Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19681 til 19700 af 34803
-
Rettelse
ForumindlægHej! Jeg har en dansk-tysk aflevering for, og håber at der er nogen som vil se dét igennem jeg har lavet: 1. I dette tema beskæftiger vi os med Berlins historie efter 45. In diesem Thema beschäftigen wir uns mit Berlin’s Geschicte nach 45. 2. Intet sted er Europas historie efter 45 så tydelig... -
Ord.
ForumindlægHej. ER der nogle der vil sætte et andet ord for det som står i (...) i referatet. Her ; I Kunsten at græde i kor udgør ønsket om andres død, faderens ”psykiske nerver” og søsterens nætter med faderen på sofaen en naturlig del af den 11-årige fortællers hverdag. Disse ting beskrives derfor me... -
årsopgave om bosnien
ForumindlægJeg ville bare spørge om der evt. var nogen der har haft om Jugoslavien og/eller Bosnien. Som har lyst til at fortælle om deres viden omkring emnet. Har virkelig brug for hjælp! -
Nøje?
ForumindlægNår man på engelsk skal sige "nøje" hedder det så: "intimate"He's looking very intimateHan kigger meget nøje- Selvf har jeg brugt en ordbog, men der dukker forskellige ord op. -
theogonien, perspektivering til ?
ForumindlægHvad kan man perspektivere skabelsesmyten, Theogonien med? Af pensum har vi haft: Odysseen, Bacchanterne(Dionysos, vin guden), Kong kroisos(herodot) og Platon: Staten. Skal op i morgen, så hurtige svar ville være rigtig dejligt, på forhånd tak :) -
vi prøver igen
ForumindlægVi prøver igen, jeg mangler en begyndelse til min bog. Kan ikke rigtig finde på noget at skrive, men jeg mangler ideer, til begyndelsen. Bogen skal handle om en dreng, der oplever krig og mister en af hans bedste venner, de flygter til et land, hvor der er fred (holland). I den nye verden, hvor ... -
menneske og teknologi !Dansk!
Forumindlæghej. J eg skal skrive en fordrag over symaskinen og den betydning den har for os mennesker</p> <p>jeg har skrevet alt om symaskinen der er brug for, men nu sidder jeg sidder fast . hvad betydning har den for os mennesker ? jeg har søgt google osv. men kan ikke finde noget der kan bru... -
novelle
Forumindlæghej :-D er der nogen der ville rette min novelle for mig med at sætte koma og puktumer :-) det er til i morgen :-D forsat en goddag .. min mor er den bedste" Hun kom hjem fra skolen og var inviteret til en fest klokken 18:00 sammen med hendes klasse. Hun kom hjem og kunne høre ... -
Tørklæde?
ForumindlægSkal man have lov til at vise religiøse symboler ved at have et tørklæde eller en jødehat på i folketinget? -
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
1 mol af alle ideale gasser fylder 24.4 liter, men(...)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal ikke til "eksamen" i kemi i morgen, men har en undervisningsdag i kemi i morgen. Hvis i skulle spørge er det ikke en eksamen, men en dag, som alle i klassen har, hvor vi skal arbejde med nogle spørgsmål og tale med vores lærer. Dagen kan så have indflydelse på... -
Analyse af Allendes sidste tale - Hjælp!
ForumindlægJeg sidder mit i SRP, og kunne godt bruge lidt hjælp til en tale jeg skal analysere. jeg ved at talen er lang men er virkelig på bar bund, lidt hjælp ville gøre underværker!! Håber virkelig nogen gider hjælpe! :) »Dette vil med sikkerhed blive min sidste henvendelse til jer. Flyvevåbnet har b... -
Karakterer!!! Lortestudent!
ForumindlægHej jeg hedder Morten, og jeg er 17 år. Jeg går i 2.g, og jeg tror jeg bliver en lortestudent! Mit gennemsnit er på 6,3 indtilvidere, og det ser ud til at falde yderligere.Jeg er matematiker, og jeg fik 5 i kemi til eksamen i 1.g, men afsluttede biologi med et 7 i årskarakterer. Lærerne råder mig... -
Diplomingeniør
ForumindlægJeg overvejer at starte på uni og læse til diplomingeniør inden for kemi og bioteknologi. Men jeg er i tvivl om jeg kan klare det? Har ikke det bedste gennemsnit fra gym og skulle kæmpe lidt for at klare gym. Så jeg vil høre om der er nogen, som ved hvordan niveauet ligger i forhold til gym. Er d... -
Masse kemiopgaver
ForumindlægJeg skal til årsprøve i kemi og har derfor lavet en masse opgaver, for at på den måde at forberede mig til den. Jeg er dog stødt i nogle problemer med nogle få opgaver. Man behøver ikke at hjælpe med alle, hvis bare man kan en af dem må man gerne skrive. Håber I kan hjælpe mig :)Det er disse jeg ... -
Metaller...
ForumindlægHejsa!...Som sagt tidligere, skal jeg op til eksamen i fysik/kemi her på torsdag. Jeg sad netop, og læste om emnet metaller, som vi desuden har 16 procents sandsynlighed for at trække. Men jeg ved ikke helt, hvad man kan tale om der. Jeg har selv et par ideér til det, men jeg synes ikke rigtigt a... -
Energiomsætning? -VIGTIGT.
ForumindlægHej guys. :) Landet ligger sådan her: Jeg skal til fysik/kemi afgangsprøve i morgen, og jeg er ved at lave de sidste forberedelser nu. Så er det jo at jeg finder ud af, at jeg har mulighed for at trække energiomsætning, men jeg fatter hat af det. Altså jeg ved jo fodt hvad det handler om så... -
Hjælp, har brug for fif!!
ForumindlægHej det drejer sig om organisk kemi: 1) hvordan kommer jeg fra en carboxylsyre til en alkan, generalt reaktioner COOH kan lave ER at de kan lave ester og amider, men hvordan kan man gå til alkaner? 2) hvordan danner jeg en butan-2-thiol fra en butan-1-ol?? Skal jeg få butano... -
1.skal en syrerest opfattes som en base? 2.og er org. forbindelser enten syre eller base?
Forumindlæg1) på wiki skriver de: En syrerest eller syrerestion er den negativt ladede ion der bliver tilbage når man fjerner H+-ionen fra en syre. dvs. Cl- (Kloridion) er for eksempel syreresten fra saltsyre. eller NO3- (Nitration) fra salpetersyre. Så er det vel blevet til den korresponderende... -
Atomers rækkefølge i et molekyle
ForumindlægHej - Når man skal beskrive et molekyle sker det ved at nævne atomerne og mængden af disse. Men hvordan er rækkefølgen? Jeg skal hjælpe mit barnebarn, som får privathjælp, da hans specialskole ikke underviser i kemi. Jeg troede, at rækkefølgen havde noget at gøre med atomernes placering i det per...
