Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 19641 til 19660 af 98817
-
MAthcad
ForumindlægHeeej igen SP Brugere :D Nu er det vidst på tide at jeg lærer at mestre Mathcad, er der nogle der har nogle gode noter/skabeloner til Mathcad? det ville jeg være superglad for :D -
Sætning:
ForumindlægEr denne sætning rigtig, for synes virkelig at den lyder forkert... Eller kan man sige det på en anden måde!!??? To day we are not talking about the same man we did years ago. Hjælp!! -
Studieportalen.dk
Forumindlæghej.. Jeg vil gerne spørge om hvorfor I bruger studieportalen.dk Bruger I opgavesektoren til at få overskuelige noter til eksamen?? eller bruger I studieportalen til at få inspiration såson ideer til... Er studieportalen.dks notater bedre end dine egne ?? hvorledes håndterer du det... -
Vækst og BNP - HJÆLP!
ForumindlægKina har i en årrække oplevet stor økonomisk vækst. Udviklingen i Kinas bruttonationalsprodukt (BNP) kan for en periode før finanskrisen med tilnærmelse beskrives med modellen: y = 726*1,115^x hvor x er antal år efter 1995, og y er Kinas BNP, målt i milliader dollars. a) bestem Kinas BNP i ... -
Mat sandsynlighedsregning
ForumindlægA) hvor mange udfald er der? Jeg ved jeg skal bruge denne her formel, men jeg ved ikke hvilke værdier jeg skal sætte n og r til. K(n,r) = (n!)/(r!*(n-r)!) B) Hvad er sandsynligheden for at trække fem grømme kugler? C) Hvad er sandsynlighede nfor at trække flere grønne end blå kugler? ... -
HASTER Svar til Mat Opgave?
ForumindlægHej, skal have svarene på denne opgave, skal aflevere den elektronisk inden kl 14:-) På forhånd, tak for hjælpen :-) Opg. 1: Løs følgende ligninger med hensyn til x:(Det betyder, at du skal beregne x i hver ligning!): a) 3(x-3)=6x-2(x+1) b) 3(-x-3)=4x-2(3x+1) c) a(a+b)-4x=a2-ab-2(x+ab) d... -
Find A og B
ForumindlægHej folkens. jeg har 3 punkter, som jeg skal finde ud af om at de ligger på en ret linje. 2 af punkterne vil jeg finde funktionsforskriften til, og det sidste punkt vil jeg se om det ligger på den rette linje De 3 punkter er således:A=(-2,12) B=(4,9) og C= (15,3). Jeg har brugt formlen for A o... -
HJÆLP! har virkelig brug for hjælp
ForumindlægEn engelskaflevering om de første 19 sider af George Orwells roman 1984. hjælp med grammatik. korrekturskrivning samt hvis nogen kender bogen at hjælpe mig med detaljerne. Skal også skrive en god afslutning -hvordan gør jeg? snøft :( ------------ Imagine you are watched all day. Everywhere ther... -
Temperaturforskel
ForumindlægHej :), jeg har en opgave her som volder mig problemer, sådan her lyder den: Skrivebremsen i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg jern. Bilen kører 80 km/t, da føreren får øje på en forhindring og bremser helt op. a. beregn bilens kinetiske energi før opbremsningen: 80 km / t = 80.000 m / 3... -
Valgfag og A-niveau fag
ForumindlægHej folkens. Lige pt går jeg i 2.g, og vi har altså her for nyligt skulle vælge valgfag. Der havde jeg ingen problemer med at vælge, for jeg ville gerne have tysk fortsætter på højniveau og enten latin eller psykologi på C-niveau. Desværre var latin grundet for få elever ikke en mulighed, så det ... -
funktion
ForumindlægJeg har en funktion der hedder :f(x)=4*sin(1,96x+c)-1hvordan er det nu lige jeg finder det sidste c? kan i hjælpe med lige at isolere osv. -
hjælp til fysik
Forumindlæghej jeg skal påvise joules lov og dermed skal jeg bruge formlen: E=m*c*deltaT jeg ved ik hvad c er. ved godt at det er vands varmekapecitet men hvor meget er den på???? -
Varmefylde
ForumindlægHejm, lige et lille spørgsmål Når E = m*c*Δt kan man så også sige c = m/E*Δt ? Eller hvordan kommer det så til at hedde? -
Beregning af koncentrationer
ForumindlægOpgaven lyder:\nI en vandig opløsning lavet ved sammenblanding af NaCl, CaCl2 og HCl har man bestemt: pH=1,0, [Na+]=0,1 M og [Cl-]=0,5 M. Beregn [Ca2+].\n\nJeg havde tænkt på at regne [Ca2+] ved hjælp af ionproduktet, men ionproduktet for CaCl2 står ikke i vores kemiske oversigter. Så er lidt for... -
elisa
ForumindlægHej! Jeg er igang med at øve mig til termin, og er get lidt i stå i opg. 3 i flg. sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-7-2.pdfNogle som ville være søde og hjælpe, da jeg slet ikke aner hvad jeg skal gøre? -
Meget svært?
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til biologi-eksamen her på torsdag. Jeg har meget svært ved at huske fagordene og jo mere jeg læser videre, desto sværere synes jeg at det bliver. Skal man kunne alle fagordene som man støder på el. er det kun de vigtigste? Hvordan kommer det spørgsmål som man trækker i eksami... -
virksomheds økonomi
ForumindlægHej der ude... Har lige et par spørgsmål jeg håber der er nogle der kan hjælpe med. A. REDEGØR FOR OMKOSTNINGESBEGREBET 1. Hvad er forskellen på at regne med VE og SE? 2. Hvad er problemet i at regne med de samlede omkostninger? B. REDEGØRE FOR TALS BRUGBARHED 1. Hvad sker der med afgifter? 2.... -
HJÆLP :(
ForumindlægHej! Har virkelig problemer med de her spørgsmål! vil være dejligt hvis i liiige vil svare på dem! :) Hvilke konsekvenser har global opvarmning for mennesker og dyr? Hvordan kan man stoppe global opvarmning? Hvad er den globale opvarmning? -
CH3CH2CH2MgBr + CO2
ForumindlægHvad giver det, når opløsningsmidlet er ether? -
Differentialregning
ForumindlægJeg prøver lige igen håber virkelig, at der er en, som kan hjælpe mig: Oplyst N'=k(600-N) N(0)=300 og N(5)=500 Hvordan pokker bestemmer jeg k? PÅ forhånd tak for hjælpen!
