Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 19761 til 19780 af 179441
  • Diskriminanten

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg er helt ny med 2. gradspolynomer, og skal finde et toppunkt på en ligning. Ligningen ser således ud: y=2x^2 - 4x + 4 Hvordan finder jeg så diskriminanten?? Nogen der kan hjælpe? mvh Peter
  • andangradsligning

    Forumindlæg
    Hej guys ka i hjælpe mig med dn spørgsmål, hvordan ska jeg finde a i andengradsligning som har en løsning. ax^2+4x+2=0 bestem tallet a, som har en løsning?,, jeg har diskrimin, dt 8
  • f´(x) =0

    Forumindlæg
    jeg skal sætte f´(x)=0 for ligningen f´(x)=1/2x^2 – 4x + 6 jeg kan ikke komme længere end hertil: 0= f´(x) 0= 1/2x^2 - 4x + 6
  • Plzz hjælp med reducering :(

    Forumindlæg
    1 opgave som jeg stadigvæk ikke kan finde ud af :/ 1. Opgave: 5x(x-y)-3y(y-x) = 5x^2-5xy-3y^2+3xy = -2xy+5x^2-3y^2 = ?? Mange tak på forhånd
  • Yderdiameter på betonrør/2lig. med 2ubekendte

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg sidder og bøvler med en opgave, hvor man skal finde en yderdiameter på et betonrør. Jeg ved at man kan lave opgaven ud fra 2 ligninger med 2 ubekendte. Har vedhæftet opgaven.. Håber der er en der kan hjælpe, på forhånd tak! Mvh. Christina
  • At isolere på TI-89

    Forumindlæg
    Hej Hvordan isolerer man på TI-89? Jeg har en ligning, hvor jeg skal have isoleret x: 2*pi**y*x+4*pi'y^2 = 4 Vil ikke have hjælp til udregningen, jeg vil bare have at vide hvordan det gøres på TI-89. Tak :) AL..
  • funktion

    Forumindlæg
    hej en funktion f er givet ved x^2 - 5x + 2 ln(x) , x>0 hvor jeg skal bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3, f(3)). hvordan er det nu man gør det
  • diif. ligninger

    Forumindlæg
    hej.. er der ikke nogen der vil være søde og gennemgå flg. med mig ? det er 2 opgaver? bESTEM de fuldstædnige løsninger til a) y' = y+x*sin(x) og b) y ' = 2y+x^3-2x^2+3x+7
  • Bestem toppunktet og skæringspunkt(er)

    Forumindlæg
    Bestem koordinaterne til toppunkt og skæringspunkt(er) med akserne: Men hvordan finder jeg a, b og c i dette tilfælde? f4 (x)=2(x-1)2+3 Jeg har virkelig brug for hjælp, da dette skal afleveres i morgen. Tak på forhånd
  • bestem en konstant

    Forumindlæg
    hej jeg er gået i stå med en opgave er der nogen der kan hjælpe.. bestem k i ligningen f(x)=2x^3-8x^2+2x+k igennem punktet (-2,-46) hilsen morten
  • reducer udtrykket

    Forumindlæg
    er der nogen der er gode til at reducere?? jeg har problemer med denne: (4a^2 - 4ab + b^2) / (4a - 2b) Kan nogen please hjælpe?? har flere gange prøvet at få hjælpe herinde, men syns intet lykkes...
  • Kinetisk energi

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge hjælp til formlerne til kinetisk energi. Jeg ved godt at: Ekin = 1/2 m * v^2 og for at udregne farten er: v = √2 * Ekin / m Men hvordan kommer man fra formlen for Ekin til formlen for v?
  • bestået fag hf?

    Forumindlæg
    Hej Hvordan kan man bestå eksamensfaget engelsk på hf?? kan man godt få 2 i skrif. og 2 i mundlig, og så bestå. og kan man godt bestå det samlede fag, hvis man ikke bestå mundlig men får 4 i skriftlig?
  • integralregning....

    Forumindlæg
    Hej, jeg har svært ved at forstå denne opgave. den siger at man skal bestemme f(-2) i flg. tilfælde, hvor a, b og c er konstanter: f '(x)= ax5+bx3+cx og f(2)=7 På forhånd tak! :)
  • Omform matriser til echelon

    Forumindlæg
    Jeg skal omforme følgende matrise til echelon.. Jeg har prøvet at gøre det, men når jeg tjekker mit resultat siger min lommeregner noget andet.. Håber der er nogle der kan forklare mig hvor det går galt, for kan virkelig ikke se det ;( Følgende matrise skal jeg omforme til echelon: 1 -2 ...
  • Tangerer cirklen med ligningen

    Forumindlæg
    Fik en ekstra opgave med hjem fra skole idag, den lyder således. Bestem ligningerne for de cirkler, som har centrum i (4,1), og som tangerer cirklen med ligningen. 2x^2 - 4x + 2y^2 + 12y - 12 = 0 HJÆLP !
  • Dobbeltrod

    Forumindlæg
    Hej Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp her: "Vis at der IKKE eksisterer et tal k, således at ligningen x^2+k=kx^2+2x får en dobbeltrod." VH Kenny
  • Være sød, jeg brug for hjælp . Tak

    Forumindlæg
    Caciumfosfat Ca3(PO4)2 er en vigtig del af vores knogler. Den er opbygget af calciumioner Ca2+ og forfationer (PO4)3- Forklar hvorfor stoffet netop er opbygget af 3 calcium og 2 fosfationer?
  • Reducering.

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har for nyligt haft en prøve, og jeg undrede mig over hvad man reducere (5x - 2)*(5*x + 2) til, jeg har prøvet at finde ud af det, men med ingen held. Hvis der er nogle der kan lave den med en forklaring ville det være super. På forhånd tak.
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Bestem ved brug af integration ved substitution den stamfunktion til funktionen g(x)=\frac{4x}{x^2+1}] hvis graf har linjen y=-2x -2 som tangent.