Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19761 til 19780 af 48240
-
MATHON eller andre - Ligevægtskoncentrations opgave
ForumindlægHej! Jeg har desperat brug for hjælp til denne opgave, som jeg slet ikke kan få til at give mening, ville virkelig værdsætte hjælpen! ?? For den viste reaktion er ligevægtskoncentrationerne ved en bestemt temperatur [CO2] = 0,11 mol/L, [O2] = 0,015 mol/L og [CO] = 0,025 mol/L. Angiv [O2] ved ... -
Udregne mængde af koncentreret ammoniakvand
Forumindlæg"Koncentreret ammoniakvand har masseprocenten 25. Densiteten er 0,91 g/ml. Der ønskes fremstillet 1 liter 2,0 M opløsning af ammoniak. Hvor meget koncentreret ammoniakvand skal der hældes op i et måleglas?" Jeg kan ikke forstå, hvordan jeg skal løse denne opgave. Er der en venlig sj... -
Boyles lov
ForumindlægHej, er der en, der kan hjælpe med vedhæftede opgave? -
Varmefylde
ForumindlægJeg kan ikke se om resultatet er korrekt, det virker lidt forkert da det er negativt. -
Fysik opgave hjælp
ForumindlægEt cirkus optræder på taget af en 30-etagers bygning i New York. Uheldigvis bliver en af cirkussets elefanter forskrækket over en mus, og flygter uheldigvis ud over kanten på taget. Heldigvis findes der nedenfor bygningen et svømmebassin, som elefanten lander i. Bassinets er 20 m langt, 10 m b... -
Jernkoncentration
ForumindlægHvordan kan jeg regne koncentrationen ud i masseprocent? Og er en koncentration ikke en vandig opløsning? -
Spændingsfald
ForumindlægHejsa Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal løse denne opgave, håber der er nogen som kan hjælpe. Et træ bliver ramt af et lynnedslag, som sender en elektrisk strøm igennem træet. Strømstyrken er 12 kA, og træet resistans er 0,68 M omega Jeg tror jeg skal bruge denne formel, men jeg er ikke helt ... -
Ph
Forumindlæghvordan kan jeg finde ph udefra molar f.eks. opgaven er vedhæftet -
Isoler so i ligningen- HASTER
ForumindlægHejsa Kan nogle hjælpe mig på vej til at isoler S0 i følgende formel: pH-pka=log(s0/s-s0) Tusind taak -
alfa-henfald
ForumindlægHej! Hvordan skal man lave opgave d? Mange tak på forhånd -
Ferskvandsgenerator
ForumindlægHej Havvandets temperatur er 12 grader Celsius, når det ledes ind i ferskvandsgeneratoren. Vandet fordamper, og vanddampens temperatur er 100 grader Celsius, når den forlader ferskvandsgeneratoren. b) Vurdér, hvor meget drikkevand ferskvandsgeneratoren kan producere i løbet af et døgn. Jeg ... -
Engelsk karakter
ForumindlægHej Håber der er en der kan hjælpe!! Jeg er i øjeblikket ved at tage enkeltfag på vuc for at bestå adgangskravene til en videregående uddannelse. Jeg tager kun de fag jeg skal bruge og altså ikke en fuld hf. Jeg gik for længe siden på gymnasiet, men valgt at droppe ud i 2. g, jeg nåed... -
Kigge i papir?
ForumindlægJeg skal til en mundtlig eksamen, hvor jeg trækker et eksamens spm. hvorefter jeg har 30 min. til forberedelse. Dertil har jeg talepapir med inde til eksamen (jeg hat først selv 7 min. til at besvare spørgsmålene). Jeg ved godt, man ikke HELE TIDEN skal se ned i sit talepapir, men det er vel hele... -
Kemiske formler
ForumindlægKan i ikke sende alle kemiske formler til mig der findes? så jeg kan øve dem godt og grundigt på dem og hvad de er. -
urstof
Forumindlæghej er der nogen der ved hvad urstoffe betyder? jeg kan ikke finde det i ordbogen. -
Afslag, selvom man opfylder adgangskrav
ForumindlægHej jeg er virkelig bekymret. Jeg havde søgt på aarhus universitet til medicin og psykologi, men jeg har fået besked om at jeg ikke opfylder adgangskravene. Jeg opfylder alle krav til psykologi, men til medicin skal jeg supplere, og det har jeg nævnt. Jeg har søgt Aalborg, Odense og KU og der var... -
AT - inspiration ?:)
ForumindlægHej SP Jeg skal meget snart finde ud af hvad jeg vil skrive om i AT. Hovedemnet er katastrofer, men jeg har virkelig ingen idé, .. Har i nogle idéer,? -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
Medicin-Hvorfor ikke biologi a?
ForumindlægBiologi(celler,krop,rusmidler mm) kan vel være nyttigt på højt niveau, hvis man skal læse medicin? Hvorfor er det ikke en del af adgangskravet? -
Ortho, meta, paradirigerende
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvordan man ved om en substituent (aktiverende eller deaktiverende) sætter sig i ortho- og para eller metapositionerne? Vi snakker her om aromatiske substitutionsreaktioner. Gerne uddybbende, da jeg ikke helt forstår hvad der står i mine papirer :)
