Søgning på: naturgeografi c eksamen. Resultater: 19501 til 19520 af 89325
-
Isoler X i ligningen
ForumindlægHey Folks :D Sidder med et spørgsmål til mundtlig Matematik som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med :D Isoler x i ligningen: y=b*x^a Og giv et eksempel på anvendelse af potensmodellen.. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe :D -
- ekstra valgfag??
ForumindlægHey:) Er der nogen der ved om et ekstra valgfag tæller med i ens gennemsnit, hvis man nu har det? Eller kommer det bare til at stå på beviset uden at tælle med? -
vinkler og areal i trekant
ForumindlægHvis jeg kender vinklerne og arealet i en vilkårlig trekant hvordan er det så muligt at udregne siderne? -
Trigonometri
ForumindlægI trekant ABC er vinkel B = 30,8 grader a = 98 og b = 71. (1) Redegør for, at der kan konstrueres to trekanter med nævnte mål. (2) Beregn manglende sider og vinkler for hver af disse to trekanter -
Bestem ligning
ForumindlægEn linje går igennem punkterne (3;-2) og (7;8) Bestem en ligning for linjen -
Eksponentiel sammenhæng.
ForumindlægOm en sammenhæng oplyses, at den vokser eksponentielt, og at grafen går gennem punkterne (-2,17) og (10,214). A. Bestem forskriften for sammenhængen. B. Beregn y-værdien svarende til x=7. Nogle som vil forklare det på en nem måde, da min hjerne overhovedet ikke er matematisk indrettet. ;) -
Hvorfor kan primære alkoholer ikke oxideres til en keton?
ForumindlægHej Hvorfor kan primære alkoholer ikke oxideres til en keton? -
Bestem arealet så det bliver størst muligt og gør rede for arealet T af trekanten.
ForumindlægHej jeg har problemmer med opgave 6 i dette eksamens hæfte Opgaven lyder på: På figuren ses en linje l, der har ligningen y=4-x Endvidere ses en retvinklet trekant ABC , hvor vinkel C er ret. Det oplyses, at C ligger på l, og at AC er parallel med førsteaksen. Gør rede for, at arealet T af tr... -
to små spørgsmål
ForumindlægYes, læser til eksamen, og der er et par ting jeg undrer mig over i den vedhæftede opgave: 1) De skriver f : C^4->C^3, men som man kan se på trappematricen, så er dimensionen af billedrummet jo kun 2. Så er det ikke forkert at skrive ovenstående eller er det bare en konvention, at man gør... -
Funktioner
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen (ved godt det er lige sent det her), og vil gerne have hjælp til et par opgaver, som jeg ikke er sikker på:Hele Opgave 4 påhttp://www.imf.au.dk/kurser/matanalyse2/F05/EksopF04/juni2.pdfSpørgsmål (b) og (c) i Opgave 2 (på side 2) påhttp://home.imf.au.dk/matkt/samling1... -
spek, spek, spektroskopi
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vejledende%20opgaver.pdfjeg laver opgave 3 (vejledende opgaver til spektroskopi)og jeg ønsker lidt hjælp til bestemmelse af strukturen for stof B.i c) har jeg bestemt CxHy til at være C4H9.d) jeg har aflæst følgende signaler:0,5 ppm singlet - 0 nab... -
Hubblekonstanten
ForumindlægEt lille fysikspørgsmål, som jeg lige må have svar på, da jeg forbereder mig til fysik C eksamen: Når universets alder udregnes ved t = H-1, står der i lærebogen; Orbit C, at man udregner alderen af Universet under forudsætning af, at Universet udvider sig med konstant fart. Vil det sige, at når ... -
2 spørgsmål ang. polynomier
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og læser til eksamen og kunne godt tænke mig hjælp til 2 opgaver: Opg.1: En parabel har en ligning y=0,5x^2-0,5x-3, og en ret linie har ligningen x=1,5x+b Bestem den værdi af b, hvor parablen og linjen har netop ét fælles punkt. Opg.2: Et andengradspolynomium f er bestemt ve... -
planen :)
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i skriftlig matematik, jeg sidder nu og regner min terminsprøve opgaver ud igen, men nu er jeg gået lidt i stå... håber i kan hjælpe i opgaven står der, figuren viser nordpartiet af en kirke indtegnet i et koordinatsystem. vi kender punkterne A(0,0,3.6, B(-3.2,6.4,10.8... -
Cirklens ligning med vektorer
ForumindlægHej! Jeg læser til eksamen lige nu, har jeg har svært ved at forstå cirklens ligning, men har selv prøvet mig frem, og håber på, at der er nogen af jer, som kan bekræfte min fremgangsmåde. Kan det passe, at hvis man skal undersøge om et punkt ligger på cirklen, så kan man danne en vektor fra cen... -
Triglyserider
ForumindlægTil eksamen kan jeg trække fedt stoffer, og her skal jeg nok også ind på triglyserider, har skrevt følgende: - Fedtstoffer hører til en broget gruppe af biokemiske stoffer, der kaldes lipider, som er fedtstoffer. - Nogle lipider er byggestene i cellemembraner, andre er homoner, dvs. kemiske budbr... -
Hjælp! Består jeg??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
Bliver disse eksamener aflyst?
ForumindlægDer står inde på uvm's hjemmeside: https://www.uvm.dk/aktuelt/nyheder/uvm/2021/feb/210212-mindre-justering-af-aftalen-om-sommerens-proever-og-eksamener "Alle mundtlige og skriftlige prøver i matematik aflyses stadig på C- og B-niveau." "(...) at elever på hf-enkeltfag/GSK og... -
Bevis integralregning
ForumindlægMATEMATIK A MUNDTLIG EKSAMEN SPG 1: Hvad er forskellen på disse b) delspørgsmål jeg vil kunne trække? Emne: Integralregning Indfør centrale begreber og forklar om udvalgte dele af emnet. Undervejs skal du: a) Forklare om stamfunktion, ubestemt og bestemt integral. b) Bevise integrals tningens fun... -
Opgave
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende opgave? På figuren ses en linje l, der har ligningen: y = 4 - x Endvidere ses en retvinklet trekant ABC, hvor vinkel C er ret. Det oplyses, at C ligger på l, og at AC er parallel med førsteaksen. Gør rede for, at arealet T af trekant ABC udtr...
