeg vil gerne være psykolog, så vil gerne klare mig rigtig godt. Nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig, så jeg kan få et godt indblik i det inden jeg starter på gymnasiumet? Noget der er godt at vide? Hjemmesider,... -
vektor --> koordinatsæt
ForumindlægHallo.. Hvordan er det nu man gør'? I min mat. bog står der ikke eksempler og skulle nok have skrevet noter i timen :S I et koordinatsystem er givet vektoren a= [2;-3]. Om en vektor b belyses, at vektor(a)* vektor(b) = 4 og vektor(a)* vektor(b)(en hat ovenpå b også) = -19. Bestem koordinat... -
Logaritmer
ForumindlægLog (b-a/b) = ??? HJÆLP, kan ikke huske denne regneregel nogen der kan forklare mig denne? -
Udled beviset for toppunkt 2. poly..
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder fast med at bevise toppunktet i andengradspoly og jeg tænkte på om i ikke kunne vise mig nogen eksempler, ( helst uden diffrentialregning) På forhånd tak -
Eksponentiel foreskrift.
ForumindlægOm en sammenhæng oplyses det, at den vokser eksponentielt og at den tilhørende graf går gennem punkterne (-2,17) og (10,214). Bestem forskriften for sammenhængen. -
hjælp
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan jeg skal skrive den her op i nspire? et lidt forvirrende program.... -
Hjælp
Forumindlægjeg har et matematik projekt for til i morgen og kan ikke løse første opgave. det handler om at differentiere en funktion to gange, så man kan finde det tidspunkt, hvor væksthastigheden er størst. b - a ---------------- f(t) = 1 + k * e^-b * t -
vektor.. parallelle?
ForumindlægJeg skal bestemme tallet k, således at vektorerne: a= 12 over 5 og b=16 over k er parallelle. og så skal jeg finde tallet t, så vektor b = (t gange med vektor a) -
HJÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej Alle kloge hoveder. Jeg har en trekant hvor skal skal finde længden af Medianen (Ma). Jeg har disse informationer. A=56,81* B=73,33* C=49,86* a=7,8cm b=8,5cm c=6,9cm Jeg vil meget gerne have hurtig respons:) På forhånd tak:) -
Uddannelse
ForumindlægHej jeg har valgt at søge i virksomheds kommunikation i spansk, men når jeg læste deres adgangskrav stod der, at man skal have historie på b, men jeg har haft historie på A. Gør det noget hvis man har historie på A og ikke B. -
opsparingssaldoen
Forumindlæghej der står i min opg at vis hvordan man kan følge opsparingssaldoen vha et skema /excel eller lignende (1+r)^n -1 A= b* ------------------- r mener de jeg skal finde b hver måned ligge man den i skema er det sådan de mener det -
reducér - har glemt det
ForumindlægHey.. har glemt hvordan man reducér helt korrekt!nogen der ka hjælpe? Reducér: (a+b)^2-a(a+2b) noget i den her stil?: a^2+ b^2 + a^2-2b? -
Reducering
ForumindlægJeg har glemt alt om hvordan man reducerer en brøk, men jeg har prøvet mig frem til noget. Kan det passe at (8a^3*b*a^-2)/((2b)^2) , kan reduceres til (4a)/(b). eller er jeg helt gal på den? -
bestem ligningen
Forumindlægbestem ligningen for den rette linje L, når A) l har hældningen -3 og går gennem P (1.5) B) L går igennem p (-3,1) og er parallel med ligningen y=2x+b -
Trigonometri
ForumindlægHej.. Er der nogen der ved hvordan jeg regner en trekants vinkler ud når jeg kun kender to sidder og en vinkel. Tænkte C = 90 grader og c=12,64 og b= 4,79 Hvis man nu skal finde vinkel B . er det så ik 12,64/4,79 Tan-1 = 69 grader ???? er det rigtigt -
stress....:0(
ForumindlægDavsJeg ved nu ik helt hvordan jeg skal start. Jeg har det af h...... til. Jeg er så stresset at jeg overhovedet ikke kan læse til eksamen.. jeg har siddet og prøvet på og læs.. men jeg tænker over så mange ting: "hvad hvis jeg dumper", "jeg har meget og nå", " jeg har tr... -
Gode råd til Dansk (retskrivning + læsning)
ForumindlægHej "studies" Er der nogle her der kan give mig gode råd til - dansk, retskrivning og læsning??? Jeg skal til eksamen i det i morgen!! :-O - Tak på forhånd!!
