Søgning på: amish folket. Resultater: 19921 til 19940 af 19974
-
Skr. STX eksamen, vurdering af kronik!
ForumindlægNogen der vil vurdere min danske stil fra eksamen? Opgaveformuleringen lyder: Skriv en kronik om alvor og spøg i digtningen. Kronikken skal indeholde en redegørelse for de væsentligste synspunkter og virkemidler i "Mona og overskægget" (tekst 4) og "Alvorligt talt ud" (tekst ... -
rettelse måske ændringer
ForumindlægNogen som vil rette min boganmeldese altså bare korekturlæse den og måske komme med ændringer Boganmeldelse Jeg blev for et par år siden tvunget til at læse en bog, jeg var ikke meget for det, men det skulle jeg. så jeg valgte at læse bogen ’’ Sagen om det blodige vampyrtrick &rsquo... -
How to be Good - essay
ForumindlægJeg ville bare spørge, om jeg argumenterer godt nok for min analyse og fortolkning, og til det formål kunne jeg godt tænke mig nogle friske øjne til at kigge på mit essay - derudover kunne jeg godt tænke mig, hvis folk kunne sige, om det er et nogenlunde essay eller ej. :) Essays er ikke min stær... -
Bedøm min novelle
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g og har fået til opgave at skrive en novelle, der skal indeholde følgende krav: - Den skal handle om parforhold eller familierelationer i vores tid. - Der skal forekomme dyremetaforik - Teksten skal indeholde "tomme pladser", til en vis grad væ... -
kARAKTER?
ForumindlægBling.. lyder det. Så kom der en snap mere. Du åbner snappen, og ser at din bedste veninde har sendt en selfie af dig og hende fra i går aftes. Men hvad er en selfie overhovedet, og hvordan har det ændret os som mennesker de seneste år? Ordet selfie fik sit helt store gennembrud i 2013, men vids... -
The dress - HJÆLP
ForumindlægHej folkens Nogle der lige vil rette min engelsk stil , den er på 850 ord. Det kunne være et stort hjælp.. It happens not for every family to have a good communication which is very important for the relationship between the family members. This bad relationship could be a part to destroy a fami... -
Rettelse af opgave
ForumindlægHej alle. Jeg har skrevet en kronik om overvågning. Vil i være så rare og læse den igennem og komme med feed back til den? Hvad betyder overvågning? Mange forbinder ordet med kameraer og hemmelig spionage. Hvis man i gamle tider blev overvåget, følte man sig på ingen måder tryg. I dag... -
Oversættelse DK-ENG
ForumindlægHej Nogen der vil kigge på en oversættelse fra DK- ENG og komme med rettelser. Den danske version ligger nedeunder den engelske. - Jeg har oversat første del af artiklen tidligere og der kom læreren med en løftet pegefinger omkring kongurens!!! jeg kan stadig ikke se fidusen med kongurens, nogen ... -
Rettelse af engelsk
ForumindlægHar lavet det meste af mit engelsk, det kunne være rart hvis der var nogle der ville rette mine dumme fejl. Hvis der var en der ville hjælpe mig lidt med at oversætte de to første da jeg har lidt svært ved nogle af sætningerne. School shooting in the USA Reasons: Culture: Back from ... -
Problemer med chapterstyle daleif1
ForumindlægHej, Nu er jeg ikke den store latex nørd, men fandt følgende pdf: http://www.tex.ac.uk/tex-archive/info/MemoirChapStyles/MemoirChapStyles.pdf , hvor jeg kunne tænke mig at implementere kapitelstilen på side 28 (Daleif1). Umiddelbart har jeg forsøgt at sætte det ind i en preamble, som vi har brugt... -
En engelsk oversættelse
ForumindlægDav folken :) Jeg har en lille oversættelse som jeg gerne vil have nogen til at se på. Først den danske tekst: <p class="MsoNormal" style="line-height:150%;mso-pagination:none;mso-layout-grid-align: none;text-autospace:none"><span lang="EN-US" style="m... -
Billedeanalyse af "udslidt"
ForumindlægHej alle: er der nogen, der vil være så søde at se på min billedeanalyse af "Udslidt", og eventelt komme med noget feed-back? Mangler jeg noget? Teksten er således: Fakta Maleriet ”Udslidt” er malet af den fynske kunstner H. A. Brendekilde i 1889. Maleriet er et oliemale... -
Billedeanalyse "Udslidt"
ForumindlægHej alle: er der nogen, der vil være så søde at se på min billedeanalyse af "Udslidt", og eventelt komme med noget feed-back? Mangler jeg noget? Teksten er således: Fakta Maleriet ”Udslidt” er malet af den fynske kunstner H. A. Brendekilde i 1889. Maleriet er et oliemale... -
Billedeanalyse - Udslidt
ForumindlægEr der nogen, der hurtig vil tage et kig på min billedeanalyse af "Udslid" På forhånd tak. Teksten er her: Fakta Maleriet ”Udslidt” er malet af den fynske kunstner H. A. Brendekilde i 1889. Maleriet er et oliemaleri. Selve størrelsen på maleriet er: 207 X 270 m. Ku... -
Rettelse af eksamenstekst! Hjælp
ForumindlægJeg skal til tyskeksamen i morgen, og ville derfor høre om der er nogle der gad rette eventuelle fejl. Kan ikke finde flere selv )-: Den tyske tekst: Der Text handelt um die Erlebnisse einer Türkischen Frau. Sie erzählt uns, wie es ist, geboren und aufgewachsen in Deutschland, aber immer noc... -
Fransk mundtlig A - Hvis nogen har tid
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op i Fransk mundtlig i morgen, og det ville være en kæmpe hjælp hvis nogle havde tid til at hjælpe mig da jeg ikke kender nogle der kan fransk. Har skrevet en tekst om teksten indtil videre, og lige nu sidder jeg og omskriver det til en disposition. Er dog rime lig usikker ... -
Udslidt- billedeanalyse
ForumindlægHej: Er der nogen, der vil være så søde at læse min billedeanalyse af Udslidt, og rette for eventelle fejl mm. På forhånd mange tak. Teksten kommer her: Fakta Maleriet ”Udslidt” er malet af den fynske kunstner, H. A. Brendekilde i 1889. Maleriet er et oliemaleri. Selve størrelse... -
jeres mening!!!
Forumindlæghej Hvad synes i om i historen vil gerne høre jeres mening. Det var julilus´s 5 års fødselsdag, regnen pillede ned, han kiggede ud af lejlighedens eneste vindue. Nede på legepladsen leger alle børn i mudderet, de var ligeglade med vejret, det betød nemlig intet hvis de bare havde de... -
Essay om ventetid - hjælp hurtigt muligt!
Forumindlæghej! Jeg har skrevet dette essay om tid og ventetid. jeg ville høre,om der er nogle venlige sjæle, som har lyst til at kigge det igennem og komme med idéer til hvordanjeg kan forbedre det? :) Her er det: Jeg går ud af døren og hen mod busstoppestedet. Det er en kold januar morgen, og jeg står o... -
Hjælp til kronik
ForumindlægHej jeg sidder med en kronik som jeg skal lave. Jeg synes simpelthen er det er så utrolig svært. Jeg skal redegøre teksten og karakterisere argumentationsformerne. Er det nogen som kan hjælpe mig lidt på vej Teksten er nedenunder Rygermyten om den frie vilje Kronik af Charlotta Pisinger - afde...
