Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 19901 til 19920 af 101533
-
Effekt
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? En bruser har vandteperatyren 42°C og temperaturem er 18°C når det løber i afløbet. Der bruges 10 l i minuttet. Find effekten -
Hjæælp
ForumindlægEt kobberkar med massen 6 kg indeholder 30 kg vand. Temperaturen for kar og vand er 50°C. Der tilsættes 3 kg is, der har temperatur af -6°C, og der ses bort fra varmetab til omgivelserne. Beregn blandingstemperaturen.......... -
Andengradsligning
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med den her: Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2+2x+c=0, a er forskellig fra 0, har netop én løsning. På forhånd tak. -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej allesammen:) Kan I hjælpe mig med dette udtryk: 6ac-10bc+2c^2= Jeg har fået det til 2c(3a-5b)???? Er det rigtigt?? Jeg har også problemer med dette udtryk: (c(a+b)+b(a-c))2c = Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man regner sådan et udtryk ud?? -
den distributive lov og det skalære produkt?
ForumindlægEr der nogle som kan bevise den distributive lov for det skalære produkt? Jeg ved at den distributive lov ser sådan ud: a·(b·c)=a·b+a·c men hvordan skal jeg bevise? -
Analytisk geometri
ForumindlægEn trekant har vinkelspidserneA(5,-3) B(-7,5,2,5) og C(-3,-4)Bestem:1)En ligning for den linje gennem C, der er parallel med c.2)En ligning for medianen fra C.Kan godt finde ud af hvis jeg tegner den, men ikke hvis jeg skal regne den...Den er jo nok ikk særlig svær:-)Ville være glad hvis der er n... -
Opgave 3 Konserveringsmiddel....
ForumindlægHej, Jeg har problemer med opgave 3 d) fra eksamensættet 2000 i følgende link: http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-1.pdf Er der nogle flinke hoveder der kan komme med hints til opgaven. På forhånd tak! -
UNI uden forelæsninger og øvelsestimer?
Forumindlæghej sp-medlemmer, ville høre om nogen har erfaringer med et studie, hvor de hverken tager til forelæsninger eller øvelsestimer? og alligevel klarer sig godt? altså jeg begyndte på mit studie i år i september, og har mødt op til undervisningen 5-6 gange i alt....ud af rigtig mange timer. når... -
Engelsk
ForumindlægHej alle! er der nogen som orker at kigge evt rette min engelsk aflevering på 2 sider? så er i sødeeee :) -
Wolframglødetråd
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport om wolframglødetråd og forstår ikke et spørgsmål. Håber nogen kan hjælpe? Se vedhæftet dokument -
Vektorer i planen
ForumindlægHvorfor gælder der :* = prikla-bl^2 = lal^2-2a*b+lbl^2 (1)a*b = 1/2(lal^2 + lbl^2 - la-bl^2) (2)Hvordan kommer man fra (1) til (2) -
Vektor i 2D - Rette linjer
ForumindlægDer er givet to punkter A(1,7) og B(-2,3) a. Bestem en ligning for den linje igennem A, som er vinkelret på linjestykket AB b. Bestem en ligning for linjen gennem A og B Jeg er helt blank her :( -
Varmetab
ForumindlægHvordan beregner man varmetabet af vand, som er blevet opvarmet af fx en elkedel? :-) -
Blanding af cyclohexan og bromvand
ForumindlægDe to stoffer er blevet rystet meget grundigt. Skriv din iagttagelse ned. Hvordan vil du forklare din observation? Du kan gøre det ved hjælp af strukturformler og evt. et reaktionsskema. Mine iagtagelser: Så snart vi rystede den kunne vi se at der skete en reaktion. De var begge 2 blevet to hvid... -
a,b i eksp. og pot.
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til mdt. årsprøve i matematik i morgen. Elementerne er ved at falde i hak, men jeg har lige nogle enkelte spørgsmål:1) Hvilken indflydelse har a og b på grafens udseende i en eksponential udvikling?Mit formodede svar er, at b er skæringen med y-aksen, mens a - som i en lineær... -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
HASTER ..hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til min AT-eksamen. og har haft en laaaaaaang diskussion med en veninde, om hvorledes AT-mundtlig skal foregå. hun mener nemlig, at synopsen er en springbræt til en selvvalgt vinkel, man snakker om til eksamen. men jeg mener at man bare skal uddybe de vigtigste ... -
TYSK årsprøve! hjælp
ForumindlægJeg skal til tyskårsprøve i morgen, og dvs at det ikke er en 24 timersprøve. Jeg får 24 min, til at forberede mig på. Men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan eksamen foregår. Foregår eksamen på dansk eller tysk? Skal man refere teksten på dansk, også snakke om budskab osv. på tysk? Please hjæl... -
Skal have AP igen???
ForumindlægHej derude. Sidste år startede jeg på STX og var oppe i NV og AP ligeefter nytår. Nu er jeg startet forfra, men skal have AP igen?? Men jeg har været oppe til eksamen i AP for et halv år siden?? Må man godt tage en eksamen om igen, nu hvor jeg har været oppe før??? -
parents = ental?
ForumindlægLigesom family nogle gange kan være ental, kan parents også være det?I denne kontekst: Her parents have not given up hope yet.
