Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19801 til 19820 af 32803
-
Matematik A Eksamen - Handelsskolen
Forumindlægnogen der synes den var svær.?? personligt har jeg aldrig været til så svær en prøve i opg 3-6 kunne jeg stort set ikke finde ud af noget, synes aldrig der var noget der gik op.. -
Midtnormaler
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i en opgave i min matematik aflevering. Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Opgaven lyder: ΔABC har vinkelspidserne A(7,10), B(3,2), C(15,2). 1)Angiv en ligning for midtnormalen til hver af siderne. 2)Bestem midtnormalernes skæringspunkt. 3)Angiv derefter en ... -
Stamfunktion?
ForumindlægEr der en venlig sjæl der lige vil godkende om dette er rigtigt; Opgaven lyder således : Bestem en stamkfkt til funktionen f(x) = e^x * sin(x) Og jeg har fundet frem til at stamfkt er FX= e^x*cos(x) Er dette rigtigt- Hvis ikke, kan en ikke lige forklare mig hvad jeg så skal. Med mange hilsn... -
Musikanalyse - hvad er forskellen?
ForumindlægEr der nogen der kort og præcist kan definere forskellen mellem: Formanalyse, Meldodisk analyse og Harmonisk analyse. Harmoniskanalyse har jeg (lidt) styr på, men jeg vil bare gerne vide om det indebærer mere end tonal- og funktionsdynamisk analyse? Håber der er nogen derude, der kan hjælpe mig... -
Tamilflu
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive studieretnignsprojekt og har et spørgsmål angående Tamilflu's fremstilling Jeg har ikke særlig meget materiale om det, så jeg ville høre om der var nogen som evt. kunne hjælpe mig På forhånd tak -
Rette sætninger
ForumindlægHej SP, Har et par fejlsætninger, som jeg skal rette. Der er kun én fejl i hver sætning. Nogle af dem har jeg lavet, men er ikke sikker på om det er rigtigt: 1. During my stay in Berlin, I spoke to shopkeepers who kept smiling encouraging. 2. She has teached English for many years, ever sinc... -
Læse min synopsis?
ForumindlægHej, jeg har forsøgt at lave min synopsis færdig. Den skal også afleveres på mandag. Den handler om velfærdssamfundets fremtid. Ville være rigtig godt hvis nogle gad at læse den igennem inden i morgen? Svar hurtig på dette... Please.. -
Mønsterbryder spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg skal svare på følgende spørgsmål: Vurder såvel positive som negative konsekvenserne af mønsterbrydning. Er der nogen der har nogle ideer hvad jeg kan komme ind på? -
Ligning, uden hjælpemidler
Forumindlæg½x2 – 3x - 7/2 = 0 Skal løse denne ligning uden hjælpemidler, jeg er helt blank. Hvordan gør jeg? -
Differentialligninger
ForumindlægJeg er begyndt på et nyt område i matematik A som jeg har lidt svært ved at regne ud, da jeg har det på flex. Emnet er differentialligninger, hvor jeg skal bestemme en funktion f, der løser forskellige differentialligninger. Mit spørgsm&#... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
Htx hvor mange fag må man rykke op?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har et spørgsmål, som meget gerne må besvares hurtigst muligt! Jeg skal snart have sendt min uddannelsesplan ud, hvilket vi gør ved hjælp af vores UU-Vejleder (går i 9.klasse) Men jeg har lige nogle spørgsmål: Hvor mange fag må man rykke op, vi snakkede med nogle til ... -
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
hvor er min fejl i ligningen?
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med at fortælle mig, hvor jeg har kvajet mig:( Jeg skal finde ud af hvor mange måneder (n)det tager for at lånet er afviklet. Jeg bruger den såkaldte GRYN formel: G=y*(1-(1+r)^-n/r) Min udregninger følgende: 40000=1000*(1-(1+0,02)^-n/0,02) 0,02*40.000=(1-(1,02)^-n)/0,02 8... -
Reduktion af brøker
Forumindlæg(3x - 3y)/(x2 - 2xy + y2 ) - Hvordan gør jeg dette? -
Løs ligningen!!!! JEG SKAL BRUGE HJÆLP
ForumindlægHej :) Jeg skal løse denne ligning: (x-3)^2-4=0 Er kommet lidt galt afsted med den, så håber jeg kan få hjælp herinde :). Forresten, kunne jeg også godt bruge hjælp til denne opgave. En funktion f har forskriften: f(x)=2x^3-5x^2+2 Jeg skal beregne en ligning for tangenten til grafen for f(x) ... -
notat
ForumindlægHvad er et "notat"? Hvordan skriver man sådan en i samfundsfag, og hvad er forskellen på notat og en almindelig "opgave".. Jeg skal skrive et notat til min arbejdsgiver om hvordan han/hun skal håndtere de politiske udfordringer... -
SAMF STX A - skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej people, hvad tror i umiddelbart emnerne vil være i år? nogle ideer? -
24 timer årsprøve - rettelser
ForumindlægHey jeg skal til årsprøve i morgen, og sidder og arbejder med min tekst :) Jeg ville blive meget glad, hvis der var en der gad at rette de noter jeg har skrevet indtil videre. På forhånd tak. 1.) Præsentation Ich möchte den Text "Plötzlich war meine Hand auf seinem knie“ vorstellen. De... -
C- og B-niveau på samme tid
ForumindlægKan det anbefales at tage C- og B-niveau i fysik på samme tid. Min studievejleder mente ikke det vil være noget problem, men vil lige høre nogle med erfaringer. Kender jo ikke selv til faget og ved ikke hvor svært det er etc. Venligst
