Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19721 til 19740 af 92738
  • STX?? Byggeteknikker??

    Forumindlæg
    Heii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete...
  • Funktioner

    Forumindlæg
    HeyNogen der kan forklare mig hvad en funktion er?
  • Vektor

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan hjælpe med denne opgave?
  • Differentialligninger og komplekse funktioner

    Forumindlæg
    Er det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin?
  • HHX

    Forumindlæg
    Hvilken retning på hhx skal man vælge for at kunne blive sælger :)? eller hvilken ville være bedst? Lige pt er jeg på økonomilinien er det den rigtige eller hva :D?
  • Kig tak (:

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (:
  • Funktion

    Forumindlæg
    Håber nogen vil hjælpe mig, og evt. forklare det Funktionen f er bestemt ved f(x) = 2x^2 - 5x + 3 Bestems f(0), f(1) og f(5)
  • Lignings hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?!
  • FSA Fysik og Kemi - blære svar

    Forumindlæg
    Hee jAlle sammen Nu er jeg jo nok ikke den eneste der skal op i fysik her i år (9 klasse) Men jeg tænkte på om der ikke var nogle der kender nogle blære svar, altså svar der lidt forbløffer læren. Svaren må meget gerne kunne hænge sammen med følgende emner • Magnetisme • Elektromagnetisme •...
  • Hvilken lommeregner bruger du?

    Forumindlæg
    Hvilken lommeregner bruger du? Ti82 Ti84 Plus Ti89 Eller ????
  • Grønland

    Forumindlæg
    Opgave1: Grønland Er det nogen har lavet den opgaver kan i hjælp mig tak.
  • Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b...
  • Hvad gøre jeg?

    Forumindlæg
    Hey folkens Jeg skal starte i 9 klasse, efter sommeren, men jeg er helt vildt bange for ikke at komme i gym, og det nok fordi jeg ligger på 4 i både dansk, og historie!!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke på det! Hvor meget skal man have for at komme ind på gym?
  • stx eller htx?

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ...
  • Talrækker

    Forumindlæg
    Jeg skal finde det næste tal i talrækken 2 5 19 hvad er de næste 2 tal? Nogen der kan hjælpe?
  • Foreskrift og funktion

    Forumindlæg
    Har svært ved at kunne finde svaret og begrunde det. Angiv for følgende forskrifter skæringen med y-aksen, den procentvise ændring og hvorvidt grafen er voksende, aftagende eller konstant. Begynd dine svar! ??(??) = 19 · 1,026
  • Hjælp til matematikopgave!

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan hjælpe mig med denne opgave? Tak på forhånd
  • 5 Fag på A-niveau?

    Forumindlæg
    Hvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :(
  • Jeg er i tvivl ...

    Forumindlæg
    Der er altså en lille ting jeg er i tvivl om, ang. min fysik eksamen. Jeg går på STX, og skal her d. 16 op i fysik C, men da vi som klasse har valgt prøven med 24-timers forberedelse, skal jeg naturligvis op og trække d. 15, så der er ikke ret lang tid tilbage... Det jeg undrer mig over er, at ...
  • Andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har et lille problem... jeg ved ikke om jeg har lavet den rigtig... kan nogen af jer se på den? Bestem for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop en rod. f(x)=2x^2-3x+c Min del: f(x)=2x^2-3x+c T=-b^2-4ac/4a=0 T=-3^2-4*2*c=0 T=-3^2-4*2=c c=-3^2-4*2 c=-12