Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19861 til 19880 af 24857
-
i eller på
ForumindlægJeg kludrer meget med om der skal stå i eller på. f.eks. ''jeg er i skolen. ''jeg er på skolen'' begge lyder til at være rigtig. generelt så er der flere sætninger hvor jeg kommer i tvivl om det er i eller på -
SØGES: Undervisning i statistik
ForumindlægHej alle Jeg søger en dygtig statistiker som kan undervise mig i statistik. Jeg håber der findes en der kan/har lyst til at undervise i faget ELLER, at der er nogen der kender nogen. De bedste hilsner -
Bog eller studieportalen `?
ForumindlægHej, jeg er nemlig gået i tvivl i alle fag. Jeg har været på denne side i lang tid og den er superb. Jeg ville spørge om hvad er bedst at gøre ? At tage fra studieportalens noter til alle fag eller lave en kæmpe opsamling hvor jeg kun bruger bogen hvor det bliver på mange sider hvor jeg skal sid... -
Termodynamikkens 2. lov
ForumindlægHar jeg postet det rigtigt? Det håber jeg =D Ja, som overskriften siger - nogle der kan give en let forklaring på hvad den går ud på? -
statistik-opg
ForumindlægNogen der kan løse opg. 102, 103 og 104 ? På forhånd tak! -
appelformer
Forumindlægjeg har lidt svært med at gennemskue appelformerne især patos og etos? hvordan finder jeg dem i en atikel -
BEVIS for potentiel energi??
ForumindlægHvordan laver man et BEVIS for potentiel energi?? og Evt for kinetisk energi?? ANYONE!?!?! help me :) -
hjælp til formel
ForumindlægDu står oppe på Rådhuset og lader en bog med massen 200 g falde lodret ned fra 40 meters højde. Rådhuset er 38 m højt. Se bort fra luftmodstanden. a) Hvor lang tid tager det bogen at falde ned? b) Hvad er bogens hastighed ved 12 meters højde over jordoverfladen? Nogen der ved hvilke formler... -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
Der er givet funtkionen f(x)=e^x+10x
ForumindlægDer er givet funtkionen f(x)=e^x+10x Funtionen F(x) er en stanfunktion til f(x). Grafen for F(x) går gennem punktet (0,2) a) Bestem F(x) hvad gør jeg? -
Enheden bliver..?
ForumindlægJeg er lidt usikker på den enhed jeg skal udlede af følgende beregning i opgaven: Temperaturen af en gas afhænger af gasmolekylens gennemsnitlige hastighed. Sammenhængen er givet ved følgende formel: (1/2)*m*v^2=(3/2)*k*T Massen af et N2 molekyle: (14 g/mol)*2 = 28 g/mol Temperatur: 273,15K + ... -
Hjælp til aflevering!
ForumindlægHej, 100,- til ham der kan lave hele skidtet. Eller 25,- pr. opgave hvis ikke man kan lave allesammen. Opgave 1: Lyset fra stjernerne Kigger i på stjernehimlen en skyfri vinteraften, kan i se rigtig mange stjerner. Ser i godt efter, lyser nogle stjerne rødligt, mens andre har et gulligt e... -
Samling af enheder
ForumindlægHej SP, Jeg er igang med at samle flere belastninger til en belastning. Jeg har flg last: Snelast: 72 kg/m2 Trælast: 32,5N (eller 3,31kg) Hvordan får jeg nemmest dem til at blive samme enhed. -
Energi til at opvarme suppen i en gryde
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke ved hvad jeg skal svare på Hvorfor vil det i praksis kræve mere energi at opvarme suppe i en gryde? Er det pga. konduktion, når gryden er god til at transportere varmen, så den hugger noget af varmen til sig? Mange tak på forhånd! -
ATeksamen 2010 - psykologi
ForumindlægEmnet er jo i år : Videnskabelige gennebrud og teknologiske landvindinger i 1849-1914, og jeg er meget interesseret i psykologi. Jeg har indtil videre kun undersøgt en smule, men overveje adfærdsspykologi eller freuds psykoanalyse, men ville hører om der er nogle som har andre ideer inde for fage... -
Skitse af mængde
ForumindlægJeg skal lave en skitse af nedenstående mængde når w er et element i intervallet (0,1): hvor Jeg tror at facit (som måske er forkert) er den vedhæftet fil, men ved ikke hvordan jeg skal bære mig ad med at finde den pågældende fællesmængde. Normalt plotter jeg de indgående uligheder og fin... -
AT eksamen - designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op på mandag til AT eksamen, men synes det er yderst forvirrende. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: starte med en præsentation af emnet og min problemformulering, og derefter komme ind på mine delkonklusioner fra mine delspørgsmål, og så derefter ind på, hvad jeg har fundet ud af... -
Trigonometriske funktioner?
ForumindlægHalløjsa derude Ved nogen noget om trigonometriske funktioner? Jeg er interesseret i det hele, blot ikke delen med at definere radianerne og enhedscirklen. Jeg ved, at funktionerne er bølger, at tangensfunktionen er asymptote til 2. aksen, men ellers ved jeg faktisk ikke så meget. Hvorfor vil ... -
interferens
ForumindlægHey, jeg skal bare lige være sikker på at jeg har fattet interferens rigtigt:) 1)Når to bølger mødes sker der interferens, der kan opstår konstruktiv interferens og detsruktiv interferens. rigtigt? 2) konstruktivt interferens er når ampituden er ens på bægge bølger, og de rammer nøjagtig ens, m... -
Hvad er transformation?
ForumindlægHej, skal til eksamen om et par dage, men har aldrig rigtig fundet ud af hvad transformation er ? Nogen som kan hjælpe ? På forhånd tak :)
