Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19581 til 19600 af 20689
-
Hvilken naturvidenskabelig linje skal jeg dog vælge?
ForumindlægHej Folkens :) Jeg er i en lidt problematisk sitiaution, hvor jeg skal snart vælge endelig studieretning på stx. De retninger jeg gerne vil er: MatA/FyB/KeB MatA/BTA/FyB MatA/GVA/KeB - GVA er Geovidenskab på A-niveau (som er en blanding af naturgeo og fysikB) Ja jeg vil gerne noget natu... -
stx eller htx?
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ... -
Kan jeg komme ind i Gym igen?
ForumindlægHej, aner simpelthen ikke helt hvordan dette foregår, men aner ik hvor jeg ellers skal spørge. Jeg droppede ud af 1G på stx lige før eksamener desværre, da jeg fik et sabbatårjobmulighed der bare var lige mig og jeg slet ikke havde fået lyttet ordentligt med i skolen og bare var det lidt for sjov... -
Gymmansiet
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om, om jeg er klog nok til gymnasiet. I folkeskolen fik jeg et gennemsnit på 6,5, men jeg synes, det er blevet meget sværere nu. Jeg har fået 4 i skriftlig matematik og dumpet min mundtlige matematik-årsprøve. Jeg ved godt, at årsprøven ikke tæller, men det er stadig hå... -
Beregning af gassens volumen
ForumindlægHey allesammen, Jeg sidder nuværende og øver Fysik B opgaver. En opgavebeskrivelse lyder: En gasmængde bestående af tør atmosfærisk luft er indespærret i en glaskolbe samt et rørsystem, der forbinder kolbens indre med en trykmåler, som vist på billedet. Kolbens volumen er 250 mL. Ved tempe... -
Transformation
ForumindlægJeg har fået en test for, og er helt fortabt. Fysik er ikke min stærke side, så derfor ville det være dejligt hvis nogle kunne hjælpe med det. :) Nedenunder er der nogle spørgsmål, og 4 svar muligheder. Dem som jeg mener er rigtigt udfra min viden har jeg markeret det med et (x) Hvordan brug... -
HJÆLP! Brydningsindeks - udregning
ForumindlægHej! Min makker og jeg har rigtig meget brug for hjælp med en opgave i fysik. Vi har rimlig godt styr på det hele, men er bare mest forvirret omkring v1 og v2... Vi har prøvede os lidt frem med et par tal, men har fået noget rigtigt resultat! På forhånd mange tak!! En laserstråle sendes ... -
opgave - beregning af tryk
ForumindlægHejsa! Jeg er ikke så god til fysik og har derfor brug for lidt hjælp til to opgaver: 1). I et højt måleglas er der 45 cm vand under 20 cm terpentinolie. Beregn trykket på glassets bund, når barometerstanden er 1015 hPa. (Oliens densitet er 0.85g). Jeg troede man skulle benytte formlen: Pvæske... -
hvordan finder jeg styropors u-værdi ?
ForumindlægHej alle sammen. I fysik har vi lavet et forsøg, hvor vi skulle bestemme styropors U-værdi, men jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge til at beregne den. Jeg kender: Temperaturen inde i kassen ti = 23,5 oC ved 0 min. og ti = 72,4 oC ved 78 min. Ved 0 min var temperaturen udenfor kassen tu... -
Mekanisk arbejde og energi
ForumindlægHej - jeg har brug for noget hjælp til fysik: En klods med massen m = 4.0kg bevæger sig ned ad et skråplan, der danner vinklen θ = 30° med vandret. Der er ikke friktion mellem klods og skråplan. Klodsen har en begyndelses hastighed på v0 = 2,0m/s. a) Bestem den resulterende krafts ... -
Strålingens udbredelse- Gamma- stråling
ForumindlægHej jeg sidder med en fysik opgave der lyder sådan: tak på forhånd Gamma-strålingen kommer fra Ba^m-137. Imidlertid har dette nuklid en halveringstid på blot 153 sekunder. 1. Forklar, hvorfor kilden alligevel kan bruges i mange år. 2. Hvad kan man på Risø have gjort for at undgå at kilden ... -
Joules lov, hjælp til at fastslå om det korrekt eller der er fejl
ForumindlægHej, kan en dygtig fysik person kigge lidt på mine formler og mine konklusioner. Er det korrekt? Vi ønsker at se på bestemmelse af resistansen af en konstant modstand nedsænket i vand, ca 20C. Vi måler temperaturstigning i vandet og strømstyrken. Vi gentager dette forsøg ca 5 gange, vandet udski... -
Opg. 4.13.1 og Opg. 4.14.1 Parallelforbindelse
ForumindlægHej SP Jeg sidder lidt fast med Opg. 4.13.1 og Opg. 4.14.1 til fysik i Orbit B bogen. (Sender to skærmbilleder ind). Jeg ved ikke helt, hvordan jeg kan løse opg. 4.13.1, men har prøvet at samle alle strømstyrkerne, men det gav 25 A. Til Opg. 4.14.1 har jeg lavet de andre, men jeg sidder fast... -
Olie produktion - Fællesfagligfokusområde
ForumindlægVi er en gruppe i 9.klasse som vil sætte pris på lidt hjælp til vores fremlæggelse om olie produktion, det er under overemnet 'Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget'. Vi har fokus på Syntetisk olie som erstatning. Vi har undersøgt kulkæder, olies sammensætning i sig selv... -
hjælp til tværfaglig produkt
ForumindlægHej, vi er 3 piger som har en tværfaglig fremlæggelse, dog er vi lige stødt ind i et problem. Vi ved ikke hvad vi kan lave som produkt. Vi har om emnet sundhed og motion, og vi har lavet nogle arbejdsspørgesmål, hvilket lyder sådan: Biologi: 1. Hvordan spredes smitsomme sygdomme og hvordan for... -
Forberedelse til fysikeksamen! Jeg har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg har virkelig problemer med mekanik. Jeg er igang med at øve det med en opgave som jeg har fået af min lærer. Jeg skal op i overmorgen til fysik, og min lære er ikke på skolen i morgen, så jeg kan ikke få hjælp. I er mit sidste håb!! Opgave A: Er normalkraften bare lig med tyngdekraft... -
Masse-energi
ForumindlægI min fysikbog står, at en proton vejer 1,0072765 u og en neutron vejer 1,0086650 u I Databogen for fysik og kemi under "nukliders masse og bindingsenergi" står under Hydrogen med A=1, Z=0 og N=1 at m=1,008664916 og under A=1, Z=1 og N=0 at m=1,007825032. I forhold til fysikbogen pas... -
Bølgelængden af laserlys
ForumindlægVi har i en fysik time arbejdet med laserlys og optisk gitre. Opstillingen har været ligsom billedet som er vedhæftet. Jeg forstår godt opsætningen og teorien bag interferensmønstre m.m. Vi fik dog en opgave, hvor vi skulle udregne bølgelængden af laserlyset vha. formlen λ = (x*d)/L hvo... -
Odontologi kvote 1? kvote 2? alternativer? udlandet?
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse odontologi, men da jeg havde en meget sproglig linje i gymnasiet, valgte jeg at holde sabatår for at læse kemi, matematik og fysik op. Men nu er jeg bekymret for om jeg overhovedet kommer ind, da mit snit ligge på grænsen til KU, dvs at hvis snitet går op med 0,1, så går... -
Udledning af luftens densitet med archimedes lov
ForumindlægGodaften Jeg igang med en fysik rapport hvor jeg skal bestemme luftens densitet i det traditionelle cola/mentos forsøg Jeg er ikke i tvivl om hvilke formler jeg skal bruge (p_luft=m_fortængt/V) men jeg vil gerne udlede formlen for densitet, og har indtil videre at F_res(før mentos)=F_t =m(fø...
