Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 19541 til 19560 af 187712
-
Matematik haster!
ForumindlægJeg har et stort problem med en matematik opgave, og jeg håber, at der er nogen der vil være så venlig at hjælpe mig.Sådan lyder opgaven:Lad punkterne A og B have koordinaterne A(3,6) og B(9,8). Bestem en ligning for de punkter P(x,y), der opfylder, at |AP|2 + |BP|2 = |AB|2 (2 tallet skal v... -
mat-opg - differentiation
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe med denne opg. er kørt fast i den jeg har at f(x)=(-1-sinx)/(1+sinx)^2 ved godt at jeg skal bruge den der hedder (f`(x)*g(x)-f(x)*g´(x))/(g(x))^2 men jeg har problemer med at differentiere (1+sinx)^2 vil mene den kommer til at være noget i stil med cos^2(x)*2 -
Blanding af forskellige opgaver.
ForumindlægJeg har fået nogle lektier for til på tirsdag, og har derfor brug for hjælp med nogle af opgaverne. Beregn værdierne af udtrykkene. Når a = -2 og b = 0 3(2a-4b) = Jeg er 99,99% på at det er -12. (a i anden + b i anden) : (-2) = er usikker her, men mit gæt er 2 Hvad er X? 5x - 6 = 3x - 12 men... -
Cirklens ligning
ForumindlægEn cirkel er bestemt ved ligningen x^2 + 2x + y^2 - 4-y = 4 Bestem cirklens radius og koordinatsættet til cirklens centrum. Er helt fortabt - en venlig sjæl? -
henførende stedord
Forumindlæghey en der vil være så flink og fikse et par sætningen for mig?Oversætning fra Dk til tysk1) det er en udsebdelse, som er meget spændende2) kender De peter, som man kalder en dovenlars3) Efter afskeden, der var meget sørgelig, gik hun hjem4) denne klasse fik en miljøpris, som byeb gav5) mit fotoa... -
Hvor skal kommaet sættes?
ForumindlægHar lavet en debat for lidt siden, men tror jeg satte den ind under et forkert emne. Hvor skal kommaet sættes i denne sætning? Derfor er det af større betydning hvilke emner der interesserer vælgerne i valgkampen. Mine to bud: Derfor er det af større betydning, hvilke emner der interesserer væ... -
Held & Lykke...
ForumindlægHej....Jeg skal op til Fysik/Kemi imorgen, jaer jeg skal op til afgangsprøve i fysik/Kemi.Jeg vil ikke spørge om noget men jeg vil bare ønske folk held og lykke med deres prøver.Så be en bøn formig og kryds fingerne for at jeg kommer op til Induktion eller Tansformation...Malfoyps. Held og Lykke ... -
hvilket valgfag? i tvivl
Forumindlægnu skal jeg jo snart til at vælge valgfag og er stadigvæk lidt i tvivl. min studieretning heddermat a, bio b, kemi b.jeg hat tænkt mig al vælge kemi a, og så har jeg en fri blok tilbage.enten kan jeg vælge et c-niveau, men det er ret uoverskueligt med alle de fag.eller kan jeg vælge fys b, hvilke... -
Skovby
ForumindlægHeej :D Er der nogle der har lavet en opgave ang. skovby i afsætning A . Modtager gerne hjælp :D -
Polværdi - Elektrisk Kredsløb.
ForumindlægHej SP. Jeg er på skolen igang med et projekt hvor vi skal lave en opfindelse. Vi har nu fundet vores og er igang med at skrive en rapport, men har en stor mangel. Vi ved ikke hvordan den mest centrale del i opfindelsen skal virke. Det er sådan at (jeg kan ikke fortælle hvad opfindelsen e... -
Karen Blixens
ForumindlægHejEr der nogen der ved noget om forfatteren Karen Blixen?På forhånd mange tak for info. :) -
Integration
ForumindlægHey people (: - Jeg skal snart skrive et projekt om integration, der skal jeg have to fag inddraget. HAr valgt samfundsfag og religion. Mange mener at det er svært at integrere indvandrere, hvilket er rigtigt nok på en måde. I religon ved jeg ikke helt hvordan jeg skal inddrage det, jeg havde t... -
Endelsen af 2.verdenskrig.
ForumindlægHvordan endte 2.Verdenskrig? - Og, hvad/hvordan medførte ''endelsen'' til den kolde krig? -
Kan nogen hjælpe mig med denne disse sætninger?
ForumindlægSætningerne efterfølger ikke hinanden, hvis det virker underligt :) Der Text ist eine Systemkritik vom System der DDR. Wegen seiner Aktion verliert Thomas die Macht, und Ruhe findet sich wieder in der Gesellschaft ein. Das ist ein Symbol für die Unterdrückung der Regeriung. Thomas kämpft gewis... -
Udledning af formel (inerti)
ForumindlægHvordan udledes udtrykket for formel (3) og (4)?Inertimoment for cykelhjul /Teori: Newtons 2. Lov anvendt på lod:ma = mg - S , dvs.m * (d^2x)/(dt^2) = mg - S (1)Hjulet er påvirket af et kraftmoment.I * (dw)/(dt) = S * r (2)(w = vinkelaccelerationen).Idet hastighed for loddet er v = w ... -
Hjælp til til et udtryk
ForumindlægHej Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg går fra det her: A=0,48a/a^2 +2a^2 til A=0,48/a +a^2 ? -
Kvardratsætninger
ForumindlægHej. Er dette rigtigt? (x+2y)*(x-2y)=x^2+2xy^2+2yx+2y^2 -
grænser på integraler
ForumindlægS( 1/(2^0,5) til 1) S ( (1-x)^0,5 til x ) xydydx + S(1 til 2^0,5) S( 0 til x ) xydydx + S( 2^0,5 til 2 ) S(0 til (4-x^2)^0,5) xy dydx Denne ligning skal kombineres og skrives som ét dobbeltintegral. -
Løs uligheden
ForumindlægHej alle! Jeg skal løse uligheden 4*2^t<1/4 Hjælp!!! -
nulregl
Forumindlægnulreglen : 8x^2 +4x=13x^2 hvad skal man gøre?? hjælp :)
