Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 19721 til 19740 af 113755
-
Matematik opgave
ForumindlægHej kan nogen hjælpe med løsning af: Bestem a og b så den lineære funktion f(x)=ax+b er løsning til differentialligningen y' = 2y + 4x -
Vektor regning
ForumindlægJeg har længden af vektor a, længden af veltor b, vinklen mellem vektorene og skalarproduktet - hvordan finder jeg længden af vektor 2a+b? -
HASTER 2små opgaver
Forumindlæghej er der nogen som kan fortælle mig hvad er tværvektoren for: a=(2,3) b=(-5, 4) c=(1,-2) tværvektor (er en lille hat oven på dem) a+b og for a-c -
Relativ bevægelse
ForumindlægI en anden tråd var der et interessant spørgsmål der lød på, at A bevæger sig mod nord med 4 m/s og B bevæger sig mod nordøst med 3 m/s. Hvor hurtigt bevæger B sig i forhold til A? Det synes jeg er lidt interessant. Jeg skal lige have noget bekræftet. Er det rigtigt forstået, at for at finde ud... -
voksende funktion
ForumindlægJeg har en funktion f(x)=x^3+bx^2+3x+4 hvor b er et tal Hvordan bestemmer man de værdier af b for hvilke f er en voksende funktion? -
Haster Hjælp mig
Forumindlægen parabel har ligningen y=2x^2-3x-2 punkterne A og B ligger på Parablen og har førstekoordinat henholdsvis 0 og 2. bestem en lignign for parabeltangenten i A og forparabeltangenten i B. -
Vinkel i retvinklet trekant
ForumindlægHej Studieprotalen. Sider og skal bruge lidt hjælp til en opgave.. har alle sider af en retvinklet trekant. a=3,6 b=3,64965 c=0,6 Trekanten er som sagt vinkelret. hvordan finder jeg så vinklen B? -
en lille let en om vektore igen
Forumindlægom vektorene a` og b` er opgivet at længden a vektore a /a´/=3b`= 2a`-3a` (3a`=tværvektor)Bestem a`*b`, og a`*b`(b`er en tværvektorog bestem b`^2 ( er en tværvektor) hvordan kan det regnes ud? -
ligning
ForumindlægBestem b, så ligningen har netop én løsning, når: 1) x2 = -b Jeg er ikke siker på hvordan man regner det ud! Håber at der nogen der ville hjælpe. x2 = -b x2 + b = 0 d = b2 – 4 * 1 * 0 = 0 b2 = 0 b = √(0 )= 0 -
hjælp hurtig nem mat
Forumindlæghvordan er det nu jeg for vendt formlen, så det er x jeg finder?\n\ny=ax+b -
Vektorer
ForumindlægOm to vektorer a og b gælder det at : længde af a=3 længde af b=5 og vinklen imellem dem=60º. Beregn længden af a-b.; det har jeg gjort vha. cosinusrelationerne og fået at længde a-b=4,359. Bestem tallet t, således at vektoren a-tb står vinkelret på a.; den kan jeg ikke rigtig få til at gå op, er... -
Pythagoras
ForumindlægHej har denne ligning som jeg ikke helt forstår håber nogen kan hjælpe mig 15^2+b^2=25^2 -
Reducering!
ForumindlægSidder her og leger med lidt mat, men er dog gået i stå og håber derfor på noget hjælp! PÅ forhånd tak! PS: Vil bare gerne hvordan de udregnes altså led og sådan, så jeg kan få et overskueligt overblik! Hæv parenteserne og reducer mest muligt: a. 7b-(17-4b) b. 4a+(8-3a)-(7a-1) Reducer ne... -
diffentiere et udtryk - hjælp plz
ForumindlægDer skal fremstilles et vindue af form som et rektangel med en halvcirkel ovenpå. Omkredsen skal være 4m. Angiv det størst mulige areal for et sådant vindue? O = 2*h + b + 0.5*pi * b A = b*h + 0.5 * pi * (b/2)^2 så ved vi at omkredsen skal være 4 4 = 2*h + b + 0.5*pi * b h isoleres af ovenstående... -
....
ForumindlægHejsa har to opgaver det kniber lidt med. 1. Om en eksponentielt aftagende funktion f oplyses, at grafen for f går gennem punktet P(3,100) , og at halveringskonstanten er 47. a) Bestem en forskrift for f .?? 2. Tabellen viser sammenhængen mellem tætheden af fiskebiomasseM (målt i kg pr. ha... -
Vektorer
Forumindlæghey jeg har en opgave der lyder:bestem længde a og vinklen V mellem vektor a og vektor b.jeg for oplyst at:vektor a * vektor b =12længden af b er 5 vektor a - vektor b =kvadratroden(10)mit problem er at jeg umiddelbart ikke kan se hvilken formel jeg skal bruge at finde længden af a. Derudover ove... -
Endelig eksamenskarakter?
ForumindlægHejsa...Lige et spørgsmål?Hvis jeg i de to rækker hhv. x og y sammenlagt får et gennemsnit på 9,07, bliver det endelige gennemsnit så på 9,1 eller 9,0?Temmenligt væsentligt, da jeg skal til sidste eksamen på mandag :)Mvh. Jacob -
Hjææælp
ForumindlægHeej.. ´Det går finT med Lektierne . Men jeg et problem jeg "stinker" Til Diktat. Ved ikke hvorfor:( men hvad skal gøre for at blive bedre. Der er jo ikke så lang tid til eksamen:(Hvad Skal Jeg Gøre???? -
Hvad dato bliver I student?
ForumindlægHvornår får i så huen på hovedet?Jeg har min sidste eksamen d. 21-6 kl 15, så det bliver en lang ventetid, og har dermed æren af at være årets sidste student på det gymnasium jeg går på..Hvordan står det til med jer andre? -
Til hvilke eksamener må man bruge google oversæt?
ForumindlægEr der nogen der ved, til hvilke eksamener det er tilladt at bruge google oversæt? Der er tale om STX. Det er bare, så jeg ved, om jeg skal bruge eller ikke bruge google oversæt til de daglige afleveringer. Arbejdsmåden med de daglige opgaver skal helst være det samme som til den endelige eksamen.
