Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19721 til 19740 af 90635
-
Uden hjælpemidler
ForumindlægHejsa,Lige inden prøven i morgen skal jeg lige ha på plads hvordan følgende opgave besvares:En funktion er givet ved:f(x)=x^3-3x-2bestem f'(x): f'(x)=3x^2-3Gør rede for at funktionen f netop har 2 nulpunkter?? -
HEJsA kan man dumpe 10. klasse?
ForumindlægHej med jer dejlig mennesker... jeg vil lige høre om en ting.. - Kan man godt dumpe 10. klasse?, altså hvis man får 00 i en mundtlig prøve? Vil i ikke godt være søde & svare mig, tak? Jeg vil virkelig gerne vide det, tak på forhånd! <3 -
Kvadratkomplettering igen, tak!
ForumindlægJa, jeg forstår stadig ikke dette! Er der en der gider forklare mathon's eksempel nærmere? Altså led for led, stille og roligt! For jeg forstår ikke hvad der sker.. x^2-2x+y^2+4y-12=0 x^2-2x = (x-1)^2-1 og y^2+4y = (y+2)^2-2^2 = (y+2)^2-4 som substitueret i x^2-2x+y^2+4y-12=0 giver (x-1)... -
Dit totale gennemsnit efter reformen
ForumindlægHvad er så dit totale gennemsnit? Det vil være interessant at se, om snittet er lavere eller højere end på den gamle reform. Der var mange HFere fra den nye reform allerede sidste år, men i år er alle det vist. Nu må I love at sige det ærligt. -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
Videregående uddannelse eller forsvaret
ForumindlægHej. Jeg vil meget gerne gøre karriere inde ved forsvaret. Men jeg har søgt om at komme ind på skibsofficer uddannelsen, fordi jeg elsker at sejle, og med den uddannelse kan jeg gå direkte til officersuddannelsen i forsvaret. Meen mit problem er at jeg nok mere har lyst til at gå hele vejen i fo... -
Bevis formel for parabels toppunkt vha. differentialregning
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er meget tæt på at blive færdig med en stor matematik-opgave, men jeg mangler lige jeres hjælp til den sidste opgave. I denne opgave skal jeg vha. differentialregning bestemme et parabels toppunktskoordinater. Formlen for et parabels toppunkt lyder følgende: Jeg skal ... -
Eksamens-sæt anno 2004
ForumindlægHejsa....Jeg er helt ny i dette forum og glæder mig til at skrive endnu mere sammen med jer i den kommende tid :)Det er sådan at jeg lige nu er i gang med mine mundtlige eksamener i folkeren. Har indtil videre været oppe i tysk og dansk hvor det egentlig gik meget godt.Nu skal jeg så snart op i m... -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder nu med en matematik aflevering, som jeg skal aflever på mandag. Jeg har rigtig svært ved den og håber på, at der er nogen der kan hjælpe mig med den. Det ægyptiske papyrus Rhind er et af det ældste matematiske skrifter man kender. Det er skrevet omkring 1600 år ... -
Hjælp til udregning af formel for ændring i procent...
ForumindlægYep - total dårligt spørgsmål, men ja - fatter det ikke lige... Sagen er den, at jeg skal op i Erhvervsøkonomi A niveau skriftlig på onsdag, og er ved at øve lidt inden.... Er lige ved at se på noget regnskabsanalyse, og til det formål ville det være cool lige at ku regne ændring i procent ud (Ve... -
Universitets ekamen
ForumindlægHej! jeg har været oppe i skriftlig matematik, og desværre kommet til at lave brølerere ved at glemme fortegn (typisk mig ved nervøsitet). metoden jeg har regnet de diverser opgaver i min eksamen har været rigtige, jeg har dog fået forkerte resultater pga at jeg ikke har været opmærksom nok (... -
Bestem forskrift?
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen i skriftlig matematik på B-niveau og jeg er i gang med at øve og øve. Men jeg har så svært ved mange opgaver. F.eks. har jeg svært ved sådan nogle opgaver: I en model antages det, at længden L (målt i mm) af en gedde er en lineær funktion af længden s (målt i mm) a... -
Fra STX til IB
ForumindlægHej Går på STX 1g, med Engelsk A, Samfundsfag A, Matematik B. Jeg har tænkt lidt over at skifte til IB her efter sommerferien. Men jeg ved ikke om det ville være for svært at starte på 1ste år, uden at have haft en Pre-IB. I Engelsk fik jeg 7 mundlig - 10 skriftlig til eksamen i folkesko... -
HASTER - EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksame imorgen og jeg sidder nu og kigger tingene igennem da jeg falder over en opgave jeg ikke kan lave. Opgave: I en model antages det, at længden L(målt i mm) af en gedde er en linær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. Bestem en forski... -
HASTER - EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksame imorgen og jeg sidder nu og kigger tingene igennem da jeg falder over en opgave jeg ikke kan lave. Opgave: I en model antages det, at længden L(målt i mm) af en gedde er en linær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. Bestem en forski... -
differentialligninger
ForumindlægHej!Sidder og er ved at forberede mig til morgendagensprøve i skriftlig matematik, og er stødt på to problemer omkring et par differentiale ligninger.Den første lyder:dy/dx=(y/ln(y))*(x+2), y>1Løsningen skal gå igennem punktet P=(2,e)Den løses ved hjælp af seperation af de variable, og jeg får... -
Opgave fra eksamen i fredags
ForumindlægHej.Så har vi så lige været til skriftelig matematik 2-årigt B-niveau :)Det eneste rigtige problem var opgave 5 det sidste spørgsmål.Kan ses her http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-2_MED.pdfMen opgaven lyder sådan set at vi har en stokastisk varibel der er binomialford... -
Bestem kassens rumfang udtrykt ved x, UDEN HJÆLPEMIDLER
ForumindlægHey folkens! Er der nogen der kan forstå opgave 6 uden hjælpemidler i denne opgave? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110823_stx112_MAT_A.ashx En bestemt affaldscontainer har fo... -
Vedvarende tysk hjælp
ForumindlægHej... Da min tyskarakter trækker mig gennemsnit ned, og jeg ved at min skiftlige tysk karakter kommer på mit eksamensbevis, har jeg hårdt brug for hjælp. Så tænkte på om der var en tyskkyndig(!) der frem til sommerferien vil hjælpe mig med skriftligt tysk (2.g b niveau), så vil jeg stå til råd... -
Mundtlig Dansk - Prøveeksamen
ForumindlægYo whats up people of the world! Var til mundlig dansk prøve eksamen idag. 4 tal fik jeg. Ved ikke hvad jeg skal føle? Dum eller klog. Men faktisk tager jeg det ikke så tungt. Jeg ved jeg er bedre. Det var bare teksten der var ret tricky. Alle jer der har fået dårlige karakter, og føler sig h...
