Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19741 til 19760 af 24857
-
Et spørgsmål
ForumindlægDa begyndelseshastigheden er lig 0 m/s må den mekaniske energi være bevaret, hvis Ekin=¦ΔEpot¦ Hvorfor det? Kan bare ikke se det... -
3. årsopgave - engelsk eller historie.
ForumindlægHey allesammen!Jeg står overfor det svære valg snart at sku vælge fag/emne for min 3.årsopgave....Jeg ved med sikkerhed at jeg enten vil skrive i fagene engelsk eller historie - og det er så her I kommer ind i billedet..:-)Jeg ville høre om I havde nogle forslag til interessante emner indenfor d... -
Differentialligning
ForumindlægKan følgende opgave løses på følgende måde? Opgave: Vand løber ud af en beholder gennem et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidspunkt proportional med kvadratroden af vandhøjden. O... -
Underafkølet vand?
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af følgende opgave, håber der er en eller flere, der kan hjælpe mig!Vand og andre væsker kan under visse omstændigheder afkøles til en temperatur under frysepunktet, uden at væsken størkner. Man siger da, at væsken er underafkølet. Tilstanden er ustabil. Det betyder, at eks.... -
Hvorfor blive nogle tråde besvaret og andre ikke? Giv et bud/forklaring
ForumindlægJeg forstår ikke lige, hvad der skal til, før at nogen gider kigge på de ting, man har skrevet. Jeg har selv været ude for, at sidde i flere timer og vente på en eller anden form for feedback, men uden held...øv. Jeg tror ikke, at det er voldsomt svære spørgsmål jeg stiller, men måske er de for k... -
Induktion, spænding?
ForumindlægHejsa, Jeg har læst en masse indlæg omhandlende induktion og spænding.. Men jeg forstår stadig ikke, hvad spænding har med induktion at gøre? Altså.. Ved at føre en magnet op og ned i en spole, bliver der så skabt en spænding, som egentlig er strøm? Jeg er helt lost.. Hvis også i kan forklare mig... -
Propandisyre
ForumindlægHej,Hvordan finder man pKs for propandisyre? Kan ikke finde den i Databogen. -
Masseafhængig?
ForumindlægAfhænger et faldende legemes tyngdeacceleration af dets masse?Mange siger at den ikke gør, men ifølge Ft=mg (hvor Ft=tyngdekraften og m=masse) er den da masseafhængig? -
SRP: Komplekse tal i dag?
ForumindlægHej! :) Jeg skal lige straks til at skrive SRP, og min fagkombination er matematik/dansk hvor selve opgaven blandt andet skal bestå af en formidlende artikel, der redegør for komplekse tal sådan at 'almindelige mennesker' uden særlige matematiske forkundskaber kan forstå det. Så e... -
solfanger
Forumindlægkan i ikke lige tjekke opg 1).a fra denne sidehttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560jeg har et bud men aner ikke om den er rigtig -
Aerodynamik
ForumindlægHej. Er der nogen der kan svare mig på, hvad SI-enheden for CW-værdier er??? -
Kan man lære i søvne????
Forumindlæghey.. Kan det passe at man via bånd kan lære noget mens man sover???? F.eks. hvis man vil lære et sprog, så hører man om natten, mens man sover et bånd med det specifikke sprog, og næste dag er man betydeligt bedre til sproget. Eller at man fik læst ens pensum op natten inden man skulle op, og nå... -
Induktion det modsatte af elektromagnetisme?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en fysikrapport, og jeg er stødt på spørgsmålet: Hvorfor siger man at induktion er det modsatte af elektromagnetisme? Det ville være rart med en forklaring!:) -
2pi eller pi
ForumindlægJeg læste en artikel fra en forsker i usa. Han skrev at man bør definere tau som er 2pi fremfor pi fordi 2pi åbenbart er mere praktisk anvendeligt, men det kan jeg ikke se det er . 2pi er så enhedscirklens omkreds(tænk på radiner) men den "havle cirkel" er også relevant vil jeg mener.... -
Induktion?
ForumindlægJeg skal skrive en disposition om induktion, men jeg ved ikke hvad det er. Er der en, som kan forklare det kort til mig :) -
Hvad betyder?
ForumindlægAntage/antagelse: Fortrænge/fortrængt: Ubevidste: Underbevidste: Overbevidste: individ: overlegen: overlegehed: Jeg vil helst gerne få dem forklaret på "børnesprog", da jeg tit ikke får hele foklaringen med, når jeg slår det op i en ordbog -
Er HTX mon noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg er er en meget forvirret 9. Klasser Jeg ved ikke om jeg skal vælge HTX. Jeg får nok 7 i alle fag og 10-12 i engelsk og jeg elsker teknologi og alt det man skal på HTX men jeg ved ikke om det mon bliver hårdt for mig? Er der nogen der ved om det er svært at gå på HTX? Og hvad med mine 7 t... -
Et lidt anderledes kemi spørgsmål.
ForumindlægDet kan godt være at følgende slet ikke giver mening. Jeg taler kun ud fra den viden, jeg har.Hvis grundstoffer praktisk talt er ubrydelige, kan man så godt sige, at det carbon-atom, jeg lige har spist, kan stamme fra millioner/milliarder af år siden?Hvis carbon er et dårlig eksempel, så indsæt d... -
fluxtæthed
ForumindlægF=B*I*L*sin(90)*n. Jeg skal lave isoleret B. Ser formlem så sådan ud: B=F/(I*L*sin(90)*n. F=2,3NI=1,5An=150 vindingerL=6,0cmkan jeg lave nogle af enhederne om? -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans
