Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19821 til 19840 af 152921
-
Tiretring - begreber - stofmængde
ForumindlægHej Jeg er startet på et titreing-forløb, men jeg forstår ikke havd disse ord betyder/hvilke former man gøre brug af for at finde frem til disse ''beregninger''. Nogle der kan give en forklaring på hvert ord? Nogle som kan give mig forklaringer på disse ord: Ækvivalente mæ... -
Reducering
ForumindlægHej. Nogle der kan hjælpe med at reducere et udtryk? Jeg er ikke helt sikker fremgangsmetoden. a2 -2 ab + b2 2(a-b) På forhånd tak. -
Matematik algebra
ForumindlægHey jer derude, jeg har nogle opgaver for til om 2 dage, og er vældig presset da jeg har andre ting at tage mig til også, så håber du/i kan hjælpe mig med følgende: (a-b)x(a+3b)-(a-2b)x(a-3b) = a-(a^2-(a^2 - (1 - a)x(2-a)+2)) = Disse to opgaver skal reduceres, og vær venligst at vise linje for ... -
tysk stil
Forumindlægværd sød at rette denne stil da jeg er i tidsnød eller og så plzz sige hvor jeg skal rette(hvilke ord i hvilke sætninger der skal rettes) på forhånd tak. Deutsch Das letzte BuchHeute kann man sehr viel mit der Computer-Technologie machen. In die Computer kann man fantastische Welt schaffen.Univer... -
optagelse!! haster... :(
Forumindlægheej.. jeg skal tage optagelse prøv, for at kom ind i htx. Jeg vil vide om optagelsen indholder, så jeg kan forbrede mig... please giv mig en svar? -
Læge-uddannelse
ForumindlægHey Tror i man har en chance for at blive optaget i enten medicin eller odontologi, hvis man har et gennemsnit på ca. 8,3-8,5? hvis det nu er man søger ind på alle univeristeter. Jeg ved gennemsnittet stiger meget i år, men man burde næsten blive optaget i en af ansøgningerne. på forhånd tak -
SSO opgave hjælpp
ForumindlægHej jeg er lige blevet færdig med 2.g og SSO opgaven nærmer sig. Er der nogen som har nogen erfaringer med hvad der er godt at skrive i? Har tænkt på at skrive i biologi, må man ikke lave forsøget inden ugen??? -
Syrer & Baser
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op til eksamen her om 2 uger - og jeg er igang med at lave dispositioner til hvert emne.. - Jeg er igang med at skrive om syrer & baser.... Hvad er en syrer helt præcist? Jeg ved godt syrer kan afgive H+-ioner og har en pH-værdi under 7 og en base optager H+-... -
Fremstilling af benzoesyre
ForumindlægJeg mangler kun nogle beregninger i denne rapporten inden den skal afleveres Jeg har skrevet oxidation af benzylalkhohol til bezaldehyd som: C6H5CH2OH ->C6H5CHO Er det rigtig? Det står man også skal afstemme den, og jeg forstår ikke hvordan man gør det her -
pH i blanding med HCl og HNO3
ForumindlægSpørgsmål: Beregn pH i opløsningen, der er fremkommet ved at blande 25 mL 0,1 M saltsyre og 25 mL 0,2 M salpetersyre. Jeg har prøvet at beregne pH for saltsyren og salpetersyren hver for sig, men ved ikke, om man bare kan tage gennemsnittet af det, når man har 25 mL af hver, eller om der er en an... -
Eksamen retfærdig ?
ForumindlægHey Alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke at høre folks meninger om. Synes i, at eksamen generelt er retfærdig? Når man tænker på hvilke fag man trækker, samt hvilket emne man trækker i den enkelte eksamen. Man kan hurtigt få en dårlig karakter i et fag man er god til, hvis man er ... -
Hvad laver i på studieportalen??
ForumindlægHej alle. Synes det kunne være ínteressant at vide. 1. hvad i kommer på studieportalen for? (for at hjælpe andre, for selv at få hjælp, for hyggens skyld, kun for studiets skyld, fordi jeg er topstresset og ellers ikke ved hvor jeg skal spørge henne osv. osv.) 2. Hvor ofte i kommer på stud... -
HJÆLP TIL FORKLARING AF SIMPELT STYKKE
ForumindlægJeg står med opgave der siger,a* b/b, er det samme som a/b *b. Men hvorfor er der egentlig det? -
vektor :P
ForumindlægHejsa. Jeg har fået stillet opgaven: Bestem koordinaterne til de enhedsvektorer, der er parallelle med vektor a. vektor a= (12 5) -
konstruering af linjestykke med passer og lineal
ForumindlægEr der en der kan forklare, hvordan man konstruere et linjestykke med længden 3*a+a/2*kvadratrod3 hvor a er et givet linjestykke. Der må kun bruges passer og lineal -
Bevis for den kommutative lov
Forumindlægvektor(a)*vektor(b)=Vektor(b)*vektor(a) Kan ikke lige se, hvordan man skal bevise det. Kan man få lidt hjælp:) -
Hjælp til? :s
ForumindlægHej, jeg kan ikke forstå hvad dette helt går ud på. ved godt at jeg skal forkorte-men spørgsmålet er hvordan!? her er opgaven: 2.a^6*a*a^2 -
Projektion
ForumindlægHej er der forkel på koordinaterne når man finder a's projektion på b og b's projektion på a? -
reducere udtrykket
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at reducere dette udtryk a(2a+3b)-2(a+b)^2 Tak på forhånd -
HJÆLP TAK
ForumindlægI en abc-trekant er A 60% af C og B er 150% af A. Hvor stor er trekantens mindste vinkel?
