Søgning på: religion c begreber. Resultater: 19641 til 19660 af 70434
-
Retvinklet trekant
ForumindlægHej. Jeg skal finde siden AB, som så er lille c i dette tilfælde. Jeg får oplyst, at siden a er 9 cm, også har vi selvfølgelig den retvinklede side som er 90 grader. Hvad skal jeg gøre for at finde siden c? Jeg kender jo kun én side og én vinkel... Har prøvet med tan(A) men det var åbenbart fork... -
Regression
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver et opgavesæt om regression, men er gået i stå. Jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen forneden. Jeg har indtilvidere diffineret de to lister og fortaget en andengradsregression (kvadratisk regression) og aflæste a=0,38 og b=4,61 og c=1,51 Så altså har jeg lavet opgave ... -
Matematik vektorer
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med en matematikopgave og er gået lidt i stå, så håber der er en eller nogle, der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål/opgaver: Der er givet tre punkter: A(1,3), B(4,6) og C(-2,-4) a. Bestem b. Bestem arealet af det parallelogram der udspændes af c. Bestem en ligning for... -
Løsning af differentialligning
ForumindlægHej, jeg skal finde den generell løsning til det vedhæftede ligningssystem idet [B]0=[C]0=0 (altså [B] og [C] til tiden 0). Hvad menes der med det "generelle"? Jeg har prøvet at løse den i maple med dsolve, men det giver virkelig ikke et pænt resultat, så jeg tror jeg har gj... -
1% NaCl
ForumindlægHej venner, hvordan løser jeg følgende problemstillinger: 1) En 1% NaCl opløsning er det samme som en... a) 0,171 Osmol/L NaCl opløsning b) 0,342 Osmol/L NaCl opløsning c) 0,342 M NaCl opløsning d) 0,171 M NaCl opløsning 2) En vandig opløsning af ......... er isoton med en osmolaritet på 3... -
Geomatri problemer.
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg må opgive fuldstændig. Håber der er en der kan hjælpe. Det er en trekant, side a er 14 cm, b er 32 cm og c er 26 cm. Jeg skal 1: bestemme vinklen på B, som også er STUMP. Men UDEN at bruge vinkelmåler. 2: Bestemme vinklen på C. 3: Bestemme ar... -
Vektorer i rummet (telt)
ForumindlægHej jeg har lidt problem med den her opgave, har løst a,b og c, men er i tvivl om resten, håber at der er en der kan hjælpe? :) Et pyramideformet telt med en kvadratisk bund og fire kongruete ligebenede trekanter som sideflader er indtegnet i et koordinatsystem med begyndelsespunkt i O, således ... -
Hældningskoefficient | Matematik formelsamling
KompendieEn hældningskoefficient beskriver udseendet på en ret linje, hvor stejl eller flad linjen er. Hældningskoefficient er udtrykt ved konstanten a i linjens ligning og a i en lineær funktion.Jo større a er desto stejlere er linjen. Hældningskoefficient a kaldes undertiden også for stigningstal, hældn... -
Kapitalisme | Ideologi
KompendieKapitalisme er navnet på et økonomisk system i samfundet, der går ind for privat ejendomsret og markedsøkonomi.Hvad er kapitalisme?Ordet ’kapitalisme’ kommer af det latinske caput, som betyder 'hoved'. Betydningen refererer i den forstand til det økonomiske begreb 'hovedsu... -
Den finansielle krise i Danmark
ForumindlægHJÆLP! Jeg sidder og skal skrive min SRP opgave. Jeg skal starte med at redegøre for finanskrisen i Danmark. - altså, udviklingen af krisen, og hvilke faktorer har gjort vi er endt her i dag. Boligmarkede, udlån osv. men hvordan startede det og historien bag krisen . ( gerne med brug af begreber)... -
Spektrofotometri
ForumindlægHej! Nogle der kan hjælpe mig med at forklare nedenstående begreber i forhold til spektrofotometri? Hvordan disse hænger sammen med spektrofotometri. • Selektivitet • Robusthed • Følsomhed Udover dette hvorfor tilsætter man tiocyanat ? Svar ud fra følsomhed og robusth... -
Vmax og KM - enzymkinetik
ForumindlægJeg skal skrive ogave om enzymkinetik og dermed også Michaelis-Menten kinetik men jeg har problemer med at forstå begreberne Vmax, KM og Kkat. Så det ville være en stor hjælp hvis nogen kunne forklare mig det som om jeg var 2 år gammel. For forstår ikke deres forklaring i mine papirer, eller på w... -
menneskesyn
Forumindlæghvilket menneskesyn har psykologen Erik H. Erikson, opfinderen af begrebet identitetskrise. jeg ved at han er udsprunget af freud men at han er mindre naturvidenskablig, men helt i hvilken retnig han har bevæget sig mht. menneskesyn er jeg i tvivl om. håber der er nogle kloge hovder der kan hjælpe. -
Konkjunktur og trend
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om jeg har forstået begrebet trend når vi snakker konjunktur helt. Er trend til for at gøre tallene mere overskuelige fx man kigger på konjunkturen over et helt år og regner gennemsnit. I stedet for at se på hver enkelt måneds konjunktur? Eller er trend den vækst man mener d... -
itereret integral
Forumindlæger lidt i tvivl om, hvordan dette begreb bruges. Først troede jeg, at det var når man havde en mængde, hvor den ene variabel kunne udtrykkes vha. den anden, så kunne man integrere over en funktion med hensyn til den ene variabel og så indsætte grænser afhængige af den anden variabel. Men i det ... -
invariant masse
ForumindlægHar meget svært ved dette begreb. Hvorfor indføres det, og hvordan kan det bruges? Hertil kommer også, at jeg ikke kan hitte ud af opgaver, hvor det indgår. Se den vedhæftede fil - hvordan kan jeg beregne den invariante masse uden at kende antiprotonens hastighed i forhold til protonen (for at ... -
Hjælp til det gyldne snit
ForumindlægJeg er i gang med en Sro om reklame og det gyldne snit. (skriver i dansk-matematik). Der står " Definere det matematiske begreb " Det gyldne snit" Vis, hvordan det tilhørende talforhold Ø kan fremkomme ved løsning af en andengradsligning". Jeg ved ikke hvordan jeg skal definer... -
SSO Helle helle
ForumindlægNogen som har læst Helle Helle Hus og Hjem - har fået til opgave : - der ønskes en redegørelse for bogens livssyn og menneskesyn. tilsidst skal jeg diskuterer og vurdere dette menneskesyn .. Er lidt lost .! nogen der har nogen gode forslag til hvad man kan skrive .. Forstår ikke selv begreberne l... -
Varmeledning
ForumindlægHej.. Jeg har fået til opgave at gøre rede for begrebet varmeledning. Håber at i kan hjælpe mig med det. Har skrevet lidt, håber at i måske kan hjælpe mig videre. Syntes ikke det er særligt meget. En proces hvor der i et materiale eller et legeme spontant overføres varme fra et område med højere... -
harmoniske svingninger
ForumindlægHej Jeg har et lille definitions spørgsmål. Jeg sidder og læser om svingninger i engelske bøger, og begreberne amplification og phase bliver brugt en del. Jeg har svært ved at forstå hvad de betyder. nogen der kan forklare det? Jeg har googlet det og søgt på wikipedia.. det gir stadig ikke men...
