Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 19961 til 19980 af 325233
-
Atomkraft
ForumindlægHvorfor må Iran ikke have atomkraft når alle andre lande i vesten må? Jeg synes at de skal have lov det og USA ikke blande sig! -
Ulighed
ForumindlægHej derude. Jeg er interesseret i at høre nogle af jeres bud på, i hvor høj grad der er økonomiske problemer med at mindske den økonomiske ulighed i Danmark? Uligheden er jo i forvejen en af de ting der lægges vægt på at mindske, f.eks. vha det progressive skattesystem. Men hvilke økonomiske pr... -
Kinatisering? SRP
ForumindlægHej! I en af de timer hvor jeg uheldigvis kun hørte med, med det ene øre, kan jeg huske at min lærer snakkede noget om at vi kunne opleve en kinatisering. Altså det samme som vi har gjort med USA. At Kina vil blive den nye supermagt, at vi engang vil få kinesisk i stedet for engelsk eller tysk..... -
parforhold
Forumindlægpsykologiopgave parforholdVil gerne høre din mening!!! Hvad skal der til for at et parforhold er lykkeligt? Hvilke bøger understreger din mening? -
Æneiden?
ForumindlægHej Hvad handler Æneiden om kort sagt? Hvem var Æneas og hvad gjorde han? (Nej tak, til at du kopierer en hjemmeside ind som svar. ;) ) -
DIO - skolemassakrer
ForumindlægHej :) Jeg skal snart skrive rapport i "Det Internationale Område", som skal fylde ca. 8-10 sider. Jeg regner med at skrive om holdningen til våben i USA sammenlignet med Canada, og komme ind på noget med skolemassakrer som er sket i begge lande (dog oftere i USA) Grunden til at je... -
Er eksamensspørgsmålet forstået korrekt?
Forumindlæghttps://imgur.com/a/Z6unHLW Det første forstår jeg godt (bevis at produktreglen). Udover det, er det så korrekt at jeg skal introducere den lineære differentialligning y'+g(x)*y=h(x) UDEN at bevise den? Hvis ja, hvad vil det så være smart at komme ind på når jeg "introducerer den".... -
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Ondskab essay
ForumindlægEssay også vedhæftet som pdf Ondskab “Djævelen er indbegrebet af alt ondt.” Sådan lød starten på en gudstjeneste i min lokale kirke. Præsten, som prædikede, holdt en kunstpause og tilføjede så: “Mennesket har ladet sig friste af Djævelen. Denne skyld kan mennesket kun blive... -
Nye uddannelser
ForumindlægFlere og flere uddannelser åbner på de forskellige universiteter. Eksempelvis er det nu muligt at blive journalist på SDU i Odense, det er også muligt at blive jurist på SDU og der bliver også åbnet for en jordmoderuddannelse i Esbjerg. Det er fint nok, at man blive uddannet til eksempelvis journ... -
Hvor går grænsen?
ForumindlægSagen er den at min religionslærer opfører sig ret upassende for at sige det pænt. Allerede i en af de første undervisningstimer fortalte han fyrene fra min klasse, at det var ikke sikkert, at han ville kunne deres navne før til jul: "Han ville koncentrere sig om pigernes navne, hvilket jo... -
Brug af ordbog
ForumindlægNår I skriver stil i fransk og tysk (spansk og italiensk også, men vil helst tage udgangspunkt i fortsættersprog), hvor ofte bruger I så ordbogen? Cirka. Jeg taler ikke om oversættelser o.l., men tekster I selv har formuleret.Grunden til, at jeg spørger, er fordi jeg virkelig har voldbrugt ordbog... -
Erfaringer med play.com?
ForumindlægEr der nogen, der har erfaringer med http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Home.html? Det minder meget om amazon, men der står oppe i højre hjørne, at der er "Free delivery on everything". Inde under Helpdesk står der, at Danmark er inkluderet i deres Delivery Policy... men jeg er ikke helt ... -
Problemer med læreren
ForumindlægHej alle sammen. Jeg ved godt at det her har intet at gøre med skoleting, men alligevel ødelægger det mit humør. Jeg er lige startet på gym, og har mat på c. Min klasse har fået det største nar som lærer, ham er rigtig ung, og vi er hans første klasse. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, for han sy... -
Sundhedsmagasin
ForumindlægEt sundhedsmagasin ønsker at undersøge, om store doser vitamintilskud forbedrer sundhedstilstanden. Bladet anmoder de af læserne, som gennem længere tid har taget store doser vitamintilskud om at skrive ind og fortælle om positive og negative erfaringer med dette. 2754 læsere skriver ind. 93 % fo... -
Jeres meninger om Danmark og EU
ForumindlægHej alle. Vil i ikke være venlige at bruge 2 min. på det her.! :-) Hvad er jeres mening/holdning til Danmark og EU? Altså er det godt eller dårligt, at vi er medlem af EU? Og hvorfor? -
Australien
ForumindlægHej. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme til Australien for at arbejde(hvis det er muligt) eller for at studerer. Aner intet om hvordan det forgår så jeg har nogle spørgsmål jeg kune tænke mig at få besvaret:) - Hvor kommer jeg til at bo? Bliver det alene eller skal detvære med en familie?... -
Fysik på AU
ForumindlægHej SP, er der tilfældigvis nogle herinde, som har erfaring med studiet og ønsker at fortælle herom? Både ift. undervisning, arbejdsmængde, gruppearbejde, socialt miljø, studiemiljø osv. På forhånd tak. -
Kan jeg færdiggøre min STX hjemmefra?
ForumindlægHej med jer. Først og fremmest vil jeg sige tak for at tage tiden til at læse mit indlæg her på siden. Det betyder meget. Jeg skal i 3.g på mit gymnasie efter sommerferien, og jeg vil simpelthen ikke starte igen. Min gymnasietid har indtil videre været ekstremt udfordrende socialt, og tanken om ... -
Linjeskift efter \paragraph{}
ForumindlægJa, som overskriften antyder er jeg interesseret i at finde ud af, hvordan jeg opnår et linjeskift efter at have lavet en \paragraph{..}? Hverken \\ eller \linebreak er mulige at kompilere på dette sted. Har fundet denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=95255 , men når je...
