Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19861 til 19880 af 95434
-
Rettelse af Sætninger
ForumindlægVille være lækkert hvis nogle gad rette følgende; a. Læreren køber en kage til klassen: Die Lehre kauft einen Kuch zu der Klassen. b. Postbudet bringer en pakke til fødselsdagsbarnet: Der Briefträger bringt des Pack zu dem Geburtstagskind. c. Han sender en hilsen tik forældrene: Er schickt ... -
Varmekapacitet
Forumindlæghej der. jeg har dette spørgsmål som ikke kan komme til den rigtige svar bereg den tilførte varmeenergi til en genstand med varmekapacitet 333 J/C, idet genstandens temperatur stiger 20,0 K Jeg ved at varmekapaciten C = Q/t= Q/T og i dette tilfæld er C= 333 J/C, og jeg har min T=20,0 K=> t= -2... -
Geometri og vektorer
ForumindlægJeg har et spørgsmål ang. opg. 2.008. og 2.009 i ''Vejledende eksempler...' STX A-NIVEAU 2008. Jeg har søgt efter besvarelser/hjælp herinde, men har ikke rigtig fundet noget som jeg kunne bruge til noget. Det drejer sig om følgende opgaver: 2.008. En cirkel er givet ved ligninge... -
Skoletræthed
ForumindlægJeg har fået stillet diagnosen skoletræthed. Af mig selv, forstås. Jeg tror, at det begyndte i den sidste halvdel af niende, hvor jeg omkring nytår fik en lettere depression eller måske er pessimisme et bedre ord. Jeg er endda rimelig heldig. Der er mange fra min klasse, der allerede blev skoletr... -
Opgave - hjææælp
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med flg. opgave: To linjer l og m i rummet er bestemt ved l : (x,y,z) = (0,1,6)+t(-3,1,2) m : (x,y,z) = (9,1,7)+s(3,2,5) l og m skærer hinanden i et punkt P Koordinatsættet til P (6,-1,2) 1) Bestem en ligning for den plan, som l og m udspænder. -
Hjælp,hjælp, hjæææælp!!!
ForumindlægHey folkens! Jeg håber i alle for læst op til jeres eksamner, og at de indtil videre er gået godt!! Jeg skal op til biologi på mellem -niveau og er en smule nervøs, idet jeg ikke rigtig ved hvorn man skal tage så stor en mundfuld! Har hørt eksamen skulle være rimlig svært, og at score et 9 - ta... -
Formelsamling - ny udgave
ForumindlægHej studerende (primært 3.g'er der har matematik på A niveau). Sidste år udgave jeg i samarbejde med Kristian Jerslev en formelsamling til matematik. Den har vi nu bygget videre på. Der er kommet et helt kapitel i, hvordan man kan få hjælp af sin lommeregner (TI-89) til en skriftlig eksamen. ... -
Faglig supplering
ForumindlægHej studieportalen, jeg er en smule i tvivl angående en supplering. Hvis jeg skal søge ind på en videregående uddannelse på universitetet, der kræver at jeg har haft dansk A, engelsk B og russisk A og historie B på STX (alle fag skal være bestået), og jeg er dumpet historie på A, er der så noget ... -
Aldohexose
ForumindlægHej . Hvor mange asymmetriske C-atomer har en aldohexose - og på hvilke C-atomer sidder de ? På forhånd mange tak :) . -
Tysk gennemgang
ForumindlægHej ! Jeg er midt i min tyske afl. og vil blot høre om nogle har lyst til at kigge den igennem engang når jeg er færdig? Da jeg ikke ved hvornår det bliver må i gerne smide en e-mail adresse hvortil jeg kan sende opgaven. Den skal afleveres i morgen inden midnat.Mvh. Mikael -
En funktion med punktmængde
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x)=-x2+3,5*x+kvadratroden af x, x≥0 Grafen for f afgrænser i første kvadrant sammen med første aksen en punktmængde M, der har et areal Tegn grafen for f og bestemt arealet af M Noget der ved hvordan man gør det ? -
Kogepunkter
ForumindlægJeg har (E) - 1,2-dichlorethen (Kp = 47 grader C) og (Z)-1,2-dichlorethen (Kp = 60 grader C) Jo stærkere intermolekylære kræfter, jo højere kogepunkt. Men hvorfor har Z-isomeren større kogepunkt end E-isomeren. I E sidder Cl atomerne selvfølgelig på hver sin side og jeg har mistan... -
Differentialligning
ForumindlægJeg sidder med diff.ligningen\nf'(x)=1+(f(x)/x)\nNår jeg forsøger på at løse den kommer jeg op med følgende:\ndy/dx=1+(y/x)\n1/y*dy = 1+1/x dx\nln|y|=x+ln|x|+c\ny = e^x+x+c\n\nDet virker forkert. Nogle som eventuelt kan fortælle mig hvad?\n -
Lav standartblanding
ForumindlægHej Alle, Hvordan laver jeg standartblandingerne for de kemikalier, som indgår i oversigten? :) Kan man andvende formlen c_start*V_start=c_slut(det, som står i opgaven)*V_slut(den ønskede "beholders" størrelse), hvor V_start isoleres - er dette fremgangsmåden? Eller er der en anden ... -
Sfærisk Geometri - udledelse af formel
ForumindlægJeg sidder og bøvler lidt med udledelsen af et par formler, i sfærisk geometri. \nHvis man har en retvinklet sfærisk trekant, hvor C er 90 grader, hvordan kan man så få\n\ncos A = tan b / tan c ?? \n(Der er givet et hint, med at man kan bruge cosinusrelationerne for sfærisk geometri)\n\nOg hvorda... -
gode råd, gå om eller??
Forumindlæghejsa! jeg var som sagt til studentereksamen i matematik i fredags. pelejer at få gode karaktere, men stødte ind i en række tekniske problemer og derefter gik det abre af helvede til. Jeg har udregnet lidt på opgaverne der hjemme, og jeg ligger vist ca. på et 6 tal. Dette er ikke godt da jeg skal... -
Hvad fik du i samfundsfag B?
ForumindlægHey guys Jeg har her på det sidste læst enormt meget samfundsfag som jeg læser på b niveau. Jeg er en af de stræber der gerne vil score en høj karakter i faget, da en lav karakter kan smadder mit snit. Jeg har nærmest aldrig sat mig ind i hverken politik, økonomi og whatever. Det jeg selvfø... -
Er rigtigt nu?
ForumindlægHer har jeg gjort mig et forsøg, men ved ikke om det rigtigt? En funktion f er bestemt ved f (x)= 5x-e^x, -4<_x<_8 -bestem funktionens maksimum? Mit bud: f(x)= 5x-e^x f'(x)= 5-e^x 5-e^x=0 = x=In(5) Om tre variable x, y og z oplyses følgende: z er ligefrem proportional med y med p... -
1.g; Termisk Energi
ForumindlægHej!Jeg har brug for lidt hjælp til en opgave."En dyppekoger med effekten 60W opvarmer 400g vand. Starttemperaturen er 15 °C.Hvor meget stiger vandets temperatur på to minutter?"Mit bud:E=P*(delta[T])E=(60W)*(2^2*s)E=240JQ=°C*delta[T]delta[T]=Q/°CC=(0.4kg*4180J)/(kg*°C)C=1672J/Cdelta[T]... -
Spørgsmål om stereoisomeri
ForumindlægJeg vil lige høre om jeg har forstået isomeri som det skal forstås, da det er ret abstrakt. http://cl.ly/3WXT Og vi kalder dem, A, B, C og D fra venstre mod højre. A og B er så enantiomere, dvs. 100% spejlbilleder af hinanden, da alle chirale C-atomer er modsat hinanden? Desuden er A og B dias...
