Søgning på: amish folket. Resultater: 19761 til 19780 af 19974
-
Det svære studievalg
ForumindlægForvirringens tid nærmer sig for alle jer på sidste år af ungdomsuddannelserne, som står for at skulle vælge videregående uddannelse. Messer, åbne huse, en dag som studerende, ja alle afskygninger af præsentationer vælter nu og i de næste mange uger frem fra samtlige uddannelsesinstitutioner og s... -
EliteDanmark
ForumindlægDe udvalgte. De bedste. "Blomsten" af danske studerende. Sådan lyder den rent sproglige betydning af ordet, elite. Med vores nuværende regerings fokus på konkurrencedygtighed i forhold til udenlandske uddannelser, effektivisering og større kvalitet i uddannelsessystemet indgår tankegang... -
Afskedstale
ForumindlægSå nåede vi endelig til dimissionen, og mange af jer har været studenter længe nu, og dertil vil jeg gerne ønske et stort tillykke! Jeg fik huen på i går, hvilket jeg har haft lidt svært ved at nyde, fordi jeg har tænkt på den tale her hele tiden. Den har næsten bekymret mig mere end eksamen. Når... -
det forsømte forår
ForumindlægDet forsømte forårHans ScherfigIndholdsfortegnelseDet forsømte forår af Hans Scherfig 3Sprog og opbygning 4Personkarakteristik 5Konklusion og fortolkning 6Hans Scherfig: 6Afslutning 7Litteraturliste 8Det forsømte forår af Hans Scherfig Gyldendal 1962179 siderResumé"For en del år siden... -
dronningens nytårstale
ForumindlægHvad får I ud af at læse dronnings nytårstale? Igen står et nyt år for døren, et skudår oven i købet: 366 dage, 8.784 timer - mere end 500.000 minutter. Man bliver helt forpustet bare ved at tænke på det. Året bliver jo næsten opbrugt, før det er begyndt, ved sådan at stilles op i tal. Arbejdst... -
KOM NU?
ForumindlægNogle der vil rette denne stl. Jeg skal skrive om, hvordan terror påvirker os. I må meget gerne rette mir sprog og tilføje nogte mere til den. I artiklen fortæller den 18-årige Rasmus Lund og hans 19-årige halvbroder Alex Lund, hvad de følte, da de oplevede terrorangreb på nært hold. De befandt s... -
Stil (rette)
ForumindlægHejsa, håber der er en der vil rette denne her:) Det vil jeg sætte pris på. Slægten: Slægter følger slægters gang siger et gammelt ordsprog og de tætte bånd til ens egen slægt kan være overordentligt stærke. Vi er alle af samme slægt, hvis vi da går langt nok tilbage i tiden. Vi stammer oprin... -
Be' om hjælp til AT- fremlæggelse
ForumindlægHej dudes. Vi sidder et par drenge og skal op i AT i morgen. Derfor vil lidt hjælp være yderst værdifuldt. Hvis I kan finde tid til at læse vores synopsis igennem og derefter kommentere den, ville det være super! Dommedagsvisioner Indledning: Kulter, sekter og religioner har længe eksisteret. D... -
Teori og metode problemer
ForumindlægHey folkens, Jeg har virkelig problemer med min teori og metode. Jeg skriver om Engelsk (humaniora) og Historie, lidt religion (samfundsvidenskab) Håber i kan hjælpe mig med det. Jeg skal snart til eksamen. 1000 tak. Her er profetien om 11. september 2001, som skrammer mange millioner af mennes... -
Meget vigtigt hjælp før mandag
ForumindlægHåber nogen her inde kan hjælpe mig med at give kommentar til min stil??? hvad syens i er den ok eller dårligt?? evt... rette små fejl tak håber nogen kan hjælpe mig... har ventet i så langt tid på jeres svar. for 3 dage siden.. Men har ikke fået nogen svar så håber en sød menneske kan hjælpe mi... -
meget vigtigt vurdering af min dansk stil
ForumindlægHej alle sammen jeg ville gerne høre hvad i ville give af karakter til min stil som jeg har brugt enorm langt tid på, håber virklig for at høre noget possitiv? giv mig karakter inden søndag med den nye 7 trins karakterskala tak:) Internettet¨ s sociale konsekvenser og etiske problemstilling... -
Barndomsessay?
ForumindlægAltså har skrevet en barndomsessay. Kan i skrive hvad jeg kan gøre bedre og rette den. (Må man det på studieprotalen?) Skal aflevere den imorgen, så det lidt tjep tjep :) Essayet er vedhæftet, som pdf-fil. Stationsbyen Tølløse Solen skinner ned på Tølløse. Blå himmel og let vind er en hyppig t... -
Eventyr træk i Den Grimme Kælling
ForumindlægHey alle sammen! Jeg skal snart op i Dansk mundtligt, og jeg har trukket eventyre. Jeg skal finde eventyr træk i et nymoderne kunsteventyr ved navn "Den Grimme Kælling". Men kan virkelig ikke finde nogen. Er der måske en special regl om eventyrtræk i nymoderne kunsteventyre? Eller skal ... -
Problemstilling til magt.
ForumindlægHej. Jeg mangler inspiration til at få lavet en samfundsfag magt synopsis. Jeg har kigget lidt rundt på studienet, men har ikke kunne finde noget som jeg kunne bruge. Spørgsmålene skal helst kunne indgå artiklerne her: Magt Peter Munk Christiansen og Asbjørn Sonne Nørgaard: Demokrati, magt og ... -
Wow, er jeg virkelig i Afrika?
ForumindlægDer er tre dage tilbage i hjemmeplejen, inden Stine Roswall fra Hellerup kan se frem mod det næste skridt i sit liv - studiestart på Jordemoruddannelsen i København. Det er uden tvivl tre hårde dage, kan jeg fornemme på Stine, da jeg ringer hende op en sen aften. Hendes hjerte og tanker ligger ne... -
Rettelse af eventyr...
ForumindlægAlfebogens hemmeligheder Der var engang en meget smuk pige, som blev kaldt Lillian, hun boede sammen med sin gamle bedstemor ude i en stor skov. Lillian var en smuk pige, hun havde langt sort hår, som nåde he... -
HASSAN - Synspunkter
ForumindlægHejsa. Har fået denne tekst for i dansk, hvor jeg skal redegøre for synspunkterne - jeg vil derfor bede om hjælp til om folk kan finde nogle synspunkter i den, og argumentere kort for dem, og hvad i synes er hovedsynspunktet i dette blogindlæg? Håber der er nogle der vil hjælpe. Den skal læses... -
Hjæææælp til valg! Rådgivning søges akut!
ForumindlægHej alle. Jeg læser i øjeblikket jura, men jeg kunne godt tænke mig at forhøre mig om mulighederne for at finde job som revisor i fremtiden. Jeg har en del spørgsmål og jeg virkelig ville blive glad hvis I vil svare på dem :) Hvordan er Ha.jur i forhold til det almindelige jura-studium? Jeg er v... -
gennemsnit for læge
ForumindlægHej alle Jeg går i 8klaase og min livsdrøm er at blive læge og jeg har hørt at man skal have et snit på 10,5 og mine halvårs karakter er på 5,5 men de skal nok gøres bedre fordi jeg ikke var så aktiv i timerne. jeg vil gerne høre om er det rigtigt at man skal have et snit på 10,5 elle... -
Ny karakterskala
ForumindlægBekendtgørelsen om ny karaterskala er nu vedtaget og træder i kraft i gymnasiet for alle nuværende 1.g-ere og fremtidige elever pr. 1. august 2006.Øvrige uddannelser følger efter den 1. august 2007.Bekendtgørelsen kan læses i sin fulde tekst her:http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20060044805-...
