Søgning på: matematik b eksamen 2017. Resultater: 19621 til 19640 af 129394
-
Matematik Aflevering har brug for hjælp!
ForumindlægEurope kegle: 225,00 kr. Metallic kegle: 240,00 kr. Training kegle: 170,00 kr. 1.1 Hvor meget koster 3 Europe kegler? 1.2 Hvor meget mindre koster 3 Training kegler? Anders får 15 % i rabat, fordi han er medlem af gøglertruppen. Han køber 3 Europe kegler. 1.3 H... -
Matematik, im lost again!
ForumindlægSøren og Rasmus starter på samme tidspunkt begge med at arbejde det samme sted. De forhandler deres løn individuelt. Søren laver en lønaftale hvor han starter på 27.000 kr. per måned og en årlig lønstigning på 6 %. Rasmus laver en lønaftale hvor han starter på 32.000 kr. per måned og en årlig l... -
matematik forstår ikke facit
ForumindlægHej Hvad koster mest? 8 toast til 15 kr. eller 6 toast til 18 kr. ?? Mit bud er 6 toast til 18 kr. 5 is til 19 kr. eller 7 is til 14 kr. Mit bud er 5 ist til 19 kr. ?? -
OPG 124 - Teknisk Matematik
ForumindlægHey folks :) Håber i kan hjælpe mig med noget trigonometri her. Vi har fået denne opgave, som vi simpeltehen ikke kan gennemskue. Nogle forslag? :) På forhånd tak. -
Matematik - ligning osv.
ForumindlægHej, Jeg sidder fast i en opgave, som jeg har prøvet og prøvet mig frem til, Det er en ligning, som hedder x(i)trejde+1=126. Altså, jeg har regnet mig ud til at x omkring lbiver 73,2... Men det er med lommeregner, og det må jeg ikke bruge til færdighedsregning, er der nogen, som kan vise mig, hv... -
matematik spørgsmål om sandsynlighed
Forumindlægjeg har en ven der spørger om opg 5.3 men jeg kan ikke selv få øje på hvordan jeg laver den excel filen er givet -
matematik, nogen der kan hjælpe?
ForumindlægHeey! Jeg skal op i matematiktemrinsprøve imorgen og derfor har jeg taget tilfældig problemregnings opgave fra nettet, som jeg kan prøve mig selv af på. Jeg syntes nok det er svært. (Det er hele opgave 2) 2.2mit svar: 220 år før kristus 2.3? skal jeg tage alle oplysningerne og lægge sammen? a... -
Kemi A HTX eksamen 2010
ForumindlægNogen der har, eller ved hvor man kan finde, svarene til denne eksamensopgavesæt fra i sommers ? Har fundet en masse fra STX, men jeg går på HTX og kan ikke finde noget... Nogen der kan hjælpe ? -
Skal til eksamen på torsdag nogle gode forsøg ??
ForumindlægHej, jeg vil høre om der ikke er nogen der har nogle gode forsøg til følgende emner: Strøm/el Salte Magnetisme Neutralisering på forhånd tak.. :) -
Afklaring angående "omtagning" af en eksamen
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg fik sidste år 5 i et fag, hvilket jeg ikke var tilfreds med, da jeg følte at jeg bare havde været uheldig og trukket det dårlige emne. Jeg tog faget om igen i år og fik karakteren 03 i stedet(trak igen samme emne, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af) Mit spørgsmål e... -
trigonometri bestem siden b i trekant 7
ForumindlægHej!:) Jeg er helt blank!:) Jeg ved ikk hvad/hvordan jeg skal taste det ind på min lommeregner?, kan i hjælpe? bestem siden b i trekant 7 c = 45 vinkel B = 71 grader -
Nogle gode matematik genier herinde? (;
ForumindlægLaver matematik indskrivning og er helt kørt fast i et spørgsmål: Udgifterne kan også beregnes ved hjælp af ligningen : y= 3x + 200 000 (y= er de samlede udgifter pr. dag) (x= er antal trykte aviser pr. dag) -beregn hvor meget det koster at fremstille 35 . 0... -
matematik - eksponentiel vækst
Forumindlægjeg skal snart til årsprøve i matematik og et af spørgsmålene er jeg lidt i tvivl om: Eksponentiel vækst. Vis hvordan man regner med procentvis stigning og fald. Gør herunder rede for forskellen på absolut og relativ vækst. når man skal vise hvordan man regner med procentvis stigning o... -
SRP 12-tals pigerne Psykologi B og Samfundsfag A
ForumindlægHej alle, jeg skal skrive SRP om 12-tals pigerne i fagene Psykologi B og Samfundsfag A. Jeg vil derfør lige høre om i har nogle idéer til hvad jeg evt. kan komme ind på. Jeg har vedhæftet en fil, hvor mine egne overvejelser er. Men synes jeg mangler en del til Samfundsfaget... :) På forhånd tak :) -
Løsningen til y'=y(b-ay)
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder og prøver mig lidt frem med at bevise løsningen til y'=y(b-ay). Man kan gøre det på den trivielle måde ved at se den som seperabel, men jeg er lige i min læsning støt på "Bernoulli's equation" som siger at en diff.ligninge på formen <equation>\frac{... -
matematik ligningen system
ForumindlægHej ved ikke jeg tror det er to ligninger med to ubekendte ved i hvordan man kan løse dem. please -
STX engelsk-b delprøve 1 2010
ForumindlægHej folkens! Jeg ville høre om der er nogle der har lavet STX-b engelsk eksamensæt delrprøve 1 fra 2010? Jeg sidder og kæmper med den første del af grammatikken med at finde og forklare fejlene, og det går ikke ligefrem videre godt På forhånd tak... -
Geometri - projektion, Regning/Matematik, 8.-Skoleår, Hæfte 2 GEOMETRI, Opgave 1, side 9, (E. Skovbjerg og Å. Sørensen)
ForumindlægOpgave 1. Tegn en firkant ABCD, hvori vinkel A = 75o, AD = 6,5 cm, AB = 4 cm, vinkel D = 65o, og DC = 5,5 cm. (a) Find på AD billedet af BC ved en retvinklet projektion. (b) Find AD's projekt på Cd ved en retvinklet projektion. I det vedhæftede dokument ses hvordan jeg/vi har forsøgt at ... -
side a & b i en retvinklet trekant
ForumindlægDer står det her i lærebogen: Bemærk at hvis trekanten er retvinklet, så er hb = a og ha = b og dermed kan arealet af trekanten udregnes, når man kender trekantens sidelængder: Er det bare en kryptisk måde at side at sidernea og b altid har samme længde i en retvinklet trekant ? Eller hvad ???... -
Hjælp til matematik fremskrivningsfaktor osv.
ForumindlægHvordan finder jeg fremskrivningsfaktoren, væksraten og fordoblingskonstanten? af dette ligning? :) y=789⋅1,8^x Er der ikke nogle der vil være søde at regne det ud for mig, siden jeg har flre opgaver med disse. Så jeg kan så hvordan det bliver gjort! :) På forhånd tak :D
