Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 19861 til 19880 af 76732
  • Logaritme funktion?

    Forumindlæg
    Skal finde regneforskriften for f? f(3)=9 f(6)=72 Mere ved jeg ikke.. Ville gøre sådan her : f(3)=a3*b=9 a3*b=9 f(6)=a6*b=72 a6*b=72 kan jeg gøre sådan her så? (a3*b) / (a6*b) = 9 / 72 a2= 8 a = 2.83? Hvad så herfter?
  • Find a, b og c i 2.gradspolynomiet

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal lave en opgave hvor jeg skal finde a, b og c i et 2. gradspolynomium. Jeg ved bare ikke hvordan man skal gøre. Det eneste jeg har lært er, at finde b og c ved hjælp af a og to rødder. Men da jeg kun har rødderne ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vedhæfter et dokume...
  • Typerne

    Forumindlæg
    Hej, Skal op til matematik A på tirsdag, så er igang med at læse op til det. Vil bare lige hører om man kan risikere at få en type-opgave (differentialligninger, altså type 1, 2,3,4 og 5) uden hjælpemidler?
  • Binomialfordeling og normalfordeling

    Forumindlæg
    Er der forskel på de 2 spørgsmål afhængigt af om det er Binomialfordeling og normalfordeling? 1. Hvilken indflydelse har antallet af observationer på konfidensintervallets bredde? 2. Er et 90%-konfidensinterval smallere eller bredere end et 95%-konfidensinterval? Begrund dit svar.
  • Er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Om en lineær sammenhæng gælder at dens graf går gennem punktet (5,6), og når x-værdien øges med 4, så øges y-værdien med 8: a) Find ligningen for den lineære sammenhæng er det ikke: x = y/4
  • HJÆLP HURTIGT!

    Forumindlæg
    er virkelig lost! Please hjælp!
  • Monotoniforhold og anvendelse

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder med en lang matematik aflevering og jeg er gået lidt i stå nu. Det egenlig hele opgaven jeg ikke kan. Håber der sidder en derude og kan hjælpe mig med den.
  • ligning for tangenten

    Forumindlæg
    Er det korrekt ? - for synes selv ikke det stemmer ( vedhæftet )
  • hjælp

    Forumindlæg
    nogen som kan hjælpe med denne opgave?
  • GÅet i stå!

    Forumindlæg
    Hej. Er gået i stå i spørgsmål 14a i nedenstående eksamenssæt. Har fundet maksimum for f, ved ikke hvordan jeg beregner bredden?? http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/...
  • Finde forskrift parabel ud fra nulpunkter og skæring med y-aksen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lidt problemer med hvordan jeg finder frem til forskriften for en parabel ud fra kendskab til dens to nulpunkter og dens skæringspunkt med y-aksen, der også er toppunktet. Nulpunkterne er (2,5;0) og (-2,5;0) Skæringspunktet med y-aksen er (0;4,8) (dette er også toppunket) Håber der ...
  • faktoriser med 1 rod

    Forumindlæg
    kan man faktoriserer en andengradspolynomie, med 1 rod ?
  • Optimering - opg b)

    Forumindlæg
    Jeg ved godt hvordan jeg normalt optimere, men jeg er her i tvivl når jeg ikke har et udtryk for y? Hvad skal jeg sovle for og differentere?
  • ligning hjælp søges.

    Forumindlæg
    redegør for hvorvidt -2 er løsningen til ligningen (2x-4)(x+3)=0 jeg for den umiddelbart til -3 som en løsning, hvor ligger min fejl?
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle, der vil hjælpe mig med denne opgave?
  • Strategi til løsning

    Forumindlæg
    I en lavprisbutik koster 27 kg havregryn 6 kr mindre end 3 kg kaffe. og 0.9 kg kaffe koster 18 kr mere end 4 kg havregryn. Hvad koster 1 kg kaffe, og hvad koster 1 kg gryn?
  • Halveringskonstant

    Forumindlæg
    Hej, jeg har nu siddet og bøvlet med det her i noget tid, og søger nu efter hjælp. Opgaven i den vedlagte fil. Håber virkelig der er en, der bare kan forklare mig, hvordan jeg skal regne det ud. :)
  • definitionsmængden og værdimængden

    Forumindlæg
    Hej, Hvordan finder man definitionsmængden og værdimængden?
  • rekursionsligningen

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe med opgave b og c, han ingen ide, hvordan det skal løses!!
  • Vektorfunktioner

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg er ved ikke hvordan opgave 4, skal løses. Håber der er nogen der kan hjælpe.