Søgning på: filosofi c. Resultater: 19741 til 19760 af 60665
-
Opvarmning af vand
ForumindlægJeg skal opvarme en mængde vand (X) fra 20 til 60 grader. I opgaven angives det at tage 112 sek og jeg har et energiforbrug på 1,5 Kw. Det angives at der ikke er noget varmetab Hvormeget vand varmer jeg op? -
Hjælp til excel - hvad gør jeg galt?
ForumindlægHej Jeg har den her opgave, hvor nogle værdier skal indtastes og afbildes. Opgaven er sådan formuleret: https://imgur.com/a/JIJzh6m Jeg forstår bare ikke, hvorfor min anden graf ikke ligner den fra facit. Hvad er det jeg gør galt? Her har jeg vedhæftet begge grafer, den første er facit og de... -
Tilstandsformer - syntese af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej, er der nogen der lige hutigt vil hælpe mig med at sætte tilstandsformer på den vehæftede reaktion?:)) Tak på forhånd -
Afledt funktion
Forumindlæg -
Hjælp til a og b værdi
ForumindlægHvilken af de tre funktioner har den største b-værdi? Begrund dit svar Hvilken af de tre funktioner har den største a-værdi? Begrund dit svar -
Karakterer
ForumindlægHej alle Jeg vil bare lige spørge om hvor meget karaktererne tæller i 1.g? Er det ikke dem i 3.g der tæller mest? -
Hvad er en baserækkefølge?
ForumindlægHvad er en basserækkefølge? Er ved at læse en biologibog og der står noget om at ''undersøge om selve baserækkefølgen i genet er korrekt''. -
Mængdeberegninger
ForumindlægHej derude. Jeg sidder lige og undrer mig engang. Aluminium kan reagerer med oxygen og dermed danne aluminiumoxid 4Al(s) + 3O2(g) -> 2Al2O3 Spørgsmålet er således hvor meget aluminiumoxid kan der dannes hvis man har 5,200g aluminium og 7,400g oxygen. Som kan ses i skemaet nedenunder se... -
Titrering
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at, ud fra en Kobber(ll)Nitrat, finde ud af hvor meget fast stof der skal afvejes, når der skal bruges en kvart liter opløsning af saltet med en koncentration på 0,4M. Jeg ligger på bare bund lige nu og håber derfor at få en hjælpende hånd. Tak på forhånd. -
Carboxylsyre
ForumindlægHej, er det muligt at en herinde fra kan hjælpe mig med min opgave som handler om carboxylsyre? :) Spørgsmålene er vedhæftet som en fil :) Håber jeg hører fra jer :) -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægEN VENLIG SJÆL SOM HURTIG VIL HJÆLPE? plz -
ubestemt integration
Forumindlægnogen der kan hjælpe med de her opgaver med substitution.. intgr4xsin(x^4 + 4)dx og den her intgr 2x (kvrodx^2+3) dx -
Michaelis-Menten
ForumindlægHej Jeg sidder og er igang med min SRO der omhandler ensymkinitik. Jeg har så skulle lave en michaelis menten modell for at vise enzymerts mærhedskurve. Jeg fumler lidt rundt med enhederne nu. For i vores forsøg tilsatte vi enzym til substratet og dette gjorde vi i ml. Reaktionshatigheden måle v... -
Fortyndingsfaktor? Hvordan giver det mening ..
ForumindlægJeg får den til 200 ligemeget, hvordan jeg beregner denne opgave. En der kan give en hjælpende hånd? -
opgaver mat b hjælp
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med at løse disse??? TAK! -
undersøge påstand
ForumindlægI en model for et containerskib CO_2 udledning kan skibets CO_2 udledning beskrives som funktionen U, der er løsningen til differentialligningen dU/dx=0.1518*U hvor skibets CO_2 udledning målt (g/ton/km), og x er skibets fart(målt i knob) I modellen er containerskibets CO_2 udledning på 6.25... -
Isomeri ud fra zig zag formel
ForumindlægHej. Jeg har virkelig svært ved emnet isomere, og har siddet i tænkeboks siden med denne specifikke opgave. Der omhandler isomere, der er skrevet op som en zig zag formel. Jeg skal først og fremmest navngive de 7 organiske forbindelser og forklare hvilken struktur isomeri der er tale om. Det er a... -
Differentialligninger
Forumindlæg -
Fortynding
ForumindlægEn vandig opløsning af 0,9 % NaCl (MW: 58,5 g/mol) fortyndes 5 gange med vand, hvorefter den samlede koncentration af elektrolytter i opløsningen er... Jeg kan afsløre, at det endelige svar er 61,5. Jeg forstår bare ikke helt, hvordan jeg skal nå frem til det.. Er der er en bestemt fremgangsmåd... -
reaktionsentalp
ForumindlægHej:) Hvad er helt præcist forskellen på entalpiændring og standardentalpiændring? De viser jo begge om det er en endoterm eller exoterm reaktion Tak på forhånd!
