Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19901 til 19920 af 119569
-
Kvadratrod
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig matematik eksamen snart, men jeg er itvivl om hvorledes dette rgnes ud uden hjælpemidler: ?8 Kan godt regne kvadratroden af 8, men hvad er det man skal gøre når det står således. Har altid kun kunne regne det på lommeregner? På forhånd tak -
Cirklens ligning
ForumindlægHey.. Sidder og læser til matematik eksamen :-S. er gået i stå ved cirkel ligningen. Jeg skal have isoleret y i ligningen, og ja jeg har gjort det i en rapport som er lavet tidligere på året. Problemet ligger i at jeg nu ikke kan se hvordan jeg er kommet til resultatet:r² = (x-a)² + (y-b)²r² - (x... -
tværvektor og beregning af determinant
ForumindlægHej. Skal til eksamen i morgen, og min lærer har lige pludselig lagt en ny spørsmål ind på teams. Kan i hjælpe mig? Du skal komme ind på definition af tværvektor og beregning af determinant regnet ud fra a) koordinater til de to indgående vektorer b) anvendelse af tværvektor og c) vekt... -
bevis: skæringspunktet for linier
Forumindlæghej nogen der kan hjælp mig med bevis/forklaring for hvordan man beregner skæringspunktet mellem to linier? -
hjælp
ForumindlægWhich Problemer med lektierne? Få hjælpen her - opret et spørgsmål og få svar indenfor 2 timer.of the following is true under monopoly? a. profits are always positive b. P>MC c. P = MR d. All off the aboce are true for monopoly Svaret er B? Korrekt? -
Areal af trekant
ForumindlægHej alle! Jeg leder desperat efter hjælp til opgave b og c! -
Eksistentialismen
ForumindlægHey er der nogle derude som har gode noter til Eksistentialismen... Kontakt mig venligst bytter gerne med andre noter -
enkelt spørgsmål
ForumindlægHej, skal oversætte en sætning..et mandfolk græder ikke.er det så "a man do not cry".. eller "a man does not cry". -
engelsk grammar
Forumindlægsiger man: "he did not sleep" eller "he did not slept?" -
Nogen der har nogle istidsnoter?
ForumindlægKan ikke lige finde noget under opgaver, men jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle noter angående istiden.. Nogen der har nogle noter de kan uploade? På forhånd tak -
Skitser på et koordinatsystem
ForumindlægHej... Jeg har problemer med følgende opgave:Firmaerne A og B, der ligger med en afstand af 100 km, fører de samme varer til de samme priser. Forskellen ligger alene i de priser, de tager for udbringning af varerne. Mens A tager 0,8 kr./km, tager B 1,5 kr./km.Afsæt A(0,0) og B(100,0) i et koordin... -
er det rigtigt?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe? :) Nedenstående tabel viser vejdirektoratets opgørelse over antal trafikdræbte personer i det 1.halveår for hvert af årene 2007-2012 I en model antages det, at udviklingen i antal trafikdræbte personer kan beskrives ved en funktion af typen Y=ax+b, År ... -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:) -
Hvor ligger grænsen?
ForumindlægHej alle sammen (igen) :) Er der noget der hedder umulighed i matematikken? f.eks. i sandsynlighedsberegning eksistere der noget der hedder teoretisk muligt og praktisk umuligt? når sandsynlighed er så lille, at der betragtes som umulighed rent praktisk? tusind tak på forhånd :) -
hurtig hjælp til trekant
Forumindlæghej! hvordan er det nu ligeeee jeg finder ud af hvad a i en trekant er når jeg ved hvad b og c er, samt at jeg ved at C er 90 grader? -
Matematisk Analyse
ForumindlægJeg har problemer med min afleverings opgave som er vedhæftet som billedfil. Det er alle delopgaver jeg ikke kan løse, Alex -
Erhverssprog CBS
ForumindlægHej.Til næste år vil jeg gerne søge ind på CBS og eventuelt læse erhvervssprog.Er der nogle som evt. studerer sproget og kan fortælle lidt om jeres erfaringer med det?Jeg lænede mig også op ad Ha.psyk, men hvis man ikke synes forfærdeligt meget om økonomi, formoder jeg det ikke vil være det smart... -
Gradtallet for en vinkel
Forumindlægjeg har to linjer: y=0,5x-0,5 og y2=1,499x-1499Jeg skal nu finde gradtalet for den spidse vinkel mellem de to linjer?? -
strækning, hastighed og acc.
ForumindlægHar fundet sammenhængen mellem strækning, hastighed og acceleration vha. differentialregning som gav følgende:s´(t) = v(t)v´(t) = a(t)s´´(t) = a(t)Mit spørgsmål er at jeg også skal finde sammenhængen vha. integralregning og dette kan jeg ik finde ud af.Tak for hjælpen på forhånd ! -
Formel for optimalt rumfang
ForumindlægHej allesammen... Jeg har gang i en opgave med rumfang, hvor jeg skal lave nogle choklade-æsker af et stykke a4 papir. Så skal jeg finde det optimale rumfang man kan lave af sådan et papir. Er der en formel til at finde det optimale rumfang af en æske?
