Søgning på: naturgeografi c eksamen. Resultater: 19581 til 19600 af 89325
-
Destillation af rødvin
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg med destillation af rødvin Efterbehandling: Vol-% på vinflaske: 13,5 % Først skulle jeg beregne massen af ethanol-vand blandingen: 86,89 g (kolbe med indhold) - 38,93 g (kolbe uden indhold) = 47,96 g Beregn densitenten af blandingen: Densitet = masse / volumen: 47,96... -
LIGNINGER!!
ForumindlægJeg skal til mundlig eksamen i morgen i matematik. Vi har fået udleveret en masse spørgsmål, som vi kan trække. Et af spørgsmålene handler om ligninger, og hvis der er noget jeg ikke kan finde ud af er det ligninger. Så ville høre om der var en der kunne hjælpe mig, for har helt ondt i maven, hvi... -
historie, religion og samfundsfag.
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med en 24 timers forberedelse til min KS eksamen. ( Kultur og samfundsfagligruppe). Det er fagene historie, religion og samfundsfag. Jeg vil så høre, om der er nogen der ude der har tid til at hjælpe mig, her til aften/nat? Det drejer sig om emnet: veldfærdssystem og fattig... -
Trigonometri, SinB hjælp!!!!
ForumindlægSkal til eksamen her på mandag, og har virkelig brug for noget hjælp :( jeg går i 10klasse, og matematik er ikke mit område. så hvis i kan beskrive det, i detaljeret vil jeg blive lykkelig. Opgaven lyder: at jeg skal køre op af en bakke, men hvor lang er den?? info: Højden er 117m ... -
Definition af fysik begreber?!!
ForumindlægHej Jeg skal op til NV eksamen nu her om 3 dage, og der er nogle ting, som jeg ikke rigtigt kan få afklaret på nettet. Jeg har valgt et forsøg, hvor vi skullle undersøge forskellige apparater og beregne Eterm, Etilført, Nyttevirkning osv. Ved hjælp af deres formler. Dog har jeg et problem. Jeg e... -
Aromaer i jordbær
ForumindlægHej Studieportalen Håber nogle kan hjælpe med opg c) og opg d) i denne opgave: -
Bestem fodlængden af højden fra A på BC
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe med spørgsmål b og c her?? -
Opgave angående trekant
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave hvor jeg skal finde linjestykke AB og linjestykke BC. Jeg skal også finde vinkel B og vinkel C. Det er en trekant. Problemet er bare at jeg ikke synes jeg har fået informationer nok, alt hvad jeg ved er at arealet er 30, vinkel A er 39 grader og linjestykke AC er 12. -
Beregning af koncentration
ForumindlægHvordan udregner jeg HCl's koncentration når jeg har følgende oplysninger:ml HCl anvendt: 20 ml (+ 20 ml H20)ml NaOH aflæst: 19,8 ml (C=0,1 mol/L)Forsøget omhandler kolorimetrisk titrering. -
masse
ForumindlægHey har følgende opgave: Beregn massen af den mængde stof som i hvert tilfælde skal anvendes til fremstilling af følgende opløsninger a) 1,00 L 1,00 M Nacl b) 2,50 L 0,500 MgBr2 c) 250 mL 0,200 M kaliumiodid Kan ikke finde ud af nogen af dem så hvis nogen kan hjælpe mig? -
Fælles-temperatur
ForumindlægForudsig desuden fællestemp. for blanding af 1L vand ved 20°C med 2L vand ved 50°C. Argumenter. Nogen som har en idé til denne opg? -
sammensatte funktioner
Forumindlæghej hvis jeg har en sammensatfunktion der hedder c(x)= 3/x-1 og d(x)= x+1 kan det så ikke passe at jeg gør sådan her c(d(x)) 3/(x+1)-1 d(c(x))= (3/x-1)+1 3/x+1-1 = 3/x-1+1 = 3/x x*3/x-1 Dm(f)= (xER/x=0) Dm(f)= (xER/x=1) -
beregning af nulpunkt hvis b er nul!
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål om hvordan man beregner nulpunkter når b eller c er lig med nul. Jeg ved at hvis c er nul, kan man stadig bruge samme metode for så kommer diskriminanten jo bare til at hedde b^2 og "rigtige" kender jeg også godt, når både a, b og c har en værdi. men h... -
Skriftlig årsprøve 2.g
ForumindlægJeg har hørt at man på A-niveau i 2.g til den skriftlige årsprøve får eksamensopgaven fra 3.g sidste år... Jeg ved ikke helt om dette passer, men jeg ønsker stadig at høre om nogen ved, hvilken opgave der blev givet til eksamen sidste år... Navn, emne, nr??? TAK! -
Britisk historie
ForumindlægEn opgave om britisk politisk historie, en beskrivelse af Thatcherism i hovedtræk og New Labours væsentligste indsats områder, samt en sammenligning af "Blairism" og Thatcherism Dette er en eksamens opgave afleveret i Britiske studier på Syddansk universitet, opgaven er skrevet på engel... -
Musikeksamen - Hvilke sange spiller i?
ForumindlægSkal (måske) til musik B eksamen i år. Så vi skal til at finde sange. Personligt spiller jeg klaver og har tænkt mig at lave en solo og en gruppe opførelse. Dog begge med rytmisk musik.Men jeg ville høre hvad andre havde tænkt sig at spille, bare for inspirationens skyld... -
Læse op??
ForumindlægHej med jer, - Jeg skal til fysik eksamen på mandag, og jeg er så småt ved at læse op. Men min lærer har sagt, at jeg skal skrive formålene med forsøgene, og lidt terori hvad jeg vil komme omkring... Men synes det er lidt svært at gøre, nogen som har nogle gode råd/tips? Det vil betyde meget!... -
angående skriftlig klage
ForumindlægHej har tidligere herinde spurgt i forb. med en eksamen om jeg skulle klage, det har jeg nu gjort men rektor har afvist den, men skrevet at jeg kan klage til uvm. men er der nogen der ved om jeg skal aflevere den nye klage til rektor og så sender han den til uvm. eller skal jeg sende den selv -
STX skr MA A 2007 ????
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med besvarelsen på den skriftlige eksamen fra 2007 i Matematik A??? Mangler den virkelig og skal til terminsprøve i morgen.. Jeg er næsten stensikker på det er den jeg skal op i og kunne virkelig bruge en hjælpende hånd for at redde mit gennemsnit så jeg kan komme ind... -
Synopsis - hjælp
ForumindlægHJÆLP..... Jeg skal skrive en synopsis til psykologi- eksamen - men kan slet ikke forholde mig til denne eksamenstype, da synopsen forvirre mig mere end den gavner.... Er der nogle her, der måske har samme problemer og har det rigtig skidt med denne eksamenstype - ville jeg være rigtig ly...
