Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 19661 til 19680 af 101232
-
Projektuge
ForumindlægHej. Min kammerat og jeg har valgt emnet "unge og stoffer" til projektopgaven, men vi er bange for, at vores arbejde er emnearbejde i stedet for projektarbejde. Hvad er forskellen? Hvilke emner kunne vi komme ind på? -
God uddannelse efter HF
ForumindlægHvilket uddannelse kan man komme ind på med en HF udannnelse? -
Optagelsesprøve i HHX
ForumindlægHvilke spørgsmål bliver man stillet til en optagelsesprøve i HHX? Er de svære? Er de lange? -
Matematik på KU
ForumindlægHej Er det muligt at se eksempler på opgaver i de forskellige obligatoriske kurser? Jeg kunne godt tænke mig at få et billede af abstraktionsniveauet. Jeg er langt fra matematisk begavet, men de eksempler jeg selv har set synes jeg ikke er særlige svære/abstrakte -
Kernefysik - Biologisk Halveringstid og ækvivalent dosis
ForumindlægHej Jeg har længe siddet og prøvet at løse disse to opgaver. Jeg har lavet a). den har ikke noget at gøre med disse to. Jeg har prøvetat finde noget om biologisk halveringstid i både formle-samlingen og på nette men kan ikke finde noget jeg kan bruge. Samme går for den ækvivalente dosis. Håber... -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at... -
Forklaring
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig regnemåden til opg. b -
Ligninger: isoler x
ForumindlægHej opgaven lyder på at man skal isolere x, og kan slet ikke finde ud af det, så vil gerne have hjælp :D 1 2(a-b/x) = a-b 2 2(a-b/x) = a-b/x -
artigeardit tetovo
Forumindlægjeg skal op i tetovo af Artigeardit til eksamen, så sidder der en derude der har analyseret den før eller en kæmpe ardit fan/nørd, så hjælp gerne! har et par ord og sætninger jeg gerne vil forstå. "jeg blev taget i Tetovo med en B sidste sommer" hvad er B i dette sammenhæng? "je... -
Reducér udtrykket
ForumindlægNogle der kan forklare mig trin for trin, hvordan jeg reducerer følgende udtryk: (a+2b)^2-4ab-(a+b)(a-b) Tak på forhånd :) -
Vektor i 2D - Rette linjer
ForumindlægDer er givet to punkter A(1,7) og B(-2,3) a) Bestem en ligning for den linje gennem A, som er vinkelret på linjestykket AB. Skal jeg her bruge således: ? Ej jeg er sgu lidt på bar bund her b) Bestem en ligning for linjen gennem A og B -
Glidning
ForumindlægHar en fysik opgave her som jeg ikke kan gennemskue. Kunne derfor godt bruge noget hjælp. En klods A bevæger sig gnidningsfrit på et vandret bord. Via en trisse er den forbundet til en klods B, der hænger frit. mA= 4,0kg og mB= 2,0kg a) angiv de kræfter der påvirker A og B b) Find klodsernes acce... -
funktion
Forumindlægværdierne af en kontinueret funktion F(x) to punkter a og b F(a) = 2 og F(b) = 8 og F'(x) = f(x) Jeg skal finde værdien af ∫a b f(x) dx? Hvordan gør jeg det? -
Lineær sammenhæng
ForumindlægHej - Håber I kan hjælpe mig: Lad y=a*x+b være den rette linie, der går gennem de to punkter (x1, y1) og (X2, Y2) Bevis, at koefficienterne a og b kan bestemmes ved hjælp af formlerne a = y2 - y1 / x2 - x1 og b= y1 - a*x1 -
!!!!!Matematik hjælp!!!!!!
ForumindlægHej. En funktion f er bestemt1-e^-x for x større end eller lig med 0 og for x mindre end eller lig med ln(2)oge^-x for x større end ln(2).Jeg skal så beregne integralet fra 0 til 1. Jeg bliver jo så nødt til at have to integraler. Men hvilken fælles værdi kan jeg bruge. Det er jo kun den en... -
Wolframglødetråd
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport om wolframglødetråd og forstår ikke et spørgsmål. Håber nogen kan hjælpe? Se vedhæftet dokument -
Oversættelse til imorgen
ForumindlægDet skal oversættes fra dansk til engelsk, please hjælp, jeg har nemlig rigtig meget jeg skal nå, så jeg kan ikke...1. Hvem så dig pille ved (to tamper with) låsen?2. Jeg har kigget på Atari og Commodore, og jeg ved ikke, hvad for en jeg skal købe.3. Hvad har du dog set, siden du er så bleg?4. Hv... -
Differentialligning
ForumindlægHej Jeg håber på noget hjælp til følgende opgave:En kegleformet beholder, som er åben foroven, indeholder en væske, der fordamper. Under fordampningen kan væskens rumfang beskrives ved differentiallignigendV/dt=-0,1*V^(2/3), hvor V er væskens rumfang til tiden t. V måles i mL, og t måles i minutt... -
Psykologi - Sorg og Krise
ForumindlægHej.Jeg læser op til eksamen om sorg og krise. Vi har fået nogle cases, men jeg synes ikke at der er et klart skel mellem sorg og krise.Er det det samme? Er sorg bearbejdningen, eller hvad? -
uligheder
Forumindlæghej.har lidt problemer med at sætte ulighederne f(x) >= 1½, og g(x)=1½ samt f(x)=g(x)ind i koordinatsystem.nogle tips?på forhånd maaange tak
