Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19561 til 19580 af 31486
-
funktion
Forumindlægder er givet en funktion f(x)=2x-7 a) løs ligningen f(x)=1 og derefter undersøg om punktet (100,193) ligger på grafen for f skal man ldifferencere funktionen? og hvordan gør man lige kan ikke huske det -
for lavt snit. kan jeg blive student?
ForumindlægHej allesammen, jeg er så uheldig at mine sidste eksamener er gået rigtigt dårligt, og mit snit ligger nu på 2,2 og jeg skal op i mdt mat A i morgen hvis jeg dumper der, kan jeg så overhovedet blive student ? :( -
dansk vægt?
Forumindlæghej ville lige spørge dansk a nieau vægtes den på 1 eller 2 -
Hjælp til Monotoniforhold 😃
ForumindlægSagen er det at jeg skal lave en fremlæggelse om dette emne (dvs.lave bevis(er) "Fortæl om begreberne monotoniforhold ekstreme og nulpunkt Fortæl om anvendels af disse begreber f.eks ved at inddrag optimerig" Sådan lyder opgaven. Problemet er at, jeg ikke ved helt hvordan jeg skal angr... -
løse ligningssystemet
ForumindlægHej er ved at løse et ligningssystem. Har dog følgende ligning nu: (3x+y)-(x+y)=14-2 Hvordan skal man løse den? -
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
Bestemmelse af integral ved substitution
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl der vil FORKLARE hvordan man løser opgaver som eksempelvis; Benyt den angivne substitution til at bestemme ∫xcos(x2)dx, t=x2 Jeg fået fat i så meget som t=x2⇔dt=2xdx⇔dx=(1/2)x and then? :-( -
Fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, jeg er en pige, som går i 9.klasse og som skal tage stilling til hvad jeg vil uddanne mig til.Jeg havde tænkt mig, at uddanne mig som et eller andet indenfor fysik. Men jeg ved bare ikke om fysik i gymnasiet er meget sværere end i folkeskolen? -
Sproglig studieretning?
ForumindlægHej alle Til sommer skal jeg i gymnasiet og jeg har valgt en sproglig studieretning. Engelsk, fransk og spansk (begynder) på A niveau. Har i også en sproglig studieretning? Hvis ja, hvordan er det at have 3 sprog på A niveau og hvor mange lektier er der i de forskellige sprog fag? Kan... -
God til dansk grammatik?
ForumindlægHej! :D En der er god til dansk grammatik, som har tid til at læse min opgave? Den er omkring 2,5 sider på word. -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
Funktioner, integral.
ForumindlægJeg har følgende problemstilling jeg ikke forstår: "sammenlign den fundne accelerations-, hastigheds- og sted-funktion med de teoretiske funktioner. Bestem ud fra forsøget en ligning for bane-kurven og sammenlign med den teoretiske" Vi har lavet nogle grafer, for sted-, hastig... -
Bestem forsjrift for stamfunktion.
ForumindlægHej alle, er der nogen der lige vil se om jeg har lavet denne opgave rigtig? :) En funktion f er bestemt ved f(x)=6x^2-8x Bestem forskriften for den stamfunktion til f, hvis grafen går gennem punktet P(2,13) Svaret er vedhæftet: William -
log*log
ForumindlægJeg sad lige og lurede i min formelsamling.. MEN.. der er faktisk ikke nævnt noget om, hvordan jeg ganger 2 log.. fx: log(a)*log(b) Mit bud er "bare" at gange ab sammen.. er det rigtigt? -
Kvadratrod?
ForumindlægJeg har altid undret mig over, om der er en udregningsformel for kvadratrod? fx, hvis man vil prøve at beregne kvadratroden af noget i hovedet? -
fra bakterier til mennesket
ForumindlægDet hele startede jo med at der blev "skabt" af de opløste stoffer i havet, først RNA, Aminosyre, proteiner og derefter DNA. Der blev så "skabt" bakterier(prokaryoter) og blågrønalger(eucaryoter). De havde ingen cellekerne med kun en stiv cellevæg - deres DNA ligger frit i cel... -
Differentialkvotient/grænseværdi
ForumindlægHej :) Er der nogle, som kan give mig en meget pædagoisk forklaring på grænseværdi i forbindelse med differentialkvotient. For jeg er ikke sikker på jeg helt forstår begrebet grænseværdi. på forhånd tak :) -
karakterspørgsmål!
ForumindlægDet er sådan, at jeg går i 3.g, så jeg startede i gymnasiet før reformen. Jeg har hørt at fag på A nieveau vægter mere end fag på B og C niveau. Jeg forstår ikke rigtig, hvad der menes med det. Er der nogle, der kan forklare mig, hvad der menes med det og evt. komme med et eksempel? Tak på forhånd! -
En lille differentialregning opgave
ForumindlægHej! Hvordan løser man dette spørgsmål vha. tretinsreglen? Evt én som kan opstille udregningen til mig? Tusind tak. f(x) = 2x^2 Bestem vha. tretrinsreglen f'(x)
